Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: mwarnoldus
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 27-08-2012 11:38
- Datum einde : 06-09-2012 11:37
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 104
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Winnaar krijgt de kans om ook een powerpoint template te maken, andere templates (rapporten ) en evt. vertaling naar website (tegen extra betaling).
Ik ben nog niet helemaal uit de tagline, en wil graag dat de designer speelt met verschillende opties zodat ik kan zien wat het beste werkt.
Bedrijfsomschrijving:
Sense is een nieuw consultancy bureau van ervaren consultants die zelfstandig gaan werken.
Wij leveren economisch advies aan regeringen, NGO's (ICCO, Cordaid, SNV) en ontwikkelings organisaties zoals de Wereld Bank, VN, FAO in ontwikkelingslanden maar ook bedrijven en investeringsfonde. Wij zijn vooral gericht op landbouw en de daarop gebaseerde industrie, en Afrika. Het uiteindelijke doel is altijd armoede bestrijding door duurzame economische ontwikkeling.
We hebben ruwweg 4 producten: Economic Sense helpt organisaties te beslissen op welke gewassen en industrietakken ze zich moeten richten met ontwikkelingsprogramma's, wat de issues en opportunities zijn. Development Sense helpt organisaties met de ontwikkeling van een bedrijfstak als ze al gekozen hebben. Business Sense is advies voor ondernemers in ontwikkelingslanden, en investeringsfondsen. Common Sense zijn praktische trainingen.
Onze kracht is in-depth kennis van de bedrijfswereld en hoe de bedrijfs wereld in Afrika werkt, in tegenstelling tot onze concurrenten die toch wat socialistischer/ naiever- anti bedrijfsleven zijn en nooit in een echt bedrijf hebben gewerkt kunnen we makkelijk met grote en kleine bedrijven in Afrika en Europa overweg. De concurrenten die dat wel hebben, kennen vaak Afrika weer niet goed. Wij zijn Europees en Afrikaans in personeelsbestand, met mensen die en in ontwikkeling hebben gewerkt maar ook ondernemers zijn (geweest) en in grote professionele bedrijven hebben gewerkt.
Doelgroep:
Beslissers in bovengenoemde organisaties. Ze realiseren zich dat ontwikkelingshulp veel meer over ontwikkelingen van bedrijven moet gaan, samen met bedrijven, en gericht op de markt. Ze zijn idealistisch maar weten dat veel programma's in het verleden te naïef waren. Ze zijn op zoek naar een meer business benadering gebaseerd op een grondige economische analyse.
Ze gebruiken consultants omdat de zelf vaak te weinig tijd hebben, maar krijgen vaak slecht werk. Hun ' need' is als volgt: A reliable professional consultant who understands business and Africa. Someone who help me get results by doing a thorough analyses of the real problems and can offer me insights and solutions that go beyond the obvious cliches. A simple piece of advise that makes it clear what the next steps are I need to take, based on real economic potential and not naive assumptions.
Daarnaast werken we ook voor investeringsfonden die op zoek zijn naar MKB bedrijven waar ze in kunnen investeren, en consultants nodig hebben om de winstgevendheid te beoordelen.
Onze differentierende factor is: " we are the only consultants that have the skills to make sense of complex issues and come with development strategies that inspire to action because they simply make sense. We think different and make meaningful connections with what is happening in other industries and countries to dig out the real issues burried underneath the symptoms."
Daarnaast willen we ons onderscheiden door professionaliteit. Weinig concurrenten hebben professionele logo's en huisstijlen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Kernwoorden voor de gewenste huisstijl: professionaliteit, helderheid, simplicity, vernieuwend/ modern, inspirerend. Een strakke moderen professionele stijl die vertrouwen en simpelheid uitstraalt.
Een stijlelement ipv alleen tekst is wel gewenst; dit mag iets abstracts zijn zoals bijv bij vodafone. Favoriete logo's zijn vodafone, apple, KPN, Nike, http://www.vidaecaffe.com
Kleuren die ik in gedachten heb zijn oranje of diep rood (bruine ondertoon), of paar-achtig rood met wit/ grijs (geen felrood). Het moet toch wat vernieuwends uitstralen en dan is blauw wat de behoudend (en met de naam doet te veel aan philips denken) Echter sta open voor andere oplossingen.
Ik wil graag een versie met tagline en zonder. Er zijn 2 opties voor de tagline die ik graag beide zie:
- Economic Sense. Business Sense. Development Sense.
