Ontwerp een logo en huisstijl voor een minder sexy dienst/product

Datum start: 07-01-2011

Datum einde: 30-01-2011

Totaal budget: € 400.00
Nieuwste inzending
Book cover
Kirsten

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Pool Service wil graag een complete huisstijl laten ontwerpen, inclusief een nieuw te ontwerpen logo. Het logo kan zowel uit een beeldmerk als een woordmerk bestaan. Een pay off is niet noodzakelijk. Het logo moet dynamiek uitstralen, maar tegelijkertijd betrouwbaar en herkenbaar overkomen. Poolservice wil graag:

• Een logo met eventueel een pay off
• Visitekaartjes
• Briefpapier (voorpagina en volgpapier)
• Enveloppen (diverse formaten, excl. en incl. venster)
• Bedankkaartjes

Bedrijfsomschrijving


De Kernwoorden voor Pool Service zijn:
CBL-fust/CBL-krat
• Kostenreductie
• Advisering
• Dynamiek
• Logistieke dienstverlening
• Beschikbaarheid
• Proactief
• Plezier
• Transparant
• Onafhankelijk
• Efficiënt
• In balans (evenwicht)
• Helikopterview

Stichting Versfust, eigenaar van alle CBL-fusten, introduceert een poolmanagementsysteem van CBL-fust onder regie van Pool Service. Het poolmanagementsysteem betekent coördinatie in de pool, dus beschikbaarheid van kratten, lagere operationele kosten en geen onnodige afstemming meer tussen retailer en leverancier. Op termijn is transportkostenreductie het grootste voordeel dat behaald kan worden. Een aantal jaar geleden is besloten om over te gaan van poolbeheer naar poolmanagement, met als doel de beschikbaarheid van kratten te optimaliseren en het gebruik hiervan flexibeler te maken. In deze opzet neemt Pool Service bv naast haar rol als poolbeheerder van de CBL-kratten ook het management van de landelijke CBL-fustenpool op zich. Pool Service bv wil klanten onafhankelijk en eerlijk adviseren, zodat zij een meest optimale oplossing bereiken. Pool Service bv is een betrouwbare partner als het gaat om het optimaliseren van het proces. We hebben de relevante kennis en ervaring in huis en hebben deze beschikbaar voor onze klanten. Poolmanagement is dynamisch en vergt dus een actieve rol. Wil je meer informatie over dit onderwerp, ga dan naar www.cblfust.nl

Doelgroep


Onze doelgroep bestaat uit:
• Producenten en retailers uit de food retail (dus supermarktketens, producenten en hun toeleveranciers)

Als je de doelgroep op functieniveau gaat bepalen heb je het voornamelijk over:
• Inkopers
• Planners
• Productieleiders
• Operationele en leidinggevende logistiek.
• Financieel manager
• Supply chain manager

Bovengenoemde functies worden voornamelijk door mannen uitgeoefend.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Wat kan niet
• Pool Service heeft niets met zwembaden te maken
• Pool Service is geen transportbedrijf, dus geen vrachtwagens in het
logo gebruiken
• ‘Vrouwelijke’ letters

Gebruik van kleuren

Elke kleur of kleurencombinatie mag gebruikt worden.

Designer: o²Design o²Design
logo_huisstijl-odesign-1KnWRM4e

o²Designo²Design

Beste,

Hierbij heb ik geprobeerd wat meer diepte in het logo te brengen. Als dit het niet is moeten we wat anders gaan verzinnen.

Rechtsboven ziet u dat de p en de s een schaduw hebben wat er een beetje cartoonachtig uitziet. Dus die lijken 3d.

Linksonder is die wat waziger wat iets minder het diepte gevoel geeft. De basis kleur groen is iets donkerder en de schaduws iets lichter.

Graag uw feedback!

Met vriendelijke groet,

Joël
o²Designs

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-odesign-FPTS0kpE

o²Designo²Design

Beste Mandy,

Hierbij het voorstel van de huisstijl met het ander logo. Kunt u ook hierbij mij een beoordeling met feedback geven?

Met vriendelijke groet,

Joël
o²Designs

o²Designo²Design

De kwaliteit is misschien niet helemaal goed. Dat komt omdat het originele bestand 300 dpi is, oftewel klaar om naar de drukker te gaan. daardoor is alles groter als normaal dus heb ik het verkleind en lijkt dat kwaliteit slechter.

Mandy_CCMandy_CC

Hallo Joël,
Bedankt voor je aanpassingen. Ik mis \'diepte\' met deze kleur. Is het mogelijk dat je dat toevoegt?
Dank alvast daarvoor.
Groet Mandy

o²Designo²Design

Beste Mandy,

Ik snap niet helemaal wat u hiermee bedoeld.
Vindt u de kleur niet goed? En wat bedoeld u dan met meer diepte? Meer gebruik van een donkere kleur groen als basis met licht groen als details en accenten zodat je diepte krijgt? Of echt letterlijk diepte dat het 3d is?

Mvg,

Joël
o²Designs

Mandy_CCMandy_CC

Hallo Joël,
Ik vind de kleur prima. Met diepte bedoel ik niet dat het logo 3d moet zijn, maar meer wat jij schrijft:
Groet M.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-odesign-kRa5muKu

o²Designo²Design

Beste Mandy,

Hierbij mijn nieuwe logo.

Dit keer heb ik de kleur groen toegepast. Vind u dat beter? Anders kan ik het rood doen. Of misschien roze of paars. Maar groen vond ik het mooist.
Zou u mij een beoordeling kunnen geven zodat ik weet hoe ik ervoor sta met daarbij een feedback van wat beter kan/moet.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-odesign-T8NBzZXE

o²Designo²Design

Hierbij een voorstel voor de huisstijl

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-odesign-pPwMeJs0

o²Designo²Design

Beste,

Hierbij een logo voorstel.
Wat vindt u ervan?

Mandy_CCMandy_CC

Beste O2design,
Bedankt voor je ontwerp. Is het mogelijk om het logo in een andere kleur te maken. Ik associeer het nu teveel met een zwembad.

Dank alvast!
Groet Mandy

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.