NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B)

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: Molenaar
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 449.00
  • Datum start : 09-07-2012 16:07
  • Datum einde : 09-08-2012 16:05
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf, tiff, png
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 64
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Door internationale uitbreiding en toenemende naamsbekendheid binnen de energiesector willen we een nieuwe huisstijl met logo (geschikt voor een nieuwe website) ontworpen hebben. Het oude logo bevat de kleuren van de NLD vlag met NLD landkaart en leent zich niet meer goed voor het bedrijf. De naam ‘PVNED’ wordt behouden.

Onze nieuwe huisstijl moet de B2B elektriciteitsector aanspreken, de huisstijl moet vertrouwen, transparantie, internationale allure, kwaliteit en ervaring uitstralen.

De nieuwe huisstijl moet geschikt zijn voor:
• Website
• Visitekaartjes
• Facturen
• Briefpapier

Vanwege vakanties zal er waarschijnlijk pas vanaf 4e week juli 2012 worden becommentarieerd/gereageerd. Ik daag jullie creatieve geesten uit in deze wedstrijd!

Bedrijfsomschrijving:

PVNED is een onafhankelijke dienstverlener voor energieleveranciers, energieproducenten en grootzakelijke afnemers in de Nederlandse, Belgische en binnenkort UK elektriciteitssector.

De naam “PVNED’ staat sinds 2004 voor Programma Verantwoordelijkheid NEDerland en wij voeren namens onze klanten de wettelijke taak als ‘Programma Verantwoordelijke’ uit (verantwoording voor balans van vraag en aanbod op het landelijke elektriciteitsnet). In dat kader voeren wij 24/7 tijdskritische en hoogwaardige administratieve processen uit voor klanten.

De kernwaarden van PVNED: customer intimate, operational excellence, transparantie en onafhankelijkheid. Het bedrijf kenmerkt zich door een kleine organisatie met een zeer hoge graad van automatisering en sterke focus op de klant/markt. De website www.pvned.nl geeft verdere achtergrondinformatie.

Doelgroep:

De internationale markten waarin wij actief zijn, gelden als een gesloten oligopolische markten waarin landelijke spelers elkaar goed kennen en waarin wij als onafhankelijke partij met een transparante en eerlijke dienst de markt openbreken.

De doelgroep van PVNED is actief in Nederland, België en UK maar komt uit de hele NWE regio: startende en gevestigde elektriciteitsleveranciers, grote elektriciteitsproducenten en grootzakelijke elektriciteitsafnemers.

Vertegenwoordigers van onze klanten zijn over het algemeen: man, relatief jong (30 - 50 jr), managementniveau, gericht op kwaliteit en gevoel voor finance/commercie/techniek.

Positionering van PVNED: “hoge kwaliteit, transparante prijs en klantgerichtheid”

Kleuren, favoriete logo's, must haves

De huisstijl moet modern en fris zijn en aansluiten bij het hoofdthema ‘elektriciteit’. Kernkleuren ‘blauw’ en/of ‘rood’ (nu in oude logo verwerkt) mogen terugkomen maar zijn geen ‘must have’. Niet te priegelig detail, het logo “moet er staan’.

Verder zal het logo op een nieuw te ontwikkelen website gebruikt moeten kunnen worden welke zich niet zal kenmerken door drukke kleurvlakken maar juist door strakke heldere kleuren met veel aandacht voor grafische content.

Wellicht is het een idee om 'Creating benefits together' als slogan te verwerken in/rondom het logo of iets dergelijks maar daar zijn we nog niet over uit (de slgoan slaat op het feit dat PVNED als provider voor haar klanten financiele schaalvoordelen biedt die wij met onze klanten delen). Suggesties zijn welkom!

iamselim
  • Logo & Huisstijl # 111748 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer iamselim:

      Hallo dhr Molenaar,

      Bij deze een voorstel hoe we de huisstijl kunnen integreren in de website. Om tot een def design te komen hebben natuurlijk meerdere sessies nodig, we moeten namelijk inhoud afstemmen op design. Dat is een volgend traject waar we aan kunnen werken wanneer mijn voorstel als beste wordt gekozen. Ik hoop dat ik PVNED heb kunnen overtuigen met mijn creatieve diensten. Wellicht kunnen na dit traject meer voor elkaar wat betekenen. Ik persoonlijk heb het een prettige samenwerking gevonden, hopelijk kan ik PVNED in de toekomst verder ondersteunen in uw communicatie.

