motiveer mijn klanten met een inspirerend design
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Frits
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 300.00
- Datum start : 23-03-2012 11:26
- Datum einde : 23-04-2012 11:23
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psdpng
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 56
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
CSF & Partners slaat een (her)nieuwde weg in rond het thema 'motivatie'. Mijn producten en diensten zijn op dit thema gericht en bestaan uit organisatie-advies, interim-management, training en coaching. Mijn aanpak richt zich daarbij op het creëren van een zo groot mogelijke autonomie binnen de kaders van regels en procedures, met ruime aandacht voor ontwikkeling en zingeving.
De letters CSF staan voor het mooie Latijnse "Crescere Sine Finibus" wat betekent: Groeien Zonder Grenzen.
Doelgroep:
CSF & Partners is gericht op business-to-business, zowel profit als non-profit en overheden.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Geel is een mij sterk aansprekende kleur, deze kleur staat voor mij voor de zon die energie geeft en andere dingen laat groeien
In mijn huidige logo (zie bijlage) is de 'David' van Michelangelo opgenomen. De achtergrond hiervoor is de volgende: "Dit beeld wordt wel gezien als het mooiste beeldhouwwerk ter wereld en gevraagd aan Michelangelo hoe hij zo'n prachtig beeld had kunnen maken heeft hij geantwoord dat hij het beeld al helemaal in het ruwe blok steen zag zitten en hij slechts weg hoefde te hakken wat er niet bij hoorde" Dit past volledig bij de manier hoe ik naar mensen kijk: al het goede is al aanwezig en ik hoef slechts te helpen bij het weghalen van wat er vanuit de oorsprong niet bij hoort. 'Ont'-wikkelen in de letterlijke zin!
Ik wil de 'David' in het nieuwe logo terugzien, hoewel dit van mij ook in een abstracte moderne vorm mag. De huidige vormgeving en lettertype doen mij nu te klassiek aan.
estoy
-
-
estoy zegt
Alvast een mogelijke kleuraanpassing (boven). Het geel in het hart is nu wat feller gemaakt. Hopelijk 'straalt' het hierdoor meer.
Ook zat ik zelf nog te kijken naar de positie van de david. In de bovenste variant is hij iets meer naar voren geplaatst. Wat vind je beter?
Ook is het watermerk duidelijk. Dit zou bijvoorbeeld in de rest van de huisstijl kunnen worden doorgezet. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
En (net zoals het huidige logo) een meer ingekaderd ontwerp.
Feedback is welkom! -
Frits zegt :
Beste Estoy,
Geweldig hoe je mijn verhaal hebt opgepakt en vertaald! Je maakt het nu ook moeilijk voor me in relatie tot sommige van de andere ontwerpen.
wat bedoel je precies met de '4 losse vlakjes'?
Ik begrijp je opmerkingen over het helder geel. dat ervaar ik ook bij het huidige ontwerp. Deze kleur ervaar ik wel al minder stralend.
mvgr,
Frits -
estoy zegt
Bedankt voor de positieve feedback!
Wat ik met de 4 losse vlakjes bedoel is dat het profiel van het gezicht (dus ogen, neus en lippen) is opgebouwd uit 4 zwarte vlakken. De rest is 'leeg'. Toch maakt het brein er een volledig gezicht van. Het tekent als ware zelf het beeld af, waardoor er zelfs dieptewerking in ontstaat. Het is er dus eigenlijk niet direct, maar het zit er (doordat we de beelden dat via de ogen binnenkomt analyseren en verwerken tot het beeld dat we registreren) wel in. Dit is wat mij betreft een goede vertaling van de uitspraak van Michelangelo.
Het afstemmen op de juiste kleurbalans is een kwestie van proberen. Uiteraard kan dit altijd nog helemaal naar wens worden aangepast (ook eventueel na afloop)
Als is nog iets voor u kan betekenen, dan hoor ik het graag! -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
Beste Frits,
Hierbij stuur ik u mijn ontwerp. Het idee is voortgeborduurd op de gedachte van Michelangelo. "Je hoeft slechts weg te halen wat er niet bij hoort." Het meest essentiële van het gekleurde vlak is behouden. Bij het zien, maakt het brein er een compleet beeld van. Zo is het profiel van het gezicht erg duidelijk, terwijl het slechts uit 4 losse vlakjes bestaat. Je lijkt er zowaar diepte in te zien!
David kijkt richting de bedrijfsnaam, dat in een strak en zakelijk lettertype staat. Voor de kleur heb ik overigens gekozen voor een tint die wat meer naar oranje neigt. Dit geeft het net een wat frissere en duidelijker karakter. Fel geel kan namelijk al snel 'goedkoop' overkomen en is soms niet goed zichtbaar op een witte achtergrond.
U ziet ook een mogelijke vertaling naar het visitekaartje. Ook hier weer een modern en fris ontwerp. Het laat duidelijk de sfeer en mogelijkheden van het logo zien.
Hopelijk geef ik hiermee het logo weer een nieuwe impuls zodat het weer jaren mee kan! Ik ben erg benieuwd naar uw feedback.
mvg,
estoy -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-