Ontwerp een huisstijl voor Buitenkok.com
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: Buitenkok.com
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 350.00
- Datum start : 02-03-2015 13:27
- Datum einde : 20-03-2015 13:24
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: ai,
- Relevante bestanden: Geen
-
Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 57
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Professioneel/ buiten/ koken/trendy/eerlijk/duidelijk/rust/genieten/enthousiast/overtuigd maar tijdloos/ strak/ fris/ smakelijk/ verantwoord.
Het logo moet bruikbaar zijn voor de huisstijl, voor gebruik in een webwinkel en als productnaam.
Graag zien we conform ons bedrijfsconcept ook een voorstel voor een pay off/ ondertitel die aansluit bij het logo en ons bedrijfsconcept. Deze payoff moet modulair zijn en het logo moet zowel met als zonder de pay-off sterk en bruikbaar zijn.
Als laatste zien we graag een combi van tekst met beeld. Bij voorkeur een herkenbaar beeld dat ook los gebruikt kan worden van de tekst (in te zetten als beeldmerk).
We willen het winnende ontwerp graag volledig rechten- en auteursvrij ontvangen als vectorbestand.
Bedrijfsomschrijving:
De buitenkok.com is een bedrijf in oprichting dat zich gaat bezighouden met alle aspecten van het koken in de buitenlucht. Zo zal het bedrijf zich gaan richten op “workshops en cursussen buiten koken”. Van avontuurlijk (op houtvuur) tot haute cuisine. Voor kleine particuliere bijeenkomsten tot bedrijfsuitjes. Daarnaast komt er een webshop met allerlei producten en artikelen rondom buiten koken. Denk aan pannen, gereedschap, maar ook aan kookmeubels en kookgelegenheden. Ook zal de verhuur van buitenkeukens en buitenkook-apparatuur (al dan niet met kok) en uiteindelijk ook de bouw en installatie van vaste buitenkeukens een onderdeel van dit bedrijf worden. De gedachtegang is om mensen te helpen bij het onthaasten en een mogelijkheid te bieden om zich weer te verbinden met de natuur, rust en aan elkaar. We willen dit waar mogelijk doen op een maatschappelijk verantwoorde wijze (duurzaam, bio, etc).
Doelgroep:
Allereerst natuurlijk mensen die van koken houden. De doelgroep is zeer breed en gevarieerd. De leeftijdscategorie is tussen de 30 en 75 jaar. Mensne die graag willen onthaasten en houden van lekker buiten koken en eten en waarde hechten aan het buitenleven in de natuur. Daarnaast kan de doelgroep bestaan uit bedrijven die aansluitend op dit concept een bedrijfsuitje willen organiseren. Ook particulieren die tijdens een feestje op een bijzondere wijze hun diner of lunch willen serveren behoren toot de doelgroep.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Volledig vrij maar aansluitend bij de uitstralingswens. Verder laten we ons graag verrassen. Het doel van inschrijving hier is dat we graag vanuit verschillende invalshoeken het concept benadert zien.
Marvelis
-
-
Toelichting van de designer Marvelis:
.
-
Buitenkok.com zegt :
Dank voor je inzending...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Marvelis:
.
-
Buitenkok.com zegt :
Grappig plaatje!
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Marvelis:
.
-
Buitenkok.com zegt :
Dank voor je inzending...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Marvelis:
LS,
Met deze inzendingen doe ik graag mee met deze pitch! Leuk project, zeker omdat ik ook een kookliefhebber ben.
Ik heb een logo ontworpen die stijlvol, strak, fris en culinair verantwoord is. Ook de pay-off van "buiten.gewoon.smaakvol" duidt op een prettige, heerlijke ervaring die in stijl zal plaatsvinden. Bovendien is de pay-off modulair, zoals jullie graag zien. Je kunt "smaakvol" gemakkelijk vervangen voor b.v. "feestelijk" (denk aan een bruiloft of verjaardag), maar ook "stijlvol" voor meer formelere gelegenheden.
Ik hoor graag of ik in de juiste richting zit!
Lentegroet,
Lisette
Marvelis.nl -
Buitenkok.com zegt :
Dagg Lisette... Aardige eerste insteek! Wat we er een beetje lastig aan vinden is dat het gekruiste bestek een kruis en dus blokkade gevoel oproept... Als in een stopbord.. Beetje dubbel want het is natuurlijk wel een veel gebruikte vorm zo.. Misschien daarom toch ook weer te gewoon(tjes).. Toch spreekt je wijze van vormgeven ons wel aan...
-
Buitenkok.com zegt :
Dagg Lisette... Aardige eerste insteek! Wat we er een beetje lastig aan vinden is dat het gekruiste bestek een kruis en dus blokkade gevoel oproept... Als in een stopbord.. Beetje dubbel want het is natuurlijk wel een veel gebruikte vorm zo.. Misschien daarom toch ook weer te gewoon(tjes).. Toch spreekt je wijze van vormgeven ons wel aan...
-
Marvelis zegt
Hi! Fijn, zo'n snelle reactie. Ik begrijp jullie dilemma. Het kruis zou je inderdaad kunnen zien als verbod, maar ik zie het meer als genot! ;)
De trend momenteel is strak en zonder toeters en bellen. Daar heb ik me aan vastgehouden. Natuurlijk is de vorm van mes en vorm wellicht wat generiek, maar door de bladnerf en de gestileerde vorm denk ik wel dat mensen er een gastromisch gevoel bij krijgen.
Willen jullie dat ik iets totaal anders ontwerp? Kan ook hoor.
Groet,
Lisette
Marvelis.nl -
Buitenkok.com zegt :
We zijn we nieuwsgierig!
-
Marvelis zegt
Buiten het beeldmerk...hoe bevalt het lettertype en de kapitalen?
Groet,
Lisette
Marvelis.nl -
Buitenkok.com zegt :
Eigenlijk zijn we niet echt een voorstander van kapitalen maar dit lettertype is wel aardig. Overigens is het niet helemaal eerlijk omdat je de .com niet hebt verwerkt..:-)
-
Marvelis zegt
Okee, ik neem alle feedback even mee in een nieuw voorstel.
Groet,
Lisette
Marvelis.nl -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-