      Met creatieve groet,

      iamselim.nl

    2. Molenaar zegt :

      Dank je

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 110705 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer iamselim:

      Dag Peter,

      Ik heb een variatie gemaakt op wat we hadden, hierin heb ik meer kleur verwerkt in de flow. Dit laat de boel wel meer leven, of je het mooi vind laat ik aan jou over. We kunnen hiermee oneindig doorgaan om een juiste kleurenpalet te vinden, dat is het probleem niet. Wat vind je ervan?

      groet
      iamselim.nl

    2. miks_uit_ochten zegt

      Hoi collega, hier dus het zelfde... succes! en nogmaals fijne werkdag.
      Met vriendelijke groet en mooi weer, Karin

    3. miks_uit_ochten zegt

      o en ik weet niet of het uitmaakt wat ik zeg hoor, maar deze vind ik mooier :)

    4. Molenaar zegt :

      Ziet er mooi uit!

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 110568 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer iamselim:

      Hallo Peter,

      Ten eerste wil ik je complimenteren vanwege je betrokkenheid in het proces. Je scherpe feedback en snelle reacties maakt het ontwerpproces daarmee heel leuk. Je geeft aan mijn creativiteit een extra dimensie. Dit maak je niet vaak mee, mijn complimenten.

      Zoals je ziet ik ben een stap verder gegaan om het logo meer gestalte te geven. Het is een zeer herkenbaar, eigentijdse ontwerp geworden. Ik heb toch weer de stroomstrepen terug laten komen, maar nu op een abstracte wijze. De flow is doorgetrokken. De combinatie logo en stroombaan doen het heel goed samen, mijn voorstel is om dit ook zo te houden. Op de presentatiemap / offertemap en andere uitingen heb ik de wereldkaart geïntegreerd om het internationale van PVNED te verduidelijken. Al met al, een frisse, moderne logo en huisstijl.

      Komen we al in de buurt Peter :-)

      Ik hoor graag van je,

      iamselim.nl

    2. Molenaar zegt :

      Het blauw-witte is een mooie kleurcombinatie wat je terug ziet komen in zowel het logo vs letters als de huisstijl. De letters worden hierdoor sterk geaccentueerd, wat de leesbaarheid bevordert. Ziet er goed uit!

    3. miks_uit_ochten zegt

      Hallo collega... allereerst even mijn complimenten. Ik heb nog wel een kleine tip.. de envelop aan de bovenkant aflopend bedrukken wordt niet mooi. Er zit een klep en daardoor is er een verdikking in het papier. Door die verdikking krijg je een lelijke streep in de afdruk en het lijkt mij niet de bedoeling. Iedere offset drukker vraagt om een ontwerp dat begint vanaf ongeveer 12 mm vanaf de bovenkant. Juist om dat te voorkomen. Bovendien krijgt de drukker ook smet op zijn pers en daardoor kan je drukwerk "vuil" worden of dichtlopen.

      Verder ziet het er dus wat mij betreft netjes uit, maar ik wilde je dit toch even meegeven. En ik denk dat collega's onder elkaar dat ook moeten kunnen zeggen. Ik hoop net als jij op een mooi eindresultaat waar je blij van wordt.

      Fijne werkdag!
      Met vriendelijke groet en mooi weer,
      Karin

    4. iamselim zegt

      Dag Karin.... Ten eerste erg leuk dat jij als collega mijn voorstellen ook kan waarderen, das altijd leuk om te horen. Anderzijds jij als collega moet dan natuurlijk ook weten dat er meerdere wegen na Rome leiden. Tegenwoordig hoeven we niet alleen maar aan offset drukwerk te denken bij enveloppen, ook digitale drukwerk is mogelijk. Dit geeft meer mogelijkheden, geen 12 mm en geen smet "vuil" op de drukpers. Ik heb onlangs een partij aflopende enveloppen laten bedrukken voor een klant van mij, dit zag er helemaal top uit. Klant en ik, zijn zeer tevreden met de diensten van de drukker. Qua kosten is hetzelfde als de reguliere drukker, zelfs goedkoper.

