Modernisatie voor Verkeersacademie Kumar!

Datum start: 21-07-2020

Datum einde: 28-07-2020

Totaal budget: € 230.00
Nieuwste inzending
Book cover
MellGraphics

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij zijn een auto en motorrijschool die al sinds 1996 bestaan onder de naam Kumar. Kumar is opgericht door vader en zoon, inmiddels is vader gepensioneerd en werken 4 broers nog in het bedrijf en zijn ook de toekomst van het bedrijf. Nu willen wij het bedrijf opfrissen door een nieuwe frisse moderne logo en huisstijl. We zijn overgegaan naar Verkeersacademie Kumar (ipv alleen Kumar) omdat wij meerdere zijn uitgebreid naar meerdere categorieën.
In het logo moet iets symbolisch van broers terugkomen, maar ook iets met het , verkeer, het moet ons onderscheiden van de rest. Het moet kwaliteit uitstralen net een merk. Daarnaast willen wij het logo gaan gebruiken voor op kleding, dakborden en bestickering op auto's. Wij willen graag de kleur f5d033 (saffraangeel) terugzien in ons logo tezamen met 4169e1 (koningsblauw). We zullen wat voorbeelden toevoegen, van waar we ongeveer aan denken. Onze slogan luidt als volgt : de beste weg naar succes.

Bedrijfsomschrijving


Auto en motorrijschool die al sinds 1996 bestaat. Wij geven auto rijles, motor rijles, scooter rijles en E achter B. In de toekomst zullen wij leerlingen ook gaan ondersteunen met theorie.

Doelgroep


Iedereen die nog geen rijbewijs heeft. Dit zijn hele verschillende doelgroepen, voornamelijk hebben wij jongeren als doelgroep.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


f5d033 (saffraangeel) en 4169e1 (koningsblauw).

Designer: Margriet Pronk Margriet Pronk
logo_huisstijl-margriet-pronk-a5ymzVZo

Margriet PronkMargriet Pronk

Goedendag, hierbij mijn bijdrage en uitleg over mijn logo.

Mijn uitgangspunten waren de L-bordjes bovenop de leswagens en verkeersborden.

De 4 broers heb ik weergegeven door middel van de 4 hoeken/pijlen. Samen vormen zij 1 huis, de familie, dit wordt versterkt doordat er vanuit iedere hoek een connectie is met de letter K. De ene pijl kan niet zonder de ander want dan valt een deel van de K weg.

De lijnen omtrent het logo versterkt de samenhang en de pijlen wijzen de juiste weg, die naar succes.

Ik heb het in de gewenste kleuren gemaakt maar ook laten zien hoe het heel goed kan worden gebruikt in 1 kleur. Wellicht is dat voor kleurenblinden beter te zien.

Feedback is altijd plezierig en waar aanpassingen nodig: be my guest!

Met vriendelijke groet,

Margriet Pronk.



Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.