Nieuw Europees onderzoeksinstituut

Datum start: 20-02-2014

Datum einde: 06-03-2014

Totaal budget: € 419.00
Nieuwste inzending
Book cover
kaan

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Helder, verfrissend beeldmerk en dito huisstijl met een sterk professioneel (zakelijk) karakter voor nieuw, Europees onderzoeksinstituut. Het is een onderzoeksinstituut dat onderzoek doet naar (online) recruitment en digitale media.

Naast dit beeldmerk moet er tevens een keurmerk gemaakt worden. Hierin moet het beeldmerk uiteraard terugkomen. Dit keurmerk wordt toegekend aan bedrijven die een goede (online) sollicitatie-ervaring bieden aan hun kandidaten.

Relevante aspecten/associaties:

Internationaal - Europees
Ambitieus/modern
Recruitment
Beleving
Analyse en Onderzoek
Menselijk
Normerend

Bedrijfsomschrijving


Naam instituut: European Recruitment Experience Institute
Afkorting: EUREI

EUREI is een internationale uitrol van Digitaal-Werven, dat al 7 jaar in Nederland toonaangevend is in onderzoek naar digitale sollicitatie-ervaringen. Het instituut wil meteen de uitstraling hebben van een instituut, zonder daarbij oud of oubollig te zijn.

Aangezien het keurmerk op een veelvoud van grote, internationale sites zal komen te staan is het belangrijk dat dit niet te uitgesproken is. Het moet een zekere mate van 'cachet' hebben.

Doelgroep


Doelgroep zijn primair recruiters en recruitment managers van grote organisaties (grote banken, verzekeraars, fast moving, retail, etc).

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Aan het logo wordt mogelijk “Powered by Intelligence Group” toegevoegd, inclusief het logo van iG!. Wij raden aan rekening te houden met die kleuren zodat de kleuren niet vloeken. Het hoeft er dus niet op te lijken of aan verwant te zijn, maar het moet ook niet vloeken! Het IG! Beeldmerk is bijgevoegd in deze opdracht.

We willen niet verward worden met andere initiatieven in de markt. Het moet dus een duidelijke onderscheiding hebben van ERI (European Recruiting Institute). Dit beeldmerk is ook bijgevoegd. Hier moet het zich dus duidelijk van onderscheiden!

Een ander logo waar het zich zeker van moet onderscheiden is de candidate experience awards. (ook logo van bijgevoegd).

Hoewel het een voortzetting is van Digitaal-Werven en dit logo ook aansprekend is, is dit logo typisch Nederlands. Omdat het een Europees instituut is en veel Europese landen een stuk formeler zijn dan Nederland zal het iets formeler, maar niet oubolliger, mogen.

Designer: OpMaat OpMaat
logo_huisstijl-opmaat-u2vTXrpg

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-opmaat-eayPQw5Y

Geen commentaar

OpMaatOpMaat

Nog een opzet, kleuren, lettertype en invulling kan naar wens worden aangepast uiteraard. Ik wil in dit logo meer laten zien in welke branche jullie opereren, het digitaal solliciteren etc. Het is goed leesbaar, dynamisch en laat groei zien, het is niet oubollig. Ik hoor graag uw reactie op de verschillende logo's en kijk graag met jullie naar wat past bij jullie instituut. Dit kan ook na sluiten van de wedstrijd, via mail en telefoon.

Met vriendelijke groet,

Marcel
OpMaat Vormgeving

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-opmaat-XnTSaHpY

Geen commentaar

OpMaatOpMaat

Dag,

hierbij een eerste opzet. Ingetogen, maar sprekend. Goed te combineren en te gebruiken op middelen en verschillende websites. Het straalt gezag en professionaliteit uit. Ik ben benieuwd naar uw visie.

Met vriendelijke groet,

Marcel
OpMaat Vormgeving

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.