      Ik heb research gedaan na jouw werk binnen brandsupply, voor de wedstrijd Sinnige Bouwinitiatief kwam ik hetzelfde gevalletje tegen: aflopend laten bedrukken van enveloppen wat jij hebt voorgesteld, dit is je commentaar op het aflopend laten bedrukken van enveloppen, dit zijn je eigen woorden Karin!

      "de keuze voor het aflopend maken van de envelop zal leiden tot het digitaal vervaardigen van het drukwerk. Dat komt omdat het aflopend drukken in offset aanzienlijk duurder is. Tegenwoordig kan drukwerk ook (al ben ik zelf voorstander van reguliere druk) digitaal worden vervaardigd. Dat houdt de kosten laag"

      Zo te lezen ben je op de hoogte van de mogelijkheden wat betreft drukwerk, echter je verhaal hierboven is anders. Je spreekt jezelf tegen Karin! Iamselim als expert zit al jaren in het vak om dit te weten. Als je mijn website had bezocht dan had je dit kunnen weten. Ik stel niks voor aan klanten wat ik niet waar kan maken Karin.

      Fijne werkdag!
      Met creatieve groet,

      iamselim.nl

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 110356 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer iamselim:

      Beste opdrachtgever,

      Bij deze mijn aangepaste voorstel op uw opmerkingen. Zoals u ziet, is de letter V iets aangepast, deze heeft nu meer inhoud en betekenis gekregen. Het is nu enerzijds een abstracte bliksemschicht anderzijds is het een omhoog gaande grafieklijn. Ik wil hiermee de benefit weergegeven, de voordeel van de klant wanneer zij met jullie samenwerken. Twee vliegen in een klap in een letter dacht ik zo.

      Daarnaast heb ik de flow ingehouden, dit geeft heel veel dynamiek en kracht weer, echter de vorm is verandert. Het bestaat uit 5 punten, deze staan voor de MISSIE punten van PVNED.
      1. Elimineren van toetredingsbarriëres
      2. Verhogen van liquiditeit
      3. Verlagen van risico’s
      4. Reduceren van operationele kosten
      5. Inzicht in en controle over de opbouw van de kosten van energie

      Het idee achter de vorm is daarnaast dat het logo als een soort kwaliteitskeurmerk moet gaat dienen. Een soort label met inhoud, de vorm is daar ook zeer na. In de huisstijl komt het logo altijd aflopend op papier of website, zodat het label idee gehandhaafd blijft. Een schaduweffect lift de logo toch iets meer van de papier op, zo wordt het meer ruimtelijker. Ik heb meerdere varianten gemaakt, wellicht vind u een andere logo beter.

      Ik hoor graag wat u van deze uitvoering vind, ik persoonlijk vind het steeds mooier / beter en inhoudelijker worden. In afwachting van uw reactie.

      met creatieve groet,
      iamselim.nl

    2. Molenaar zegt :

      Ik vind het grote logo het beste tot zijn recht komen. De lichtblauwe letters van het onderschrift komen moeilijk leesbaar open, een scherpere kleur kan dat beter leesbaarder maken. Het idee vd bliksemschicht is leuk gevonden.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 109832 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer iamselim:

      Mijn voorstel voor de huisstijl die komen gaat. De combinatie grijs/blauw en de stroomstrepen maken het zeer levendig maar ook zakelijk. De strepen kunnen op meerdere manieren inzetten om onze communicatie te laten doen leven. Benieuwd naar uw bevindingen, ik hoor graag van u.

      Met creatieve groet,
      iamselim.nl

    2. Molenaar zegt :

      Wbt logo: zie onder. Wbt strepen: ik ben er nog niet van overtuigd. Ik kan er niet precies mijn vinger op leggen maar ergens heb ik nog niet het gevoel van 'wauw, dat is de huisstijl'. Misschien door de combinatie van strepen met kleur (blauw/grijs)? Moeilijk...

