See - Laugh/love - Eat - Sleep
logo Princess
- Wedstrijd van: Princess Amsterdam Hostel Museumsquare
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 24-01-2014
Datum einde: 04-03-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



iets minder zakelijk.

Het logo symboliseert serieuse service en dienstverlening
en maakt zijn naam waar; Princess
toelichting op de elementen in het logo;
een detail van de gevel van het hotel is uitgespaard in het dak van het van Goghmuseum. Dat op zijn beurt onder de contouren van het rijksmuseum.

Het logo krijgt een minder zakelijk karakter,
maar blijft zeggen; " have fun, expect value for money
Overigens zijn de foto's nog niet op de goede lokaties. te algemeen Amsterdam.
in deze serie ansichtkaarten moet natuurlijk shots zitten van het museumplein waar jonge mensen fun hebben. iets geks gebeurd.

Om het logo perdoelgroep meer karakter te geven wordt het in context geplaatst. in dit geval packpakkers die funfactor belangrijk vinden. Kortom het logo gaat meer spreken.

Het logo van je hotel maakt een cleane indruk.
Betrouwbaar ook. Kwaliteit in strakke lijnen.
Beeldtaal die zegt " je slaapt en eet kwaliteit"

Het logo behoud zijn karakteristieken. Ook vertikaal.
Beste opdrachtgever kan je me specifiek vertellen wat je er goed en niet goed aan vindt?

toepassing in een website template

Dezelfde elementen asymetrischer maken. Een jonger broertje ontstaat:)
de lay-out van de tekst in dit logo zorgt voor een bewuste tweedeling;
- PRINCESS HOSTEL- in grotere letters als -AMSTERDAM museumsquare-
Maar natuurlijk is nog steeds -Princess amsterdam- goed zichtbaar.

template voor website
waarom een ster? welk deel aan dit logo vindt je goed en welk niet?

beeldmerk en logotekst kunnen t.o.v. van elkaar flexibel ingezet worden. Heldere kleuren kunnen elkaar afwisselen.

De karakteristieken van het museumplein en hostel zijn verwerkt in het beeldmerk.