Nieuw logo & huisstijl voor Sense, een consultancy bureau voor economisch advies voor ontwikkelingslanden
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: mwarnoldus
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 27-08-2012 11:38
- Datum einde : 06-09-2012 11:37
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 104
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Winnaar krijgt de kans om ook een powerpoint template te maken, andere templates (rapporten ) en evt. vertaling naar website (tegen extra betaling).
Ik ben nog niet helemaal uit de tagline, en wil graag dat de designer speelt met verschillende opties zodat ik kan zien wat het beste werkt.
Bedrijfsomschrijving:
Sense is een nieuw consultancy bureau van ervaren consultants die zelfstandig gaan werken.
Wij leveren economisch advies aan regeringen, NGO's (ICCO, Cordaid, SNV) en ontwikkelings organisaties zoals de Wereld Bank, VN, FAO in ontwikkelingslanden maar ook bedrijven en investeringsfonde. Wij zijn vooral gericht op landbouw en de daarop gebaseerde industrie, en Afrika. Het uiteindelijke doel is altijd armoede bestrijding door duurzame economische ontwikkeling.
We hebben ruwweg 4 producten: Economic Sense helpt organisaties te beslissen op welke gewassen en industrietakken ze zich moeten richten met ontwikkelingsprogramma's, wat de issues en opportunities zijn. Development Sense helpt organisaties met de ontwikkeling van een bedrijfstak als ze al gekozen hebben. Business Sense is advies voor ondernemers in ontwikkelingslanden, en investeringsfondsen. Common Sense zijn praktische trainingen.
Onze kracht is in-depth kennis van de bedrijfswereld en hoe de bedrijfs wereld in Afrika werkt, in tegenstelling tot onze concurrenten die toch wat socialistischer/ naiever- anti bedrijfsleven zijn en nooit in een echt bedrijf hebben gewerkt kunnen we makkelijk met grote en kleine bedrijven in Afrika en Europa overweg. De concurrenten die dat wel hebben, kennen vaak Afrika weer niet goed. Wij zijn Europees en Afrikaans in personeelsbestand, met mensen die en in ontwikkeling hebben gewerkt maar ook ondernemers zijn (geweest) en in grote professionele bedrijven hebben gewerkt.
Doelgroep:
Beslissers in bovengenoemde organisaties. Ze realiseren zich dat ontwikkelingshulp veel meer over ontwikkelingen van bedrijven moet gaan, samen met bedrijven, en gericht op de markt. Ze zijn idealistisch maar weten dat veel programma's in het verleden te naïef waren. Ze zijn op zoek naar een meer business benadering gebaseerd op een grondige economische analyse.
Ze gebruiken consultants omdat de zelf vaak te weinig tijd hebben, maar krijgen vaak slecht werk. Hun ' need' is als volgt: A reliable professional consultant who understands business and Africa. Someone who help me get results by doing a thorough analyses of the real problems and can offer me insights and solutions that go beyond the obvious cliches. A simple piece of advise that makes it clear what the next steps are I need to take, based on real economic potential and not naive assumptions.
Daarnaast werken we ook voor investeringsfonden die op zoek zijn naar MKB bedrijven waar ze in kunnen investeren, en consultants nodig hebben om de winstgevendheid te beoordelen.
Onze differentierende factor is: " we are the only consultants that have the skills to make sense of complex issues and come with development strategies that inspire to action because they simply make sense. We think different and make meaningful connections with what is happening in other industries and countries to dig out the real issues burried underneath the symptoms."
Daarnaast willen we ons onderscheiden door professionaliteit. Weinig concurrenten hebben professionele logo's en huisstijlen.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Kernwoorden voor de gewenste huisstijl: professionaliteit, helderheid, simplicity, vernieuwend/ modern, inspirerend. Een strakke moderen professionele stijl die vertrouwen en simpelheid uitstraalt.
Een stijlelement ipv alleen tekst is wel gewenst; dit mag iets abstracts zijn zoals bijv bij vodafone. Favoriete logo's zijn vodafone, apple, KPN, Nike, http://www.vidaecaffe.com
Kleuren die ik in gedachten heb zijn oranje of diep rood (bruine ondertoon), of paar-achtig rood met wit/ grijs (geen felrood). Het moet toch wat vernieuwends uitstralen en dan is blauw wat de behoudend (en met de naam doet te veel aan philips denken) Echter sta open voor andere oplossingen.
Ik wil graag een versie met tagline en zonder. Er zijn 2 opties voor de tagline die ik graag beide zie:
- Economic Sense. Business Sense. Development Sense.
- Making Sense of Development
Ik heb een logo versie nodig voor op een witte achtergrond, een donkere achtergrond en zwart wit.
Nousanous
-
-
Toelichting van de designer Nousanous:
Hierbij lever ik u een voorstel voor de huisstijl met het andere logo.
Ik hoor graag wat er van vindt.
Met vriendelijke groet -
mwarnoldus zegt :
ziet er goed uit!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nousanous:
voorstel huisstijl
-
mwarnoldus zegt :
Hoi, ik vondt het vorige logo mooier, zou je die huistijl eens in dat logo kunnen doen? de rood met zwarte?
-
Nousanous zegt
Geen enkel probleem, ik ga aan de slag
met vriendelijke groet -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nousanous:
Nog een ander voorstel.
met vriendelijke groet -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
mwarnoldus zegt :
Zeer fraai, beide kleurstellingen werken goed. Mooi element. Goede inzending die serieus meedoet!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nousanous:
Hierbij lever ik u een logo wat meer ingaat op de landbouw.
Het onderste logo heb ik gekleurd met afrikaanse tinten.
met vriendelijke groet -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Nousanous:
Geachte opdrachtgever,
Hierbij lever ik u een voorstel voor uw logo.
Hopelijk heb ik hierbij de kleuren gebruikt die u had beschreven.
Mijn idee is om het woord sense in een niet al te uitbundig lettertype te gebruiken. Zodat deze later nog eens gebruikt kan worden als aanvulling op bijvoorbeeld kopteksten.
(economic SENSE, development SENSE etc.)
Vandaar dat ik de illustratie ook rechts geplaats heb.
Een voorstel met en zonder de tagline.
Aanpassingen zijn altijd mogelijk.
Ik hoor graag wat u er van vindt.
Met vriendelijke groet,
Nousanous -
mwarnoldus zegt :
Fraaie kleur, erg mooi font. Leuke variant ook om het continent als een soort (c) erachter te plaatsen. Echter een iets prominenter stijl element mag wel. Daarbij is het afrikaanse continent al heel veel gebruikt met name door niet zo professionele stichtingen, en het roept in mijn sector dus niet direct een beeld op van professionaliteit. Dit kon je natuurlijk niet weten...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-