Logo voor Festival in Bulgarije

Datum start: 07-11-2014

Datum einde: 30-11-2014

Totaal budget: € 319.00
Nieuwste inzending
Book cover
jmk

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Logo ontwerp en huisstijl voor een festival met house/techno muziek in de prachtige natuur van Bulgarije, een omgeving met zon, heuvels en prachtige landschappen. We willen graag een logo, dat dit gevoel in een subtiele manier te uiten. De naam van het festival is het beloofde land. Het gaat over dansen, feesten, relaxen op house muziek in prachtige landschappen onder de zon. De naam The Promised Land willen wij graag terug zien in het grote logo. Het is belangrijk dat het geen sprookjesachtige commerciële uitstraling krijgt.

We hebben een groot logo en een kleinere versie nodig, die (een) element (en) van het grote logo bevat. Plus bijbehorend huisstijl Optionele Ideeën voor het logo: Gebruik van cyrillische tekens, communistische uitingen . Maar aarzel niet om dit te negeren en stuur een ontwerp dat het best past bij ons festival volgens uw mening.

Bedrijfsomschrijving


The Promised Land is een 7 daagse vakantie met een 5 daags house/techno festival in Bulgarije op een bijzondere lokatie met schitterende natuur. TPL draait om genieten, feesten, dansen, chillen en zonnebaden.

Doelgroep


House/Techno liefhebbers tussen 20-35, die regelmatig (underground) techno evenementen in Amsterdam bezoeken. Het publiek vermijdt commerciële evenementen en muziek zoals Tomorrowland of Electronic Dance Music (Hardwell, Tiesto etc.).

Wat ik daar mee bedoel is, the promised land is op zich al cheesy, en in de trent van mysteryland, tomorrowland, pleasure island etc. En dit is juist niet het type mensen dat wij willen bereiken. Als onze uitingen dan ook nog in de vergelijkbare stijl zijn zullen we snel in die hoek worden gezet. Om misverstanden te voorkomen willen we dus niet de sprookjesachtige stijlen gebruiken die dergelijke commerciële festivals vaak gebruiken

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: Mooiniet Mooiniet
logo_huisstijl-mooiniet-VsDglFoW

MooinietMooiniet

Hallo Rickpas,
Leuke wedstrijd! Bijgaand mijn inzending.
Wat ik een tikje lastig vond aan je briefing: je wilt geen commerciele sprookjesuitstraling, maar je voorbeelden hebben dat qua ontwerp en concept juist wel iets in zich. De websites zijn heel strak ingedeeld, waardoor het sprookjesachtige naar de achtergrond gaat, maar ik herken het juist in de look&feel;.
Ik hoop dan ook dat mijn voorstel een goede middenweg is en dat het je aanspreekt. Ik heb gekozen voor een strakke, degeleijke letter, 'the' is net ietsje speels, maar alles is duidelijk leesbaar, ook in het klein.
Als bijkomend element heb ik een zon gebruikt, met een opwindhaakje. (Eventueel kan ik dit nog uitbouwen naar een leeuw.) Naast het logo een aanzet tot een poster. Een logo zelf zegt je misschien niet zoveel, in de poster zie je hoe ik het stijlelement en lettertype laat terugkomen tot een herkenbare identiteit.
Ik hoor graag wat je vind, aanpassingen zijn altijd mogelijk.
Vriendelijke groet,
Jorina - Mooiniet

RickpasRickpas

Hey Jorina, bedankt voor je inzending. Wat ik daar mee bedoel is, the promised land is op zich al cheesy, en in de trent van mysteryland, tomorrowland, pleasure island etc. En dit is juist niet het type mensen dat wij willen bereiken. Als onze uitingen dan ook nog in de vergelijkbare stijl zijn zullen we snel in die hoek worden gezet. Om misverstanden te voorkomen willen we dus niet de sprookjesachtige stijlen gebruiken die dergelijke commerciële festivals vaak gebruiken.

De richting die je nu hebt gekozen spreekt mij niet echt aan. Ik ga de briefing nog iets aan te passen, waardoor jullie meer richting krijgen .

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.