NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B)
Wedstrijd gegevens:
Pakket goud
- Wedstrijd van: Molenaar
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 449.00
- Datum start : 09-07-2012 16:07
- Datum einde : 09-08-2012 16:05
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf, tiff, png
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 64
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Onze nieuwe huisstijl moet de B2B elektriciteitsector aanspreken, de huisstijl moet vertrouwen, transparantie, internationale allure, kwaliteit en ervaring uitstralen.
De nieuwe huisstijl moet geschikt zijn voor:
• Website
• Visitekaartjes
• Facturen
• Briefpapier
Vanwege vakanties zal er waarschijnlijk pas vanaf 4e week juli 2012 worden becommentarieerd/gereageerd. Ik daag jullie creatieve geesten uit in deze wedstrijd!
Bedrijfsomschrijving:
PVNED is een onafhankelijke dienstverlener voor energieleveranciers, energieproducenten en grootzakelijke afnemers in de Nederlandse, Belgische en binnenkort UK elektriciteitssector.
De naam “PVNED’ staat sinds 2004 voor Programma Verantwoordelijkheid NEDerland en wij voeren namens onze klanten de wettelijke taak als ‘Programma Verantwoordelijke’ uit (verantwoording voor balans van vraag en aanbod op het landelijke elektriciteitsnet). In dat kader voeren wij 24/7 tijdskritische en hoogwaardige administratieve processen uit voor klanten.
De kernwaarden van PVNED: customer intimate, operational excellence, transparantie en onafhankelijkheid. Het bedrijf kenmerkt zich door een kleine organisatie met een zeer hoge graad van automatisering en sterke focus op de klant/markt. De website www.pvned.nl geeft verdere achtergrondinformatie.
Doelgroep:
De internationale markten waarin wij actief zijn, gelden als een gesloten oligopolische markten waarin landelijke spelers elkaar goed kennen en waarin wij als onafhankelijke partij met een transparante en eerlijke dienst de markt openbreken.
De doelgroep van PVNED is actief in Nederland, België en UK maar komt uit de hele NWE regio: startende en gevestigde elektriciteitsleveranciers, grote elektriciteitsproducenten en grootzakelijke elektriciteitsafnemers.
Vertegenwoordigers van onze klanten zijn over het algemeen: man, relatief jong (30 - 50 jr), managementniveau, gericht op kwaliteit en gevoel voor finance/commercie/techniek.
Positionering van PVNED: “hoge kwaliteit, transparante prijs en klantgerichtheid”
Kleuren, favoriete logo's, must haves
De huisstijl moet modern en fris zijn en aansluiten bij het hoofdthema ‘elektriciteit’. Kernkleuren ‘blauw’ en/of ‘rood’ (nu in oude logo verwerkt) mogen terugkomen maar zijn geen ‘must have’. Niet te priegelig detail, het logo “moet er staan’.
Verder zal het logo op een nieuw te ontwikkelen website gebruikt moeten kunnen worden welke zich niet zal kenmerken door drukke kleurvlakken maar juist door strakke heldere kleuren met veel aandacht voor grafische content.
Wellicht is het een idee om 'Creating benefits together' als slogan te verwerken in/rondom het logo of iets dergelijks maar daar zijn we nog niet over uit (de slgoan slaat op het feit dat PVNED als provider voor haar klanten financiele schaalvoordelen biedt die wij met onze klanten delen). Suggesties zijn welkom!
Romservice
-
-
Molenaar zegt :
Idem
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Romservice:
Dank je.
Ik heb een mogelijke opzet gemaakt voor de huisstijl.
Graag hoor ik of het je zo aanspreekt.
Groet, Henry -
Molenaar zegt :
Ik vind dat je een mooie huisstijl hebt ontworpen die past bij de kleurenstijlen van het logo
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Romservice:
Dank je voor de feedback.
Ik heb een (donker)blauw / oranje versie gemaakt met ook blauwe subtitle.
groet, Henry -
Molenaar zegt :
Henry, deze komt inderdaad beter over ja. De kleuren springen er beter uit
-
Molenaar zegt :
Als je deze stijl zou toepassen op b.v. envelop/briefpapier, hoe zou dan het accent (los van het logo) tot uiting komen? Zie b.v. 1 vd andere inzendingen waar b.v. verschillende in logo verwerkte bolletjes tot uiting komen op een envelop/briefpapier
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Molenaar zegt :
De subtitle vd bovenste springt er door de scherpte het meeste uit maar ik vind de zwarte kleur wat minder goed passen bij het groen/blauwe logo. De bliksemschichtige "N' is leuk bedacht Henry
-
Molenaar zegt :
Vd 4 logo's springt'PVNED' in 2 blauw/3 oranje voor mijn gevoel het beste eruit (afgezien vd kleur vd subtitle)
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Romservice:
Hallo,
Hierbij mijn voorstel voor het logo.
Ik hoop dat het je aanspreekt.
Met vriendelijke groet, Henry
-
Molenaar zegt :
Voor mijn gevoel komt de enige andere gekleure 'N' bij de groene PVNED niet lekker eruit. De blauwige PVNED komt m.i. beter/goed tot zijn recht hier. Twijfel nog wel een beetje of de meer dual kleur boven niet beter past dan de minder dual kleur hier
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-