Tot slot de bijbehorende huisstijl.
Zo als u kunt zien, de beeldmerk fungeert nu ook als watermerk voor zowel de briefpapier als de envelop (no worries ik heb rekening gehouden met ruimte voor de postzegel)
De beeldmerk ; op de voorkant van de visite kaart werkt naar mijn mening heel sterk. Juist doordat het, de wat ik voortaan "uitroep-vraagteken effect" heeft.
Ik kon het niet laten om toch stiekem rond te kijken wat mijn collega-ontwerpers zoal hebben ontworpen.
Ik heb een aantal sterke gezien, alleen jammer dat er ook een hoop word gekopieerd (uiteindelijk kan ik de positieve kant er wel van in zien, je moet van mekaar kunnen leren)
Verder hoop ik dat ik een beetje in de buurt zit van wat u voor ogen heeft.
Ik kijk uit naar uw volgende reactie
Kind regards
Ella
Logo + huisstijl zzp-er werkzaam in twee vakgebieden: trainingsacteren en scenarioschrijven. Trefwoorden; kwaliteit/stijlvol, strak, professioneel en dat alles met een knipoog (humor mag).
- Wedstrijd van: ptjw08
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 02-09-2009
Datum einde: 09-09-2009
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Mooi geheel, werkt voor mij echt. Watermerk terugkomend op wit papier, de twee kleuren, vakgebieden. Het wordt al met al een moeilijke keuze morgen, maar sowieso heel erg bedankt voor je ontwerp én voor het achtergrond verhaal.
Groet,
Paul.
Beste Paul,
U zal vast en zeker al een winnaar hebben gekozen, ik wou het toch even voor de zekerheid aan u vragen want het staat nog niet op de site vermeld
Kind regards,
Ella
Beste Ella,
Omdat het wat lang duurt voor dat het ook op de site zichtbaar is, wil ik je toch even laten weten dat ik inderdaad al een ontwerp uitgekozen heb. En dat betekent dus voor jou helaas niet het jouwe.
Wel veel dank voor je inbreng en ideeën en succes hier op de site en natuurlijk ook daarbuiten.
Groet,
Paul.

Allereerst,
excuses voor mijn grammaticale fouten in de vorige commentaar. haha
Ik schrik er zelf van als ik telkens terug lees wat ik heb getypt (schrijf gedeelte is wat aan de kleine kant)
Anyways...
De logo en de verbindende rol van de punt komma. Zoals ik ik eerder had aangegeven kan de punt komma staan voor verbinding.
Zoals je ziet staan beide vakgebieden onder mekaar opgesomd/verbonden
En word en wederom in kleur onderscheid gemaakt.
Ik heb wat uitgeprobeerd met een donkere achtergrond wat ik liever niet laat zien. (ik moet er zelf ook achter staan) Daarbij ben ik tot conclusie gekomen dat een witte achtergrond helder is en blijft. Daardoor komt het beeldmerk ook altijd ten goede.
Ik heb er zo vaak naar gekeken dat die 2 puntjes op de IJ zelf gaan lijken op ogen. 2 verschillende ogen, verschillende vakgebieden.

Hoi Paul,
Ik ben het er helemaal mee eens,
het is niet handig om 2 huisstijlen te doen als je ook in 1 oogopslag kan weergeven kan worden.
Als eerste wil ik jouw de beeldmerk los presenteren, zonder afleidende factoren.
En ik zeg Bam!!! Hier is het
Een taken van Lef, ik vind em best strak zo. Het vertegenwoordigt nog steeds "less is more"
Helder...en het heeft bijna het effect van een uitroepteken en een vraagteken in 1.
Het feit dat het vragen kan oproepen.
leidt tot prikkelen/nieuwsgierigheid...
Bij eventuele bekendheid zou het zelf los gebruikt kunnen worden als dat is wat u bedoeld.
Ik laat mij wederom weer meeslepen in het proces, misschien geef ik weer iets teveel beschrijving door mijn enthousiasme
Verdere beschrijving volgt bij de volgende upload ;)
Het is soms zo simpel (maar niet gemakkelijk). Misschien dat nu heel veel mensen heel hard gaan lachen, maar dit is het opeens wel voor mij.
Nu nog proberen om er ook met afstand naar te kijken.