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 109831 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer iamselim:

      Bij deze mijn aangepaste versie van mijn eerdere voorstel.
      De logo heeft een ander karakter gekregen door mijn aanpassingen, doordat ik het nu cursief heb gezet ontstaat er meer snelheid, de stroomstrepen in de letters accentueert dit meer. Er ontstaat zo snelheid, dynamiek en power in de logo. De vorm om de letters heen is een organische vorm met 5 punten, elk punt kunnen we laden met een betekenis (diensten) in onze communicatie in de toekomst. De kleur blauw heeft een flow gekregen om de beweging binnen het bedrijf PVNED kracht te geven. Een bedrijf dat constant in beweging is. Al met al een zeer verrassende logo. Ik ben zeer benieuwd wat er van vind zo het verder aan te passen, waar nodig.

      met creatieve groet,
      iamselim.nl

    2. Molenaar zegt :

      Ik vind het ook een verrassend dynamisch logo door het gebruik van zowel de flow in het blauw als de abstracte benadering in de letters. De vorm van de vijfhoek: dat is nog iets waar ik even op moet gaan broeden. Maar dat zie ik dan meer als de finishing touch van dit type logo.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 109289 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer iamselim:

      Nu met een kleine aanpassing, de zitte schaduw geeft nu nog meer diepte en de leesbaarheid bevordert nu ook.

      met creatieve groet,
      iamselim.nl

    2. Molenaar zegt :

      Idem dito als hieronder waarbij ik inderdaad vind dat de leesbaarheid hierdoor wordt bevorderd.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 109288 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer iamselim:

      Nu de kleuren aangepast na de internationale waarden. Geeft nog meer kracht en dynamiek weer.

      Ben benieuwd wat u ervan vind om het zo verder aan te passen waar nodig.

      groet,
      iamselim.nl

    2. Molenaar zegt :

      Idem dito als hieronder met de opmerking dat ik over het algemeen meer waarde hecht aan lichtere kleuren in een logo dan donkere kleuren. De geel/oranje kleurige overloop past zeker goed bij het aspect van elektriciteit maar de mate van het donkergrijze/zwarte element komt persoonlijk 'too much' over. Wel een interessant concept!

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 109284 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer iamselim:

      Bij deze mijn tweede voorstel voor jullie, deze sluit meer aan bij de vraag.

      Als ik aan elektriciteit denk dan denk ik aan beweging en stroomlijnen. Lijnen die van A na B lopen. In mijn lettertype worden de letters doorboort door een lijn, voor mijn is dit een stroomlijn. De letters zijn schreef geplaatst om snelheid en beweging te benadrukken.

      Het stroom element is geïntegreerd in de naam op krachtige manier.
      Alles bij elkaar straalt power uit! Dit zal zeker de elektriciteitsector aanspreken.

      Ik hoor graag van jullie bevindingen,

      met creatieve groet,
      iamselim.nl

    2. Molenaar zegt :

      Ook dit is een erg leuke variant! Wellicht dat de bliksemschicht in de 'n' er iets te dik bovenop ligt maar die nuances kunnen altijd worden aangepast. Ik vind de lijn door de letters erg goed gevonden. Anderzijds ben ik niet overtuigd door de samenstelling van de kleuren (nog een vrij nationeel NLD karakter zoals het nu nog is).

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 109282 voor NIEUW LOGO & HUISSTIJL VOOR INTERNATIONALE ONAFHANKELIJKE ENERGY SERVICE PROVIDER (B2B) wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer iamselim:

      Hallo PVNED bij deze mijn inzending, het is totaal een andere variant kijkend na de anderen. Het idee is dat de V twee betekenissen gaat dragen, een abstracte stroom symbool + een vinkje. Vinkje staat voor goedkeuring, betrouwbaarheid, kwaliteit en het is ook een internationale symbool.

      De N en de D zijn hetzelfde dit geeft rust aan beide zijdes, ik ben benieuwd wat u ervan vindt.

      groet,
      iamselim.nl

    2. Molenaar zegt :

      Ik ben gecharmeerd van de abstracte benadering in de letters. Ben alleen nog niet helemaal overtuigd van de lichtgroene kleur.

    3. Molenaar zegt :

      Dit concept heeft wel de potentie overigens.

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network