Logo + huisstijl zzp-er werkzaam in twee vakgebieden: trainingsacteren en scenarioschrijven. Trefwoorden; kwaliteit/stijlvol, strak, professioneel en dat alles met een knipoog (humor mag).
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: ptjw08
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 350.00
- Datum start : 02-09-2009 22:17
- Datum einde : 09-09-2009 22:17
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 71
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
De trefwoorden in de projectomschrijving zijn richtinggevend. "Strak" staat er bij omdat ik een persoonlijke voorkeur voor strakke ontwerpen heb. Niet te veel (of geen) versieringen.
De humor of de knipoog is wat mij betreft een verbindend element in de twee vakgebieden. Ik besef dat een logo niet gemaakt wordt om te lachen, maar het is wel een middel om aan te spreken.
Mijn kwaliteiten zijn: veel en gevarieerde ervaring (senior), professioneel, aanpassingsvermogen (binnen grenzen bepaalt de klant wat ik lever/speel/schrijf oftewel: ik ben er voor de klant), doordringen tot de kern (niet aan de oppervlakte blijven), flexibiliteit/creatief in oplossingen.
(ik heb ook minpunten, maar die hoeven niet persé in het logo...)
Dan nog: ik wil binnenkort ook een website laten ontwerpen. Het is belangrijk dat het logo en de stijl goed tot hun recht kunnen komen op de site.
En tenslotte: het is wat obligaat, maar ik zou echt graag verrast willen worden door de ontwerpen. Ik heb een beeld en dat heb ik zo goed mogelijk proberen te omschrijven. Ik bied het project aan om met dat beeld als uitgangspunt juist ook een nieuwe invalshoek te krijgen. Waarschijnlijk vanzelfsprekend, maar belangrijk genoeg voor mij om nog te vermelden.
Bedrijfsomschrijving:
Paul Weijkamp is een zzp-er met twee -verschillende- vakgebieden: trainingsacteren en scenarioschrijven.
Een trainingsacteur is een acteur die ingezet wordt bij allerlei soorten trainingen rond communicatie en gedrag en in assessmentcenters. Je kunt dan denken aan b.v. trainingen waarbij deelnemers geleerd wordt om te gaan met agressie, leidinggevenden in managementtrainingen, financiële experts die getraind worden in b.v. onderhandelingsstrategieën, coachingstrajecten waarin individuele deelnemers de effectiviteit van hun gedrag kunnen vergroten. Kortom: trainingen waarbij mensen nieuwe vaardigheden aangeleerd krijgen op het gebied van communicatie met anderen. De acteur is het 'levend oefenmateriaal'.
In assessmentcenters worden acteurs ingezet om gedrag op te roepen bij bijvoorbeeld kandidaten voor een nieuwe vacature. Het gaat daarbij niet om het aanleren van vaardigheden, maar om het zichtbaar maken van de kwaliteiten en zwakke punten die een kandidaat al in huis heeft.
Een belangrijk onderdeel, naast het spelen van rollen, is het geven van feedback. Feedback die ondersteunend is, uitnodigt tot reflectie en inzicht en een deelnemer/kandidaat verder helpt.
Ik werk als freelancer in zowel de profit- als de non-profitsector. Ik werk zowel voor acteursbureaus als direct voor trainingsbureaus en trainers.
Het tweede vakgebied is dus scenarioschrijven. Het schrijven van scenario's voor film en tv. Deze kant is, zoals dat zo mooi heet, in ontwikkeling (oftewel: tot nu toe nog niets gepresteerd, maar daar gaat verandering in komen.)
Doelgroep:
De doelgroepen zijn dus, net als de 'diensten' die ik aanbied uiteenlopend. Voor het acteren wil ik vooral nieuwe klanten verleiden. Dat zijn individuele trainers en trainingsbureaus. Het is de bedoeling dat ik me meer profileer in juist het kwaliteitssegment. Vandaar dus ook de trefwoorden stijlvol en professioneel.
Voor het scenarioschrijven zijn de doelgroepen producenten en regisseurs van film- en tv-drama.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Ik heb twee favoriete kleuren; blauw en groen (liever niet samen).
Ik heb nogal zitten surfen op het net en gemerkt dat de sites die mij aanspreken vaak zwart als achtergrondkleur hebben. Dat lijkt me voor een logo dan weer minder, maar wie weet.
Ik zou een logo willen zien waarin de naam verwerkt is. Liever niet én een naam én een logo. Maar ook hier geldt: ik laat me graag verrassen.
djazzit
-
-
Toelichting van de designer djazzit:
Zo kan het logo natuurlijk ook nog.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer djazzit:
Bij deze een uitwerking van de huisstijl.
In je introductie verhaal heb je aangegeven erg gecharmeerd te zijn van donkere sites, vandaar mijn inzendingen met zwarte achtergronden. Voor websites is een zwarte achtergrond goed te doen, echter zwarte headers op briefpapier laten drukken wordt mijn inziens erg lelijk.
Dit logo is in ieder geval op verschillende achtergronden te gebruiken.
mvg,
Wil
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer djazzit:
Beste Paul,
Bij deze een nieuwe versie.
