De achtergrond.
De achtergrond bestaat uit een gradient (verloop) van rood-groen-blauw. Ik heb gekeken naar wat jullie organisatie doet en heb dat vertaald naar de symboliek van kleur.
De menselijke psyche, instincten en emoties reageren zeer sterk op deze kleuren.
Rood is een sterk actieve kleur, het verteld passie maar ook oplettendheid.
Groen is de kleur van de natuur van groei en genezing.
Blauw is de kleur van rust en stabiliteit.
De kleuren gaan van links naar rechts als een transitie die het proces van de behandeling verteld.
Het lettertype.
Bij de omschrijving las ik: fris, modern, professioneel.
Ten eerste wilde ik het woord Psychodiagnostisch visueel in eenvoudiger maken door het door tweeën te delen
Ten tweede heb ik voor een gelijk-gespatieerd lettertype gekozen (mono-space). Waardoor de individuele letters gestructureerd verspreid staan en visueel rustig leesbaar zijn.
Ten derde heb ik gekozen voor een modern lettertype met een eigen karakter zoals de i. Zowel is het geheel professioneel het straalt ook vriendelijkheid uit en zitten er speels letters tussen zoals de e en de onderkast t.
ontwerp een duurzaam logo voor een nieuw psychodiagnostisch centrum
- Wedstrijd van: Talk
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 17-07-2014
Datum einde: 03-09-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.

