Geen commentaar
Logo voor firma gespecialiseerd in VOCHTBESTRIJDING
- Wedstrijd van: Brosj72
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 30-04-2013
Datum einde: 29-05-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Eenvoud is de kracht van het logo. Tevens straalt de eenvoud professionaliteit uit. Duidelijke associatie met de branche welke vertegenwoordigd wordt. Keuze van vermelding dat Waterproof onderdeel is van een overkoepelende organisatie is bewust gekozen om zo betrouwbaarheid en tevens professionaliteit uit te stralen. De blauwe kleur is fris en heeft sterke associatie met vocht/water en betrouwbaarheid.
De naam en het beeldmerk (de W met druppel) is sterk genoeg, waardoor mijns inziens vermelding van vochtbestrijding in het logo niet nodig is. Uiteraard kan er voor gekozen worden een pay-off los van het logo te communiceren op alle uitingen, zoals stationary en advertenties/brochures/website...
Beeldmerk: De W is tevens het beeldmerk. Visualisatie het buiten houden (afweren) van vocht door een schild, dak, afweer of opvang. Vocht is/blijft BUITEN de woning. Oplossing tonen ipv probleem illustreren. In tegenstelling tot andere logovoorstellen die vocht IN de woning visualiseren.

Geen commentaar

Geen commentaar