Doorvertaling van de huisstijl naar de Facebook pagina.
Graag jullie reactie : )
Nieuw logo + huisstijl voor een ambachtelijke bakkerij!
- Wedstrijd van: BakkerijHogenboom
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 04-01-2018
Datum einde: 20-01-2018
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Doorvertaling van het huidige logo naar de bestickering voor de auto. Informatie kan nog gewisseld of veranderd worden. Graag jullie reactie : )

Een update van mijn inzending. Het aangepaste logo opnieuw doorvertaald in de huisstijl.

Een update van mijn inzending. Het aangepaste logo opnieuw doorvertaald in de huisstijl.

Een update van mijn inzending. Het aangepaste logo opnieuw doorvertaald in de huisstijl.

Goedenavond! Het ontwerp heb ik nogmaals aangepast, bij de vorige inzending had ik het logo recht gemaakt omdat het voor mijn gevoel dan wat meer klopte met de vermelding van de plaatsnaam. Maar na nogmaals wat passen en meten, moet zeggen dat hij schuin ook wel erg leuk is. Mocht er nog iets zijn dan hoor ik het natuurlijk graag. : ) Ik kijk uit naar jullie reactie.
Vriendelijke groetjes, Amanda.

Een nieuw voorstel van het logo waarin de plaatsnaam; houten-zuid is toegevoegd. Ook heb ik het geheel wat recht gemaakt. Ik kijk uit naar jullie reactie.
Bedankt voor de snelle reactie (:
Dit is ongeveer wat we voor ogen hadden. Echter, de schuine tekst beviel ons wel, kan je dat bij deze net zo laten als bij de eerste? Ook mag het woord ''Bakkerij'' wat ons betreft even groot blijven als bij de eerste.
We zien graag je design tegemoet!

Dit logo is vooral tekstueel met ook hier een ingrediënt afgebeeld. Als je het mij vraagt ook een leuk voorstel dat jullie kernwaarden uitstraalt. Ook deze en mijn andere voorstellen zouden kunnen worden toegepast op de door mij ontworpen doorvertaling van de huisstijl.

Dit logo is wat moderner en heeft een simpelere uitstraling. Mocht je andere logo’s ‘te’ vinden. Zou je als bedrijf ook hier voor kunnen gaan. Omdat dit meer rust en eenvoud uitstraalt. Onder jullie naam in dit logo zouden jullie ook iets anders neer kunnen zetten, het leek mij hier wel een idee om de plaatsnaam te vermelden omdat jullie vooral een lokale bakkerij zijn.

Een ander logvoorstel voor de bakkerij, waarbij je vermeld vanaf wanneer de bakkerij bestaat. Ik kon niet zo snel vinden vanaf wanneer Bakkerij Hogenboom bestaat. 2018 is dus even voor het idee. Dit zal later nog veranderd kunnen worden. Dit logo zou ook gebruikt kunnen worden in de huidige doorvertaling die ik voor jullie heb ontworpen.

Zorg er dan ook voor dat je mooie fotografie laat zien van jullie producten. En zoals jullie dat al doen: informatie vertrekken over de bakkerij, je bent trots op je bedrijf, dus veel mooie foto’s van de bakkerij zal ik zeker laten zien. Dit zal de doelgroep zeker aanspreken en hen uitnodigen een bezoek te brengen aan de bakkerij.
De consument zal het bezoeken van de bakkerij als een beleving ervaren. Doordat jullie eerlijke, lekkere producten verkopen met een mooie verpakking is het voor de eindgebruiker leuk en een soort van status symbool. Ze lopen graag met een tasje van de bakkerij en vinden het leuk om dit aan anderen te laten zien.

