Nieuwe uitstraling voor landelijk innovatieve organisatie
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: sidneymast86
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 350.00
- Datum start : 22-06-2012 15:58
- Datum einde : 05-09-2012 15:56
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 54
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
- Briefpapier
- Visitekaartje
- Template Word & Powerpoint
Bedrijfsomschrijving:
Het AKC is is opgericht door MKB infrabedrijven uit de sector asfaltwegenbouw. Het AKC wordt gevormd door twaalf bedrijven met eigen asfaltproductielocaties verspreid over heel Nederland. Het doel van de organisatie is kennis toegankelijk te maken voor de leden.
Grote aannemers hebben eigen researchmogelijkheden die kleinere bedrijven missen. Het Asfalt kennis centrum zorgt ervoor dat kennis gedeeld kan worden maar dat ook de kleinere bedrijven meer mogelijkheden heb tot het uitvoeren van onderzoek.
AKC is een innovatieve organisatie die de nieuwste onderzoeken op het gebied van asfalt kan uitvoeren.
Doelgroep:
Wegenbouwers, overheidsinstanties, MKB
Kleuren, favoriete logo's, must haves
AKC is een technisch maar erg innovatieve organisatie. Momenteel is de uitstraling te ouderwets en past deze niet bij de vernieuwende onderzoeken die zij uitvoeren.
Het logo moet modern en fris zijn en aansluiten bij het hoofthema wegenbouw en het innovatieve karakter van het AKC.
Ucreative
-
-
Toelichting van de designer Ucreative:
Geachte heer/mevrouw,
Hierbij mijn deelname aan uw wedstrijd. Ik heb de kernwoorden van het bedrijf verwerkt in dit ontwerp. Een abstract, simpel maar duidelijk ontwerp en concept. De rustgevende letters "a" en "c" worden in het midden afgesneden met de "K" maar op een roterende wijze. Door deze rotatie geeft de "K" de volgende functies:
Linksonder het witte vlak ziet u 3 voorbeelden
1. Er zit een weg die naar de horizon leidt dat knip oogt naar een weg/asfalt en een "leerweg"
2. Door de lijn van de K geeft het een gevoel van vastheid en grond, dat ook knipoogt naar een weg/asfalt
3. De K die rechtop staat, ook al is de K geroteerd, zie je nog steeds dat het een K verbeeld.
De rode kleur is uniek en heeft een rustgevend maar bouwkundig en vertrouwelijk effect. Dit vond ik vooral passen omdat jullie dit past binnen uw werkzaamheden.
Als dit bevalt werk ik hem eventueel graag uit, en krijgt u van mij een compleet en professioneel "brand identity guide". Bij mijn eerdere wedstrijden heb ik dit ook gedaan, bijvoorbeeld: http://www.ucreative.nl/wp-content/uploads/2012/04/01.jpg
Druk-klaar, en sta ik altijd open om verder te assisteren. Ik ben ook gespecialiseerd in digitale media als websites en reclame, mocht u daar geinterreseerd in zijn.
Ik ben benieuwd wat u er van vindt!
Groet!
Jeremy -
Ucreative zegt
Een die ik nog was vergeten, is de pijl die ook omhoog wijst naar "innovatie" en vernieuwing een van uw belangrijkste kernwoorden.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-