Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden

Datum start: 27-08-2012

Datum einde: 06-09-2012

Totaal budget: € 349.00
Nieuwste inzending
Book cover
Esther

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Logo, briefpapier/ briefhoofd dat te gebruiken is als factuur, rapport & visitekaartje

Winnaar krijgt de kans om ook een powerpoint template te maken, andere templates (rapporten ) en evt. vertaling naar website (tegen extra betaling).

Ik ben nog niet helemaal uit de tagline, en wil graag dat de designer speelt met verschillende opties zodat ik kan zien wat het beste werkt.

Bedrijfsomschrijving


Sense is een nieuw consultancy bureau van ervaren consultants die zelfstandig gaan werken.

Wij leveren economisch advies aan regeringen, NGO's (ICCO, Cordaid, SNV) en ontwikkelings organisaties zoals de Wereld Bank, VN, FAO in ontwikkelingslanden maar ook bedrijven en investeringsfonde. Wij zijn vooral gericht op landbouw en de daarop gebaseerde industrie, en Afrika. Het uiteindelijke doel is altijd armoede bestrijding door duurzame economische ontwikkeling.

We hebben ruwweg 4 producten: Economic Sense helpt organisaties te beslissen op welke gewassen en industrietakken ze zich moeten richten met ontwikkelingsprogramma's, wat de issues en opportunities zijn. Development Sense helpt organisaties met de ontwikkeling van een bedrijfstak als ze al gekozen hebben. Business Sense is advies voor ondernemers in ontwikkelingslanden, en investeringsfondsen. Common Sense zijn praktische trainingen.

Onze kracht is in-depth kennis van de bedrijfswereld en hoe de bedrijfs wereld in Afrika werkt, in tegenstelling tot onze concurrenten die toch wat socialistischer/ naiever- anti bedrijfsleven zijn en nooit in een echt bedrijf hebben gewerkt kunnen we makkelijk met grote en kleine bedrijven in Afrika en Europa overweg. De concurrenten die dat wel hebben, kennen vaak Afrika weer niet goed. Wij zijn Europees en Afrikaans in personeelsbestand, met mensen die en in ontwikkeling hebben gewerkt maar ook ondernemers zijn (geweest) en in grote professionele bedrijven hebben gewerkt.

Doelgroep


Beslissers in bovengenoemde organisaties. Ze realiseren zich dat ontwikkelingshulp veel meer over ontwikkelingen van bedrijven moet gaan, samen met bedrijven, en gericht op de markt. Ze zijn idealistisch maar weten dat veel programma's in het verleden te naïef waren. Ze zijn op zoek naar een meer business benadering gebaseerd op een grondige economische analyse.

Ze gebruiken consultants omdat de zelf vaak te weinig tijd hebben, maar krijgen vaak slecht werk. Hun ' need' is als volgt: A reliable professional consultant who understands business and Africa. Someone who help me get results by doing a thorough analyses of the real problems and can offer me insights and solutions that go beyond the obvious cliches. A simple piece of advise that makes it clear what the next steps are I need to take, based on real economic potential and not naive assumptions.

Daarnaast werken we ook voor investeringsfonden die op zoek zijn naar MKB bedrijven waar ze in kunnen investeren, en consultants nodig hebben om de winstgevendheid te beoordelen.

Onze differentierende factor is: " we are the only consultants that have the skills to make sense of complex issues and come with development strategies that inspire to action because they simply make sense. We think different and make meaningful connections with what is happening in other industries and countries to dig out the real issues burried underneath the symptoms."

Daarnaast willen we ons onderscheiden door professionaliteit. Weinig concurrenten hebben professionele logo's en huisstijlen.


Kleuren, favoriete logo's, must haves


Kernwoorden voor de gewenste huisstijl: professionaliteit, helderheid, simplicity, vernieuwend/ modern, inspirerend. Een strakke moderen professionele stijl die vertrouwen en simpelheid uitstraalt.

