Logo en huisstijl voor coaching- en trainingsbureau

Datum start: 24-10-2014

Datum einde: 28-11-2014

Totaal budget: € 300.00
Nieuwste inzending
Book cover
Bluecom

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Gezocht een professioneel vertrouwenwekkend woord- of beeldmerk logo voor een website met aanbod op het gebied van persoonlijke groei en effectiviteit.

iCoach (nog niet online) is een website voor inspiratie op het gebied van coaching en training. Het logo dient vertrouwen, succes, eenvoud (niet teveel kleuren), persoonlijkheid en zin in het leven uit te stralen (passie) zonder tuttig te worden.

verras me met iets eigentijds en nieuws.

Bedrijfsomschrijving


iCoach is een website voor persoonlijke ontwikkeling, training en coaching met een accent op relatie coaching/training (singles, en koppels). Ook voor bedrijven.

Doelgroep


Mannen en vrouwen vanaf circa 20 jaar.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Blauw (licht), oranje, grijs of verras me met iets bijzonders.

Achtergrond header op website is blauw of wit.

Designer: Tjeerd van der Velde vormgeving Tjeerd van der Velde vormgeving
logo_huisstijl-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-jwqc0G9o

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Nog een, ander insteek die ik je graag wil laten zien. Het beeldmerk is een vertegenwoordiging van je diensten. Het beeldmerk van bovenaf gezien is een tafel met personen, die nog gecoacht moeten worden. De donkere kleur staat voor de volledige kennis. Het beeldmerk is zo abstract dat er ook andere dingen zichtbaar in zijn, echter heeft het wel altijd een menselijke (groep) uitstraling.

Wat vind je ervan?

nicestuffnicestuff

Ook weer even wennen... In hoeverre is dit ontwerp dynamisch en vernieuwend? Het lijkt voor mij een meer voor de hand liggend ontwerp....
Wat bedoel je met de 'donkere kleur' en welke andere dingen zijn volgens jou zichtbaar in het beeldmerk?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-XaU9uiNk

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Hierbij nog een aangepast concept, een logo met meer body en door de opening van de cirkel, veel eenheid.

nicestuffnicestuff

Hmm heel anders dan het vorige ontwerp... Wat vind je van de dynamiek van dit ontwerp? Deze versie van het logo komt een beetje massief over op mij...

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-mVBNFevw

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Een uitwerking van het dynamische logo, met een overzichtelijke huisstijl

nicestuffnicestuff

Bedankt voor deze uitbreiding.
Ziet er allemaal best goed uit.

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Zou je nog aanpassingen willen zien, dan hoor ik het graag!

nicestuffnicestuff

Ik wil je niet onnodig belasten in deze fase. Ik neem aan dat als we samen verdergaan er altijd aanpassingen c.q. aanvullingen gemaakt kunnen worden(?)

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

absoluut, ik streef altijd naar tevredenheid van 2 partijen!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-nw0YPglU

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Mijn concept is een no nonsense professioneel ogend logo. Geen losse elementen maar wel een mooi totaal geheel, met het contrast tussen dynamiek en strak.

Ik hoop jullie hiermee te kunnen inspireren!

nicestuffnicestuff

Bedankt voor uw inzending.
Het logo vind ik inderdaad ook strak en dynamisch en geeft het gevoel dat alles bij elkaar hoort.
Wat is de houdbaarheid van dit ontwerp (bijv. mbt gebruikt font en grafisch element)?
Hoe zouden de favicon, en eventuele icons eruit komen zien in dit concept?
Nogmaals bedankt voor uw deelname.

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

Houdbaarheid van een logo is altijd een relatief begrip, omdat het logo geen gradients (kleur-overgang) bevat en ook goed bruikbaar is in 1 kleur bevorderd dit de bruikbaarheid en verwacht ik dat het logo lang mee kan. Mijn werkwijze is dan ook altijd bij het conceptontwikkeling het logo weer terug te brengen naar een eenvoudige vorm, om er zo voor te zorgen dat het logo klaar is voor de toekomst.

Ik zal later vandaag nog een uitbreiding van het logo laten zien.

nicestuffnicestuff

Hartelijk dank voor uw reactie en uitleg.
Ben benieuwd naar de uitbreiding.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.