Waarom gebruik maken van de boerderij in het logo, als de omgeving van de boerderij zoveel meer te bieden heeft? Ik kan het weten, want in Friesland liggen mijn roots ;)
Het logo dat ik heb ontworpen is gebaseerd op de (ondergaande) zon. De zon is er altijd en overal. De zon is abstract en kan dienen als een belangrijk element in de huisstijl. Zie voorbeelden in het ontwerp.
Voor een nieuw merk/bedrijf/onderneming, is het altijd belangrijk om op te vallen. Om anders te zijn dan de rest. Het gebruik van de boerderij als illustratie in het logo, is niet anders dan de rest. Dit zie je in deze branche erg veel. Om daarnaast bekend te worden, is het erg belangrijk om herkenbaar te zijn. Dit doe je door gebruik te maken van een eenvoudig stijlelement: de halve cirkel. Dit is een opzichzelfstaand element dat meer is dan alleen een logo. Het draagt de stijl, het zorgt voor herkenbaarheid. Bekijk maar eens de tas. Het herkenbare lettertype en de halve cirkel zijn zelfs zonder logo duidelijk onderdeel van de Aldehoeve.
Ik heb gekozen voor een ouderwets lettertype met schreef in een nieuw jasje. Dit zorgt ervoor dat er ook een jong publiek wordt aangesproken door de stijl. We kunnen hiermee alle kanten op. Bijvoorbeeld toe te passen op social media, op een tas of op kaartjes die gekocht en verstuurd kunnen worden (direct een uitnodiging om ook eens te overnachten in de Aldehoeve!).
Ik ben benieuwd wat je van mijn ontwerp vindt. Ik hoop dat je deze eigen(wijze) variant kunt waarderen.
Groet! Lotte
P.S. Ik weet niet waar de boerderij staat, maar heb voor het ontwerp aangehouden dat de boerderij in Sneek staat.
Ontwerp een herkenbaar logo voor Aldehoeve logies B B boerderij in Friesland
- Wedstrijd van: Marco de W
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2, Bestand 3
Datum start: 03-09-2020
Datum einde: 17-09-2020
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.

