Bij deze een minimalistisch voorstel; geen fratsen en gepriegel maar een stoer logo.
De 'S' en de 'B' zijn hierin maximaal gestileerd / vereenvoudigd om zo tot de ultieme basis te komen. Voordeel is dat dit logo op elke grootte en elke uiting (denk kleding, autobelettering, pennen) goed herkenbaar en leesbaar is.
De 'S' en de 'B' zijn opgebouwd uit even grote blokken die aan één zijde zijn afgerond. Deze 4 blokken vormen het beeldmerk en zijn samen exact even groot als het woordmerk. Hierdoor ontstaat een sterke balans tussen deze twee.
Als stijlmiddel is het beeldmerk straks ook goed toe te passen op de verdere uitingen; je kunt hem gebruiken als kader voor fotografie.
In het kort; beetje gedurfd en moet wel bij je passen, maar levert wel een zeer onderscheidende identiteit op die staat voor professionaliteit.
nieuw logo voor SchieBouw
- Wedstrijd van: SchieBouw
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 09-10-2016
Datum einde: 16-10-2016
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Goedemorgen SchieBouw!
Bij deze mijn voorstel met een aantal opmerkingen erbij;
- het beeldmerkje is een abstracte vorm dat geometrisch is opgebouwd en kan staan voor verdiepingen in een gebouw, planken in een kast etc. Daarnaast zitten de lettervormen 'S' en 'B' er licht in verwerkt, zonder dat het cliché wordt.
- De woorden 'Schie' en 'Bouw' heb ik losgekoppeld om zo het logo straks maximaal te laten opvallen op elke ondergrond en elke grootte. B.v. op de rug van een shirt of trui kan de naam nu groter worden geplaatst dan wanneer je SchieBouw op één regel zet. Vanuit mijn ervaring is het daarom praktischer een logo in deze 'blok' vorm te plaatsen. De letters sluiten bovendien mooi op elkaar aan zo gestapeld. En, een erg sterke naam heb je bedacht trouwens! ;-)
- De steekwoorden kwaliteit en vakmanschap (o.i.d.) blijken, als het goed is, uit je logo en hoeven daarom niet apart benoemd te worden in een onderregel. Het woord 'bouw' in je naam is daarmee al allesverklarend.
- De kleuren kunnen nog alle kanten op, maar deze combinatie toont dynamiek, flexibiliteit en kracht.
Ik zie je reactie graag tegemoet, voor eventuele vervolgopdrachten zit ik bij je in de buurt, denk ik (Rotterdam). Klopt dat?
Succes met kiezen en natuurlijk met je bedrijf straks!