NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B)

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: Molenaar
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 449.00
  • Datum start : 09-07-2012 16:07
  • Datum einde : 09-08-2012 16:05
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf, tiff, png
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 64
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Door internationale uitbreiding en toenemende naamsbekendheid binnen de energiesector willen we een nieuwe huisstijl met logo (geschikt voor een nieuwe website) ontworpen hebben. Het oude logo bevat de kleuren van de NLD vlag met NLD landkaart en leent zich niet meer goed voor het bedrijf. De naam ‘PVNED’ wordt behouden.

Onze nieuwe huisstijl moet de B2B elektriciteitsector aanspreken, de huisstijl moet vertrouwen, transparantie, internationale allure, kwaliteit en ervaring uitstralen.

De nieuwe huisstijl moet geschikt zijn voor:
• Website
• Visitekaartjes
• Facturen
• Briefpapier

Vanwege vakanties zal er waarschijnlijk pas vanaf 4e week juli 2012 worden becommentarieerd/gereageerd. Ik daag jullie creatieve geesten uit in deze wedstrijd!

Bedrijfsomschrijving:

PVNED is een onafhankelijke dienstverlener voor energieleveranciers, energieproducenten en grootzakelijke afnemers in de Nederlandse, Belgische en binnenkort UK elektriciteitssector.

De naam “PVNED’ staat sinds 2004 voor Programma Verantwoordelijkheid NEDerland en wij voeren namens onze klanten de wettelijke taak als ‘Programma Verantwoordelijke’ uit (verantwoording voor balans van vraag en aanbod op het landelijke elektriciteitsnet). In dat kader voeren wij 24/7 tijdskritische en hoogwaardige administratieve processen uit voor klanten.

De kernwaarden van PVNED: customer intimate, operational excellence, transparantie en onafhankelijkheid. Het bedrijf kenmerkt zich door een kleine organisatie met een zeer hoge graad van automatisering en sterke focus op de klant/markt. De website www.pvned.nl geeft verdere achtergrondinformatie.

Doelgroep:

De internationale markten waarin wij actief zijn, gelden als een gesloten oligopolische markten waarin landelijke spelers elkaar goed kennen en waarin wij als onafhankelijke partij met een transparante en eerlijke dienst de markt openbreken.

De doelgroep van PVNED is actief in Nederland, België en UK maar komt uit de hele NWE regio: startende en gevestigde elektriciteitsleveranciers, grote elektriciteitsproducenten en grootzakelijke elektriciteitsafnemers.

Vertegenwoordigers van onze klanten zijn over het algemeen: man, relatief jong (30 - 50 jr), managementniveau, gericht op kwaliteit en gevoel voor finance/commercie/techniek.

Positionering van PVNED: “hoge kwaliteit, transparante prijs en klantgerichtheid”

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De huisstijl moet modern en fris zijn en aansluiten bij het hoofdthema ‘elektriciteit’. Kernkleuren ‘blauw’ en/of ‘rood’ (nu in oude logo verwerkt) mogen terugkomen maar zijn geen ‘must have’. Niet te priegelig detail, het logo “moet er staan’.

Verder zal het logo op een nieuw te ontwikkelen website gebruikt moeten kunnen worden welke zich niet zal kenmerken door drukke kleurvlakken maar juist door strakke heldere kleuren met veel aandacht voor grafische content.

Wellicht is het een idee om 'Creating benefits together' als slogan te verwerken in/rondom het logo of iets dergelijks maar daar zijn we nog niet over uit (de slgoan slaat op het feit dat PVNED als provider voor haar klanten financiele schaalvoordelen biedt die wij met onze klanten delen). Suggesties zijn welkom!

Budget Media
  • Logo & Huisstijl # 106083 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      En een huisstijl variatie.

      Mvg Mark

    2. Molenaar zegt :

      Ziet er goed uit Mark, een hele kleine nuance wellicht dat het logo op het visitekaartje wat kleiner zou kunnen (minder overheersend) maar dat is muggezifterij. Ziet er gewoon goed uit!

    3. Budget Media zegt

      top ... alles is aanpasbaar kleur vorm .. alles we gaan samen in overleg om het logo en de huistijl zo te maken dat hij helemaal naar wens en smaak is.

      Mvg Mark

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 106081 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Een kleuren combi gebaseerd op het laatste logo. Feedback is weer welkom.

      Mvg Mark

    2. Budget Media zegt

      U kunt op het plaatje klikken voor de ware grote en kleur.. bestanden worden aangeleverd in alle denkbare (.jpg .gif .eps .pdf .ai(vector formaat) voor al uw uitingen.

      Mvg

    3. Molenaar zegt :

      Ik kom later terug op de definitieve keuze vd kleuren (na de vakanties). Dank je.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 105923 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Bijdeze een voorstel voor een huisstijl gebaseerd op het laatste logo, dan heeft u een idee hoe het er eventueel uit kan komen te zien.

      Mvg Mark

    2. Molenaar zegt :

      Afgezien van de kleuren zelf (zie onder): ik vind dat je een goed en mooi element hebt toegevoegd door te spelen met de rondjes (horizontaal/verticaal & grootte)

    3. Budget Media zegt

      we zullen wat opzetjes gaan maken qwa kleur

    4. Molenaar zegt :

      ok dank je

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 105909 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Zelfde logo maar andere kleurstelling.. feedback is wederrom welkom.

      Mvg mark

    2. Molenaar zegt :

      Het donkere/grijze spreekt me niet zo aan, wat wel een grappige feature is de anders gekleurde randjes boven/onder de tekst.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 105631 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Ons tweede voorstel, misschien is dit een richting?

      Mvg mark

    2. Molenaar zegt :

      Ha Mark, deze vind ik veel beter pakken dan de eerste. Ben zeker gecharmeerd van de gekleure halve bol. Twijfel nog een beetje (zie ook commentaar bij andere inzendingen) of de (wijze van) kleurstelling. Misschien een idee om wat te spelen met de kleurposities? Als ik nog een laatste puntje van positieve feedback mag geven: de grootte vd kleurvlakken 'PVNED" lijken een beetje doorsnee over te komen op mij maar ik ben daar nog niet over uit.

    3. Budget Media zegt

      Ik kan met de kleur spelen hoor geen probleem, ik zal nog wat variaties maken .. ;-)

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 105484 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Budget Media :

      Ons eerste voorstel voor Uw logo, feedback is welkom.

      Mvg Mark

    2. Molenaar zegt :

      Ben er eerlijk gezegd niet erg van gecharmeerd. Komt op mij een beetje standaard en (te) degelijk over en de bliksemschicht pakt me niet. Ik mis een beetje 'high end'/allure.

    3. Molenaar zegt :

      Ik waardeer overigens uw input!

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network