Beste Paul,
Hierbij stuur ik u de aangepaste versies van de eerder in gezonden logo ontwerp. (kan altijd nog worden doorgevoerd in de eerder ingezonden huisstijl ontwerp)
Behalve dat de kleur is aangepast zijn ook bij de 3e de 2 puntjes op de i minder geforceerd wat bij mij wat subtieler overkomt.
Over de punt komma heb ik nog een kleine filosofie kunnen vinden dat misschien wel aansluit op de gedachte achter de logo (altijd leuk)
"De puntkomma wordt ook gebruikt in puntsgewijze opsommingen."http://nl.wikipedia.org/wiki/Puntkomma
De manier waarop ik dat weer interpreteer is: dat u zich op twee vakgebieden bevind en bij de telkens weer naar mekaar verwijzen door de de kleur van de komma de kleur heeft van de volgende vakgebied.
" Sorry, ik zit weer te dromen :) "
Ik kijk uit naar uw reactie.
Kind regards
Ella
Hoi Ella,
Wat mij betreft droom je lekker verder want het helpt me om aan te scherpen wat ik zoek. Zo is de punt-komma echt een beeld geworden. En ook de 'verbinding'.
Ik weet dat ik in mijn aanvraag gefocussed heb op het apart zetten van de twee vakgebieden. Mede door jouw ideeën zoek ik nu juist ook naar de verbinding en de ppunt-komma werkt. Het zou heel mooi zijn als die punt-komma in een op zichzelf staand beeld (eventueel los van de naam te gebruiken) te verwerken zou zijn. Overigens ook heel praktisch; (punt-komma...) het ontslaat me van de verplichting om twee soorten briefpapier, enveloppen enz. te gebruiken.
De sleutelwoorden voor de verbinding zijn: 'dialoog', 'actie-reactie' en verhalen.
(ps: ik ben definitief van de smiley afgestapt. Het heeft te veel connotaties)

huisstijl 2 van 2
Verwerking van logo naar huisstijl is helemaal goed zo. Overigens wel confronterend dat je mijn adresgegevens tevoorschijn hebt getoverd... tot zover de privacy...
Ik zie hier ook dat het lachende gezichtje (hoewel een vrolijk beeld en mooi gecombineerd met de naam) een aantal associaties opwekt die ik liever niet zie. Ik zal eens met anderen gaan overleggen.
Oei sorry bij deze mijn oprechte excuses,
Ik heb mij weer te veel laten meeslepen bij de research.
Had er ff niet bij stilgestaan, het ging mij om het totale plaatje.
Ik zal er op letten in het vervolg.
Kind regards
Ella

huisstijl 1 van 2

Beste Paul,
Hierbij stuur ik jouw de logo ontwerpen die naar mijn mening, passen bij de gewenste uitstraling die u zoekt.
Zonder poespas kun je duidelijk de overeenkomst en de verschillen zien in de twee logos.
Ik heb gekozen voor de zakelijk en toch vriendelijk ogende uitstraling waarbij ik de knipoog letterlijk hebt genomen.
in schrijftaal ;)
De knipoog die nog steeds vriendelijkheid en vertrouwen staat.
Less is more.
U heeft aangegeven dat uw favorieten kleuren blauw en groen zijn en ze liever niet samen ziet.
Ook daar zag ik een uitdaging om toch de gewenste uitstraling te creëren met beide kleuren.
De vakgebieden zijn nu toch enigszins aan elkaar en tegelijkertijd staan ze nog los van elkaar.
Ik hoop dat ik hierbij de gewenste uitstraling heb kunnen weergeven
Kind regards
Ella
Ja, dit wordt nog lastig als het zo doorgaat. 't Wordt tijd dat ik hulp ga inroepen van objectieve kijkers...
Echt grappig hoe de punt-komma terug komt in het gezichtje (hoewel me die dan weer net iets te ver gaat. Met alleen de punt-komma aan het eind is het effect weg?)
Prachtig lettertype. Blijft het effect bestaan met een donkerder kleur blauw?