Ik denk dat het belangrijk is om ook je naam in het beeldmerk te blijven gebruiken, jij bent immers degene die het "merk" Paul Weijkamp maakt. Je naam is hetgene dat mensen het beste onthouden.
Dit logo staat voor de associaties die jij hebt bij de punt-komma, maar ook zeker voor de kwaliteiten die jij als persoon uitstraalt.
Mvg,
Wil -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer djazzit:
Beste Paul,
Bij deze een aangepaste versie van mijn laatste inzending.
Veranderingen houden een versimpeling in van het logo, naar een gestileerde knipoog. Hiervan zijn eventueel nog verschillende varianten mogelijk. Om het geheel zo strak mogelijk te laten is de mond als extra boogje onder de IJ weggelaten. De IJ op zich kan al als zodanig gezien worden.
Daarnaast de doorgevoerde veranderingen voor de huisstijl en als extra toevoeging een mogelijke lay-out voor een enveloppe. Met exacte kleurstellingen kan nog gespeeld worden (denk ook aan leesbaarheid). Met deze opzet kan je in ieder geval nog veel meer kanten op.
Mvg,
Wil -
Ella zegt
Hoi Will,
Als collega ontwerper vind ik het leuk om te discussiëren
met een positieve gedachten erachter natuurlijk.
Leuk ontwerp, Ik kon het niet laten om toch een reactie achter te laten omdat ik de puntkomma (knipoog herken vanuit mijn zelf toegezonden ontwerp.
Soms geloof ik wel in toeval.
Voor de rest heb ik nog een advies waardoor het ontwerp misschien wat sterker uit door de bocht komt.
Wellicht is het beter als je de titel onder de logo wat meer regelafstand geeft (kan het wat meer ademen)
De ontwerp van de envelop vind ik ook nice, misschien is het handig om ook de venster mee te nemen in het ontwerp (puur om te kijken hoe het oogt).
Keep up the goodwork
Kind regards
Ella -
djazzit zegt
Beste Ella,
Bedankt voor je reactie en adviezen. Het lijkt er inderdaad op dat we aardig eenzelfde richting op gedacht hebben. In jouw opzet herken ik ook de opmaak van de voor- en achternaam zoals in mijn tweede en derde inzending. De knipoog was een logisch vervolg op de tweede versie. Als we hier beide naar toe gewerkt hebben moet er toch wat in het ontwerp zitten ;-)
Ben benieuwd wat de verdere ontwikkelingen zullen zijn. Succes!
Mvg,
Wil
-
ptjw08 zegt :
Hoi Wil,
Dank voor de tweede versie of eigenlijk al derde. Zoals je misschien al bij andere commentaren hebt gelezen ben ik na overleg met anderen toch nieuwsgierig geworden naar juist de verbinding tussen de twee vakgebieden. Het sleutelwoord is wat mij betreft 'dialoog'. Jouw punt-komma heeft me aan het denken gezet. Het is een prachtig beeld en geeft voor mij ook de of een essentie weer; de punt van stoppen, pas op de plaats, maar met een komma van verder gaan. Dat er een knipoog ontstaat is meegenomen.
Je hebt al een aanzet van de punt-komma echt als beeldmerk en juist daar zoek ik nu ook naar. Een verbindend beeld waar de naam aan of op geplakt kan worden. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer djazzit:
Hoi Paul,
Bedankt voor je commentaar. Wellicht dat dit je wat meer aanspreekt.
Mvg,
Wil -
ptjw08 zegt :
Hoi Wil,
Fantastisch dat je het ook uitgewerkt hebt in een huisstijl. Geeft een heel duidelijk beeld zo.
Naam + beroep werkt wat mij betreft. Het stáát echt. De letters lijken wel licht te geven en dat biedt weer perspectief voor digitale toepassingen straks.
Het gezichtje weet ik niet. Met name in het beeld, los van de naam, ga ik toch focussen op de "ij" en dat leidt mij af. Het is aan de andere kant wel weer mooi hoe de helft van het 'gezicht' terug komt in het briefpapier. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer djazzit:
Beste Paul,
Hierbij wat mogelijke ontwerpen voor een logo, waaraan later een huisstijl gekoppeld kan worden.
Ik heb geprobeerd het zo strak mogelijk te houden. Maar bij het gebruik van een te strak lettertype, gaat je achternaam snel lijken op een zeker online warenhuis. Vandaar de handschrift variant, wat zeker een goede basis is voor een strakke site en huisstijl. Het strakke zit 'm nu voornamelijk in het gebruik van één kleur en niet teveel fratsen.
Dit logo is te gebruiken in diversen kleurstellingen, van zwarte tot witte achtergronden. Naar wens kan er op diverse punten nog verfijnd worden, maar graag hoor ik wat je hiervan tot dusver vindt.
Mvg,
Wil -
ptjw08 zegt :
Hoi Wil,
Ik snap wat je bedoelt met strak en het warenhuis, maar het niet strakke lettertype pakt me niet. Het zwarte blok met de lach onder de achternaam spreekt me het meest aan. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-