De doorvertaling naar de verpakking van het brood, taartdoos, zakje waar andere producten in kunnen worden verpakt, bordje voor in de vitrine en een schort dat je als personeellid kan dragen.
De doorvertaling naar de bakkerij: Aan het interieur hoeft niks te gebeuren, zoals jullie al hadden aangegeven. Je zou het logo en de print op veel verschillende manieren toe passen. Ik heb er voor gekozen om het logo in het zwart aan de rechterkant binnen in de bakkerij te laten zien en eventueel de print die je zou kunnen gebruiken als lichte decoratie op de muur.
De winkelpui zal ik voorzien van een donkere bestickering aan de bovenkant. Dit past beter bij het interieur van de bakkerij en heeft een wat modernere uitstraling. Het logo zou ik alleen boven de deur laten zien zodat je niet teveel ruimte van het raam in beslag neemt. Hier wil je graag producten laten zien in plaats van een grote sticker op het raam die later voor ergernis zal zorgen.
De openingstijden links van de deur zodat deze altijd te lezen zijn. Ook al staat de deur open, dan kunnen mensen jullie openingstijden en website zien staan.

De doorvertaling naar de verpakking van het brood, taartdoos, zakje waar andere producten in kunnen worden verpakt, bordje voor in de vitrine en een schort dat je als personeellid kan dragen.

Dit is een doorvertaling van het logo dat mijn voorkeur heeft voor Bakkerij Hogenboom. Op een visitekaartje, notitie blokje, brief en tas. Het logo en de print zijn mooie en leuke elementen die jullie overal terug zouden kunnen laten komen. Ik wil in de doorvertaling vooral gebruik maken van de pure, onbewerkte, natuurlijke, eerlijke uitstraling van kaftpapier. Dit is recycled papier dat je tegenwoordig veel ziet. Daardoor is het ook makkelijk om te verkrijgen. Het zorgt er voor dat het jullie kernwaarden, Natuurlijk, gezond en eerlijk, die in de uitstraling van dit papiersoort zit, worden versterkt.

Wat een ontzettend leuke kans om een keer een huisstijl te maken voor een bakkerij, met een latere doorvertaling. Ik heb jullie opdracht met beide handen aangegrepen en een mooie doorvertaling ontworpen.
Dit is een logo voorstel voor Bakkerij Hogenboom, die uiteindelijk doorbetaald kan worden in alle uitingen van de bakkerij (en later ook de ijssalon en chocolaterie) waarbij de focus op kwaliteit, luxe en ambacht ligt. Door een doorvertaling goed te verzorgen laat je zien dat je hier aandacht aan besteed. Net zoals de aandacht die jullie geven aan de producten die jullie verkopen. Aandacht is Ambacht.
Waarom ik voor dit logo zou kiezen: De vorm van het logo straalt toegankelijkheid uit en heeft een vriendelijke uitstraling. Het logo is in de vorm van een stempel, een stempel die vroeger werd gebruikt om enveloppen te verzegelen. Brieven worden eigenlijk altijd gebruikt om iets mee te mee te delen, zo word dat ook gedaan met gebak en andere bijzondere producten. Je verteld er een verhaal mee of je wilt er iets mee vieren.
Ik heb gekozen voor een moderne schreef letter die niet te klassiek is maar uit straalt wat jullie graag willen. De kleuren zijn terug te vinden in de huidige uitstraling van de bakkerij en de producten die jullie verkopen. De vorm is tevens ook leuk om te gebruiken voor stickers en op andere producten in de bakkerij.
Als toevoeging heb ik gekozen voor een print van een van de ingrediënten die vaak word gebruikt. Zo zou je dit ook kunnen doen voor de latere doorvertaling naar de ijssalon etc. Een leuk servetje voor bij de ijsjes waar je een print op hebt staan die in lijn ligt met dat van de bakkerij. Dit element zorgt voor een link naar de bakkerij.
Hoi AR, we zijn positief verrast door zowel het design als je uitgebreide toelichting. We delen je voorkeur voor het 1e logo. Echter vinden we het feit dat onze naam in tweeën is gesplitst niet wenselijk. Dus is onze vraag of je een aanpassing kunt maken in dezelfde design waarin de naam aaneengesloten is. Ook zien wij graag in het logo "Houten-Zuid" terugkomen om ons lokale karakter te benadrukken. De opzet voor de huisstijl valt goed in de smaak!
Goedenavond,
Wat leuk om te lezen dat het design bij jullie in de smaak valt! Ik zal morgen nog een versie maken van het logo met de gewenste informatie. Deze zal ik morgen dan ook uploaden.