NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B)

Datum start: 09-07-2012

Datum einde: 09-08-2012

Totaal budget: € 449.00
Nieuwste inzending
Book cover
Tjeerd van der Velde vormgeving

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Door internationale uitbreiding en toenemende naamsbekendheid binnen de energiesector willen we een nieuwe huisstijl met logo (geschikt voor een nieuwe website) ontworpen hebben. Het oude logo bevat de kleuren van de NLD vlag met NLD landkaart en leent zich niet meer goed voor het bedrijf. De naam ‘PVNED’ wordt behouden.

Onze nieuwe huisstijl moet de B2B elektriciteitsector aanspreken, de huisstijl moet vertrouwen, transparantie, internationale allure, kwaliteit en ervaring uitstralen.

De nieuwe huisstijl moet geschikt zijn voor:
• Website
• Visitekaartjes
• Facturen
• Briefpapier

Vanwege vakanties zal er waarschijnlijk pas vanaf 4e week juli 2012 worden becommentarieerd/gereageerd. Ik daag jullie creatieve geesten uit in deze wedstrijd!

Bedrijfsomschrijving


PVNED is een onafhankelijke dienstverlener voor energieleveranciers, energieproducenten en grootzakelijke afnemers in de Nederlandse, Belgische en binnenkort UK elektriciteitssector.

De naam “PVNED’ staat sinds 2004 voor Programma Verantwoordelijkheid NEDerland en wij voeren namens onze klanten de wettelijke taak als ‘Programma Verantwoordelijke’ uit (verantwoording voor balans van vraag en aanbod op het landelijke elektriciteitsnet). In dat kader voeren wij 24/7 tijdskritische en hoogwaardige administratieve processen uit voor klanten.

De kernwaarden van PVNED: customer intimate, operational excellence, transparantie en onafhankelijkheid. Het bedrijf kenmerkt zich door een kleine organisatie met een zeer hoge graad van automatisering en sterke focus op de klant/markt. De website www.pvned.nl geeft verdere achtergrondinformatie.

Doelgroep


De internationale markten waarin wij actief zijn, gelden als een gesloten oligopolische markten waarin landelijke spelers elkaar goed kennen en waarin wij als onafhankelijke partij met een transparante en eerlijke dienst de markt openbreken.

De doelgroep van PVNED is actief in Nederland, België en UK maar komt uit de hele NWE regio: startende en gevestigde elektriciteitsleveranciers, grote elektriciteitsproducenten en grootzakelijke elektriciteitsafnemers.

Vertegenwoordigers van onze klanten zijn over het algemeen: man, relatief jong (30 - 50 jr), managementniveau, gericht op kwaliteit en gevoel voor finance/commercie/techniek.

Positionering van PVNED: “hoge kwaliteit, transparante prijs en klantgerichtheid”

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De huisstijl moet modern en fris zijn en aansluiten bij het hoofdthema ‘elektriciteit’. Kernkleuren ‘blauw’ en/of ‘rood’ (nu in oude logo verwerkt) mogen terugkomen maar zijn geen ‘must have’. Niet te priegelig detail, het logo “moet er staan’.

Verder zal het logo op een nieuw te ontwikkelen website gebruikt moeten kunnen worden welke zich niet zal kenmerken door drukke kleurvlakken maar juist door strakke heldere kleuren met veel aandacht voor grafische content.

Wellicht is het een idee om 'Creating benefits together' als slogan te verwerken in/rondom het logo of iets dergelijks maar daar zijn we nog niet over uit (de slgoan slaat op het feit dat PVNED als provider voor haar klanten financiele schaalvoordelen biedt die wij met onze klanten delen). Suggesties zijn welkom!

Designer: kc designing kc designing
logo_huisstijl-kc-designing-zgVmUvbM

kc designingkc designing

Bij deze!

Veel succes met uw keuze

MolenaarMolenaar

Complimenten.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-kc-designing-HyEtqgoC

kc designingkc designing

Bij deze 3 ontwerpen met alle drie andere nuances aangebracht in het ontwerp.

