Zo kan het logo natuurlijk ook nog.
Logo + huisstijl zzp-er werkzaam in twee vakgebieden: trainingsacteren en scenarioschrijven. Trefwoorden; kwaliteit/stijlvol, strak, professioneel en dat alles met een knipoog (humor mag).
- Wedstrijd van: ptjw08
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 02-09-2009
Datum einde: 09-09-2009
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Bij deze een uitwerking van de huisstijl.
In je introductie verhaal heb je aangegeven erg gecharmeerd te zijn van donkere sites, vandaar mijn inzendingen met zwarte achtergronden. Voor websites is een zwarte achtergrond goed te doen, echter zwarte headers op briefpapier laten drukken wordt mijn inziens erg lelijk.
Dit logo is in ieder geval op verschillende achtergronden te gebruiken.
mvg,
Wil

Beste Paul,
Bij deze een nieuwe versie.
Ik denk dat het belangrijk is om ook je naam in het beeldmerk te blijven gebruiken, jij bent immers degene die het "merk" Paul Weijkamp maakt. Je naam is hetgene dat mensen het beste onthouden.
Dit logo staat voor de associaties die jij hebt bij de punt-komma, maar ook zeker voor de kwaliteiten die jij als persoon uitstraalt.
Mvg,
Wil

Beste Paul,
Bij deze een aangepaste versie van mijn laatste inzending.
Veranderingen houden een versimpeling in van het logo, naar een gestileerde knipoog. Hiervan zijn eventueel nog verschillende varianten mogelijk. Om het geheel zo strak mogelijk te laten is de mond als extra boogje onder de IJ weggelaten. De IJ op zich kan al als zodanig gezien worden.
Daarnaast de doorgevoerde veranderingen voor de huisstijl en als extra toevoeging een mogelijke lay-out voor een enveloppe. Met exacte kleurstellingen kan nog gespeeld worden (denk ook aan leesbaarheid). Met deze opzet kan je in ieder geval nog veel meer kanten op.
Mvg,
Wil
Hoi Will,
Als collega ontwerper vind ik het leuk om te discussiëren
met een positieve gedachten erachter natuurlijk.
Leuk ontwerp, Ik kon het niet laten om toch een reactie achter te laten omdat ik de puntkomma (knipoog herken vanuit mijn zelf toegezonden ontwerp.
Soms geloof ik wel in toeval.
Voor de rest heb ik nog een advies waardoor het ontwerp misschien wat sterker uit door de bocht komt.
Wellicht is het beter als je de titel onder de logo wat meer regelafstand geeft (kan het wat meer ademen)
De ontwerp van de envelop vind ik ook nice, misschien is het handig om ook de venster mee te nemen in het ontwerp (puur om te kijken hoe het oogt).
Keep up the goodwork
Kind regards
Ella
Beste Ella,
Bedankt voor je reactie en adviezen. Het lijkt er inderdaad op dat we aardig eenzelfde richting op gedacht hebben. In jouw opzet herken ik ook de opmaak van de voor- en achternaam zoals in mijn tweede en derde inzending. De knipoog was een logisch vervolg op de tweede versie. Als we hier beide naar toe gewerkt hebben moet er toch wat in het ontwerp zitten ;-)
Ben benieuwd wat de verdere ontwikkelingen zullen zijn. Succes!
Mvg,
Wil
Hoi Wil,
Dank voor de tweede versie of eigenlijk al derde. Zoals je misschien al bij andere commentaren hebt gelezen ben ik na overleg met anderen toch nieuwsgierig geworden naar juist de verbinding tussen de twee vakgebieden. Het sleutelwoord is wat mij betreft 'dialoog'. Jouw punt-komma heeft me aan het denken gezet. Het is een prachtig beeld en geeft voor mij ook de of een essentie weer; de punt van stoppen, pas op de plaats, maar met een komma van verder gaan. Dat er een knipoog ontstaat is meegenomen.
Je hebt al een aanzet van de punt-komma echt als beeldmerk en juist daar zoek ik nu ook naar. Een verbindend beeld waar de naam aan of op geplakt kan worden.

Hoi Paul,
Bedankt voor je commentaar. Wellicht dat dit je wat meer aanspreekt.
Mvg,
Wil
Hoi Wil,
Fantastisch dat je het ook uitgewerkt hebt in een huisstijl. Geeft een heel duidelijk beeld zo.
Naam + beroep werkt wat mij betreft. Het stáát echt. De letters lijken wel licht te geven en dat biedt weer perspectief voor digitale toepassingen straks.
Het gezichtje weet ik niet. Met name in het beeld, los van de naam, ga ik toch focussen op de "ij" en dat leidt mij af. Het is aan de andere kant wel weer mooi hoe de helft van het 'gezicht' terug komt in het briefpapier.

Beste Paul,
Hierbij wat mogelijke ontwerpen voor een logo, waaraan later een huisstijl gekoppeld kan worden.
Ik heb geprobeerd het zo strak mogelijk te houden. Maar bij het gebruik van een te strak lettertype, gaat je achternaam snel lijken op een zeker online warenhuis. Vandaar de handschrift variant, wat zeker een goede basis is voor een strakke site en huisstijl. Het strakke zit 'm nu voornamelijk in het gebruik van één kleur en niet teveel fratsen.
Dit logo is te gebruiken in diversen kleurstellingen, van zwarte tot witte achtergronden. Naar wens kan er op diverse punten nog verfijnd worden, maar graag hoor ik wat je hiervan tot dusver vindt.
Mvg,
Wil
Hoi Wil,
Ik snap wat je bedoelt met strak en het warenhuis, maar het niet strakke lettertype pakt me niet. Het zwarte blok met de lach onder de achternaam spreekt me het meest aan.