Geen commentaar
motiveer mijn klanten met een inspirerend design
- Wedstrijd van: Frits
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 23-03-2012
Datum einde: 23-04-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Alvast een mogelijke kleuraanpassing (boven). Het geel in het hart is nu wat feller gemaakt. Hopelijk 'straalt' het hierdoor meer.
Ook zat ik zelf nog te kijken naar de positie van de david. In de bovenste variant is hij iets meer naar voren geplaatst. Wat vind je beter?
Ook is het watermerk duidelijk. Dit zou bijvoorbeeld in de rest van de huisstijl kunnen worden doorgezet.

Geen commentaar
En (net zoals het huidige logo) een meer ingekaderd ontwerp.
Feedback is welkom!
Beste Estoy,
Geweldig hoe je mijn verhaal hebt opgepakt en vertaald! Je maakt het nu ook moeilijk voor me in relatie tot sommige van de andere ontwerpen.
wat bedoel je precies met de '4 losse vlakjes'?
Ik begrijp je opmerkingen over het helder geel. dat ervaar ik ook bij het huidige ontwerp. Deze kleur ervaar ik wel al minder stralend.
mvgr,
Frits
Bedankt voor de positieve feedback!
Wat ik met de 4 losse vlakjes bedoel is dat het profiel van het gezicht (dus ogen, neus en lippen) is opgebouwd uit 4 zwarte vlakken. De rest is 'leeg'. Toch maakt het brein er een volledig gezicht van. Het tekent als ware zelf het beeld af, waardoor er zelfs dieptewerking in ontstaat. Het is er dus eigenlijk niet direct, maar het zit er (doordat we de beelden dat via de ogen binnenkomt analyseren en verwerken tot het beeld dat we registreren) wel in. Dit is wat mij betreft een goede vertaling van de uitspraak van Michelangelo.
Het afstemmen op de juiste kleurbalans is een kwestie van proberen. Uiteraard kan dit altijd nog helemaal naar wens worden aangepast (ook eventueel na afloop)
Als is nog iets voor u kan betekenen, dan hoor ik het graag!

Geen commentaar
Beste Frits,
Hierbij stuur ik u mijn ontwerp. Het idee is voortgeborduurd op de gedachte van Michelangelo. "Je hoeft slechts weg te halen wat er niet bij hoort." Het meest essentiële van het gekleurde vlak is behouden. Bij het zien, maakt het brein er een compleet beeld van. Zo is het profiel van het gezicht erg duidelijk, terwijl het slechts uit 4 losse vlakjes bestaat. Je lijkt er zowaar diepte in te zien!
David kijkt richting de bedrijfsnaam, dat in een strak en zakelijk lettertype staat. Voor de kleur heb ik overigens gekozen voor een tint die wat meer naar oranje neigt. Dit geeft het net een wat frissere en duidelijker karakter. Fel geel kan namelijk al snel 'goedkoop' overkomen en is soms niet goed zichtbaar op een witte achtergrond.
U ziet ook een mogelijke vertaling naar het visitekaartje. Ook hier weer een modern en fris ontwerp. Het laat duidelijk de sfeer en mogelijkheden van het logo zien.
Hopelijk geef ik hiermee het logo weer een nieuwe impuls zodat het weer jaren mee kan! Ik ben erg benieuwd naar uw feedback.
mvg,
estoy