Bij de 2de heb ik de kleur blauw iets feller gemaakt en de kleur volgorde veranderd. Bij de 3de heb ik zowel de kleurverandering als de letters iets ronder gemaakt.

Ik hoop dat u zich kan vinden in de veranderingen van het ontwerp.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Ko-Lin

MolenaarMolenaar

Het fellere blauw springt er goed uit en de volorde blauw/oranje vind ik beter overkomen dan oranje/blauw. De "N' moet ik nog even laten bezinken, daar ben ik nog niet helemaal over uit

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-kc-designing-8FaYNsPI

kc designingkc designing

Bij deze een detail toegevoegd aan het logo en het logo in zwart-wit even aangepast.

Uw huidige logo heeft een geografische afbeelding van Nederland erin verwerkt. Ik dacht dit kan natuurlijk nu een wereldbol zijn aangezien u de wereldmarkt opgaat! Ook weer met bijpassende kleuren.

Ik hoor graag van u!

Met vriendelijke groet,

Ko-Lin

MolenaarMolenaar

Hoewel ik de kleurwijziging een verbetering vind, ben ik niet zo'n voorstander van een wereldbol.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-kc-designing-4XgDYc4m

kc designingkc designing

Hierbij een bijgewerkte versie van mijn 2de voorstel. Ik heb de bliksemschicht weggelaten. Ook heb ik briefpapier en een visitekaartje toegevoegd om een duidelijk beeld te krijgen van het uiteindelijke resultaat. De huisstijl matcht met het logo door het logo en de 3 kleuren terug te laten komen.

Mijn eerste voorstel komt inderdaad wat flets over op een witte achtergrond.

Ik vind zelf mijn 2de voorstel beter passen bij uw bedrijf.

Ik hoor graag wat uw bevindingen zijn en hoe ik mijn ontwerp kan verbeteren of wellicht bent u geheel tevreden.

Met vriendelijke groet,

Ko-Lin

MolenaarMolenaar

Ko-Lin, zeker een verbetering! Ik vind dat je een mooi logo hebt ontworpen. De letters zijn niet te dik, waardoor het logo er niet 'doorsnee' uit ziet. Ik denk dat je in de goede richting zit. Je zou eventueel nog wat kunnen spelen met nuances, denk aan verschillende kleurposities (blauw/oranje ipv nu), speelsige details zoals je nu in de bolletjes heb verwerkt, eventueel meer geronde letters, etc.? Maar dan heb ik het over nuanceringen, de kern van het ontwerp staat er goed.

MolenaarMolenaar

Je zou b.v. kunnen bedenken om toch een subtiele bliksemschicht ergens in het logo (bovenschrift) te verwerken?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-kc-designing-cjMhM8Y4

kc designingkc designing

Bij deze een ander kleur schema met ook het logo in zwart-wit.

MolenaarMolenaar

Deze komt voor mijn gevoel goed tot zijn recht (afgezien vd bliksemschicht). Leuke speelsigheid van de kleurencombi (niet flets op wi9tte achtergrond)/lettercombi! Weet alleen nog niet of het zwart/witte onderin goed past maar het bovenste gedeelte staat er goed op (op de 'v' na)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-kc-designing-b4bGUmR6

kc designingkc designing

Beste Molenaar,

Bij deze een ontwerp voor uw logo.

Ik heb gebruik gemaakt van rustige lichte kleuren (deze zijn altijd nog te veranderen).

Zoals u ziet heb ik een bliksemschicht verwerkt in het logo.
Ook heb ik de slogan 'creating benefits together' opgenomen in het ontwerp.

Ik hoor graag van u wat uw eerste indruk is en wat u van de slogan verwerkt in het logo vindt? Ik zal deze week en anders na 29juli nog een andere kleurcombinatie uploaden.

Met vriendelijke groet,

Ko-Lin

MolenaarMolenaar

Dank u. De kleuren komen inderdaad rustig over, voor mijn gevoel op een witte achtergrond wel wat flets? Ik vind de bliksemschicht wat geforceerd over komen onder de 'v', het oogt voor mijn gevoel niet heel erg natuurlijk/logisch.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.