Een stijlelement ipv alleen tekst is wel gewenst; dit mag iets abstracts zijn zoals bijv bij vodafone. Favoriete logo's zijn vodafone, apple, KPN, Nike, http://www.vidaecaffe.com


Kleuren die ik in gedachten heb zijn oranje of diep rood (bruine ondertoon), of paar-achtig rood met wit/ grijs (geen felrood). Het moet toch wat vernieuwends uitstralen en dan is blauw wat de behoudend (en met de naam doet te veel aan philips denken) Echter sta open voor andere oplossingen.

Ik wil graag een versie met tagline en zonder. Er zijn 2 opties voor de tagline die ik graag beide zie:
- Economic Sense. Business Sense. Development Sense.
- Making Sense of Development

Ik heb een logo versie nodig voor op een witte achtergrond, een donkere achtergrond en zwart wit.

Designer: Budget Media Budget Media
logo_huisstijl-budget-media-oS2HJHfM

Budget Media Budget Media

We hebben nog een voorstel gemaakt met een abstract oog, misschien vind u dit ook een richtig? feedback is wederom welkom.

Mvg Mark

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-KflW6y5g

Budget Media Budget Media

Misschien is dit een oplossing? ;-)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-K3RnJ5hg

Budget Media Budget Media

Gebaseerd op de feedback een aantal verschillende kleurschakeringen en taglines plus dat de s ni goed leesbaar is. Feedback is wederom van harte welkom.

Mvg Mark

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-XqdQYfKK

Budget Media Budget Media

Nog een variantie.

Feedback is welkom

Mvg Mark

mwarnoldusmwarnoldus

Best een goede oplossing. Enige munpunt is dat doordat de s nu lichter is je die eigenlijk niet leest....wellicht die uist donkerder maken en de rest van sense in oranje?

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-rCgZ38S0

Budget Media Budget Media

Misschien is dit een richting?

Mvg Mark

mwarnoldusmwarnoldus

Ik vindt dit mooi; vraag: is ht mogelijk het element anders met Sense te integreren? Bijvoorbeel de S te vervangen door het element? Reden is dat landscape formaat logo's voor mij makkelijker in documenten te gebruiken zijn. Als ze hoog zijn dan zijn ze moeilijk aan de bovenkant in te voegen, je bent dan direct veel ruimte kwijt. (ik werk nu voor www.kit.nl ; het is een schitterend logo maar een drama om in een document in te voegen)

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-YF0tfDQu

Budget Media Budget Media

En op zwarte achtergrond.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-X0NS3Seu

Budget Media Budget Media

Een ander voorstel. we zijn erg benieuwd wat u er van vind. feedback is wederom van harte welkom.

Mvg Mark

Budget Media Budget Media

U kunt op het plaatje klikken voor de ware grote en kleurschakering. Hij komt een beetje wazig over als hij zo klein is.

mwarnoldusmwarnoldus

Thx voor het proberen, de eerdere versie was denk ik toch beter. Maar allemaal zijn ze wat druk en wat informeel, krijg er niet echt een business gevoel bij...

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-CbsbVVoG

Budget Media Budget Media

En een variatie in een andere kleurschakering.

Mvg Mark

mwarnoldusmwarnoldus

Dank voor je voorstel!

Ik vindt het een mooie integratie van tagline en logo-naam. De 2e set kleuren vindt ik frisser; het oranje met paarsig-rood werk best goed. Ben er nog niet uit of links of rechts de beste optie is.

Wat ik minder vindt is dat het rondje rond de eerste letter met de e overlapt, en er dan ook paarse stukjes rechtboven en onder aankomen; dat maakt het rommelig. Wellicht de S volledig binnen het rondje laten vallen? Andere suggestie is de eerste letter ook klein te houden voor een nog rustiger beeld. Weet niet opde ik het font geweldig vind met de e die schuin omhoog wijst, wellicht een ander font proberen?

Het logo werkt goed op zwart-wit/ donkere achtergond.

Budget Media Budget Media

Gaan we maken voor u!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-budget-media-BzYshdPk

Budget Media Budget Media

Ons eerste voorstel voor uw logo, feedback is welkom.

Mvg Mark

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.