- Making Sense of Development
Ik heb een logo versie nodig voor op een witte achtergrond, een donkere achtergrond en zwart wit.
olliez
-
-
Toelichting van de designer olliez:
En een voorbeeld hoe de template voor de powerpoint eruit kan komen te zien.
Groeten Erik -
mwarnoldus zegt :
Dank voor de voorstellen! Ziet er mooi uit!
-
olliez zegt
Dank je voor het compliment. Als ik nog wat voor jullie kan beteken dan hoor ik het graag.
Groeten Erik -
olliez zegt
Hmmm lees net je commentaar bij de andere deelnemer.
Kan ik er van uit gaan dat je keuze is bepaald of wou je nog graag een alternatief zou willen zien.
Graag hoor ik een reactie vanuit jullie kant.
Met vriendelijke groet,
Erik -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer olliez:
Goedemiddag,
Bij deze een voorstel voor de complete huisstijl. Aan de onder kant heb ik het beeldmerk op een andere maniet verwerkt maar nog steeds heel herkenbaar.
Graag hoor ik jullie reactie.
Met vriendelijke groet,
Erik Oldengarm -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer olliez:
Bij deze een andere variant.
Met een grijze tagline en Sens in de rode tint.
Groeten Erik -
olliez zegt
Bedankt voor de waardering.
Ik zou nog een voorbeeld maken van hoe de huisstijl eruit zou kunnen zien naar mijn idee.
Verder gaf u aan dat u ook graag een powerpoint template zou ontvangen?
Deze komen zo snel mogelijk uw kant op.
Met vriendelijke groet,
Erik Oldengarm -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer olliez:
Goedenavond,
Ik heb het font aangepast en daarmee ook het stijlsymbool. sens is nu net zo hoog als het bovenste gedeelte van het blokje, de ruimte tussen de tagline en sens is precies de witte lijn. Ik hoor dat dit is wat u bedoeld.
Graag hoor ik uw reactie -
mwarnoldus zegt :
Dit ziet er heel goed uit. Font is beter, proportie is ook beter. De s in het element is ook veel mooier. Heb het ook besproken met mijn vrouw die een echt merk expert is, en zij is ook enthusiast. Somehow is het logo rechtsonder nog het meest 1 geheel, wellicht dat het komt omdat het 1 kleur is. Zou je eens kunnen kijken hoe het eruit ziet als het sense ook in het rood is? Daarna laat ik je even met rust tot ik andere ontwerpen heb gezien..
-
olliez zegt
Dank je voor je complimenten.
Zal de aanpassing nog even doorvoeren.
Ben blij dat we op de goede weg zitten.
Groeten Erik -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer olliez:
Bij deze een aangepaste variant maar dan zonder de lijn er tussen. Om wat meer eenheid te creeren. Graag hoor ik uw reactie
-
mwarnoldus zegt :
Dank! Is meer een eenheid! Ik vondt het oude font wel veel beter. Wat ik minder vindt is dat het blok veel groter is dan de letters. Idee: sense aan de bovenkant uilijnen en dan in de kleur van de oude lijn de tagline eronder, uitgelijnd met de onderkant van het logo?
-
olliez zegt
Ik heb hem aangepast. Graag hoor ik uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Erik -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer olliez:
En bij deze ook nog een aantal kleur varianten.
Graag hoor ik uw reactie.
Met vriendelike groet,
Erik Oldengarm -
mwarnoldus zegt :
ik vindt de rode erg mooi
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer olliez:
Het ontwerp op een zwarte achtergrond en met de andere tagline.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer olliez:
Goedenavond,
Bij deze mijn ontwerp voor het logo.
Het stijl element wat ik heb verwerkt is de S maar dan 90 graden gedraaid. Verder een strak modern font gebruikt in combinatie met een verrassende kleur.
Graag hoor ik uw reactie. -
mwarnoldus zegt :
Ik vidt het een slimme oplossing, best een mooi stijl element. Enige jammere is dat het nu eigenlijk 3 losstaande elementen zijn. Is het mogelijk om ze iets meer bij elkaar te trekken/ met elkaar te integreren?
-
mwarnoldus zegt :
En wellicht een ronder font te proberen?
-
olliez zegt
Goedemiddag,
Ik heb een variant gemaakt en dan zonder de lijn er tussen. Maar heb nog een vraag over een ronder font.
Wat bedoeld u daar precies mee. Want dit font heeft al redelijke ronde vormen.
Graag hoor ik uw reactie. -
mwarnoldus zegt :
Goede vraag; ik bedoel met ronde hoeken. Als je goed naar het font kijkt lopen de lijnen niet rond maar lijkt het soms wat hoekig, met name bij de s..
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-