Hallo Yore mannen,
Dank voor julie bericht. Ik moet zeggen dat ik doorgaans niet aan wedstrijden meedoe waar al veel inzendingen voor zijn en ook vier sterren voor zijn uitgedeeld. Ik kreeg een idee en heb dit uitgewerkt; ik hoop dat deze moeite niet voor niets was! ( dat is wel de ervaring, nummer 1 of niet).
Bijgaand dus mijn voorstel voor logo en identiteit. Ik heb geprobeerd alle facetten te laten zien, zodat jullie een goed beeld hebben van wat ik voor jullie zou neerzetten.
Logo: strak naambeeld, cleane letter, no nonsense, duidelijk. Een klein elementje in de 'y' om het eigen te maken. Ik heb dit gecombineerd met een beeldmerk, een schildje gevormd uit pijlen (richting) waarvan de grootste pijl omhoog wijst. In het schildje een druppel die omhoog 'groeit.' Groei van het talent en de beoogde klant vond ik een sterk concept in jullie briefing en heb ik zo abstract terug laten komen.
In de verder huisstijl laat ik de elementen uit het logo terugkomen: de groeiende bubbel in fris groen met als extra kleur blauw en voor de balans grijs.
Als toevoeging zouden typografische spreuken gebruikt kunnen worden, zoals op de achterkant van het briefpapier, waarin een woordgrapje zit met het logo.
Als laatste optie de toevoeging van fotografie. Dit kan uiteraard alles zijn. Ik heb nu gekozen voor een natuurlijk setting, wederom groei, met een groene multiply op het beeld om de yore-sfeer te houden.
Graag hoor ik wat jullie van dit totaal plaatje vinden. Aanpassingen (bijvoorbeeld qua kleur) zijn altijd mogelijk!
Vriendelijke groet,
Jorina - Mooiniet
Logo/huisstijl voor Yore (Eigenwijs en stoer)
- Wedstrijd van: jlvansplunter
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 12-03-2014
Datum einde: 06-04-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Erg strak! ook de gedachtegang achter de druppel is erg sterk.
Hallo Yore,
Dank voor de reactie! Is er nog iets dat ik kan doen om die laatste ster te verdienen? Er zijn veel potentielen met vier sterren en mijn ervaring is dat er dan uiteindelijk niemand wint... Let me know!
Er wordt sowieso een winnaar geselecteerd!