Logopediepraktijk op zoek naar nieuwe huisstijl en logo

Datum start: 14-09-2020

Datum einde: 21-09-2020

Totaal budget: € 360.00
Nieuwste inzending
Book cover
Davechenderson

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Beste designers,
Wie is de beste match voor ons en wil met zijn/ haar creativiteit onze praktijk een fris, aansprekend en onderscheidend imago geven?
Wij zijn een logopediepraktijk midden in de multiculturele wijk Amsterdam Bijlmer. We behandelen voornamelijk kinderen maar ook volwassenen (met uiteenlopende stoornissen, zoals articulatiestoornissen, taalontwikkelingsstoornissen, stotteren, adem- en stemstoornissen etc.). Onze cliënten hebben een multi-culturele achtergrond (Surinaams, Ghanees, Zuid-Amerikaans, Pakistaans, Indiaas, Nederlands etc.).
Sinds het begin gebruiken we het zakelijke logo van onze beroepsvereniging (NVLF). Aan die kleurstelling hebben we in het verleden ook de website en de folder aangepast (zie bijlagen). In 2014 hebben we besloten onder onze huidige naam, in een andere bedrijfsvorm en met een andere bedrijfscultuur verder te gaan. En nu wordt het toch écht tijd om deze verandering ook door te voeren in een nieuw logo en een nieuwe huisstijl (in een latere opdracht ook in ons briefpapier, op de website en een nieuwe folder).
Wat willen we niet:
- (standaard) spraakwolkjes, die met communicatie te maken hebben
- Iets truttigs
- pastelkleuren
Wat willen we wel:
- frisse en heldere kleuren (blauw behouden met maximaal 3 extra kleuren), die zowel op papier als op beeldschermen goed te zien zijn
- illustratie(s)/icoon die symbool staat voor wat wij doen: (non)verbale communicatie en contact
- we willen ons onderscheiden van andere logopediepraktijken
- open, sprankelende en frisse uitstraling
- multi-culti mag naar voren komen
- voor kinderen en volwassenen
- speels, maar niet te kinderlijk
- simpel, niet te ingewikkeld voor de doelgroep
- professioneel, maar niet te zakelijk; onze correspondentie gaat vaak naar verwijzers, dus huisartsen, KNO-artsen, maar ook naar scholen en de cliënten zelf.
- goed leesbaar lettertype
Onze kernwaarden zijn:
- openheid/vertrouwen
- ontwikkelen/groei/bloei (waarbij ontwikkelen meer het professionele aangeeft voor ons en groei/bloei meer de energie op de praktijk voor het contact met de cliënten)
- ontmoeten

We willen mensen het idee geven van ‘Dit is mijn plek’, ‘Hier moet/ kan/ mag ik zijn’ en ook ‘The place to be’.

We zijn heel benieuwd naar jullie creatieve ideeën.

Groetjes, Irene en Monique

Bedrijfsomschrijving


Doelgroep


Kleuren, favoriete logo's, must haves


Designer: CuriousCabbage CuriousCabbage
logo_stationery-curiouscabbage-Kxatpagi

CuriousCabbageCuriousCabbage

Hi, I made this logo for you. I saw your description that you want to express any language but not only verbal language. So I made this logo, by sign languange that represent "B", the B itself stands for Biljmer. More than that, there's a conversation cloud that means you could communicate with any language, verbal or non verbal. I choose not all capital fonts for giving friendly atmosphere too for your company. So it doesn't look rigid and not reachable. hope you'll like it from my explanation. I would look forward, I really open to any enhancements.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.