Ontwerp een logo en huisstijl voor een social media buro

Datum start: 31-05-2011

Datum einde: 17-06-2011

Totaal budget: € 275.00
Nieuwste inzending
Book cover
Tim Molenaar

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


We zijn op zoek naar een nieuw, fris, modern, strak en zakelijk logo en bijpassende huisstijl (visitekaartje, briefpapier, powerpoint template). In een volgend stadium kan evt. een wordpress template nog ontworpen worden.

Bedrijfsomschrijving


idr1 (= iedereen) is een social media buro. Wij bieden klanten concrete oplossingen en toepassingen van nieuwe internet en social media ontwikkelingen. Op onze site, www.idr1.nl, vind je meer info over wat wij doen.

Doelgroep


Wij werken voornamelijk voor marketing- en communicatieafdelingen van (middelgrote tot grote) bedrijven en overheden. Onze opdrachtgevers ziten over het algemeen in het hoger management / directie. Wij werken niet voor particulieren.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Onze voorkeur gaat uit naar een logo waarin idr1 letterlijk is opgenomen. Er mag een icoontje / beeldmerk bij dat we b.v. later kunnen laten terugkomen in de huisstijl. Uitgangspunt zou het huidige logo (zie site) kunnen zijn, maar dat vinden we te simpel, plat, weinig uitstraling. We hebben nog geen uitgesproken voorkeur voor de kleuren. Wel hebben we een voorkeur voor een lichte / witte / transparante achtergrond.

Voorbeelden van logo's ter inspiratie:
http://www.instantshift.com/wp-content/uploads/2009/07/fldfdi-025.jpg
http://www.instantshift.com/wp-content/uploads/2009/07/fldfdi-027.jpg
http://www.instantshift.com/wp-content/uploads/2009/07/fldfdi-054.jpg
http://www.instantshift.com/wp-content/uploads/2009/07/fldfdi-066.jpg
http://www.instantshift.com/wp-content/uploads/2009/07/fldfdi-069.jpg (mag wel meer kleur in!)
http://www.instantshift.com/wp-content/uploads/2009/07/fldfdi-077.jpg (qua stijl)
http://www.instantshift.com/wp-content/uploads/2009/07/fldfdi-094.jpg (lettertype)
http://www.instantshift.com/wp-content/uploads/2009/07/fldfdi-087.jpg (grappig beeldmerk)

Designer: iDESIGN iDESIGN
logo_huisstijl-idesign-d9YKxr5E

iDESIGNiDESIGN

Graag presenteer ik u ook de uitwerking van de huisstijlset. Ik ben erg benieuwd naar uw feedback.

Hartelijke groet

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-idesign-27Q0BwC8

iDESIGNiDESIGN

Hartelijk dank voor uw enthousiaste reactie. Ik heb uw feedback graag doorgevoerd in bijgaand nieuw logo ontwerpvoorstel.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-idesign-0skDdQsi

iDESIGNiDESIGN

Huisstijluitwerking van uw visitekaartje en briefpapier.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-idesign-apsr0DMe

iDESIGNiDESIGN

Het logo ontwerp zonder \'iedereen\' en \'social media\'

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-idesign-G71pBuuO

iDESIGNiDESIGN

Het logo ontwerp zonder \'iedereen\'

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-idesign-FKmmlYlE

iDESIGNiDESIGN

Ten eerste complimenten voor de bedrijfsnaam. idr1 spreekt voor mij voor zich, maar wellicht als u wat meer bekendheid heeft opgebouwd kunt u het woord \'iedereen\' uit uw logo verwijderen. Hiermee heb ik rekening gehouden in het ontwerpvoorstel van uw logo.

Het beeldmerk heeft het herkenbare schaduweffect uit de beeldmerken van Hyves, Facebook, linkedIN... Het symbool van de tekstballon geeft meerwaarde aan het begrip korte berichten sturen via social media.

Met frisse kleuren en modern font presenteer ik u graag mijn ontwerpvoorstel.

idr1idr1

Hoi,
Dank voor het ontwerp. Wij vinden het een heel goed voorstel.
Uiteraard hebben we nog wat opmerkingen, waarmee je hopelijk nog wat variaties wilt maken.

De kleurstelling vinden we minder passend bij ons. Liever zien we iets met meer blauw.

Daarnaast willen we je vragen of je nog variaties op het lettertype hebt.

Ten slotte nog een wat minder concrete opmerking... De eerste associatie die bij ons op kwam was die van een tekst/copywriter buro. Zie je mogelijkheden om er een wat \"technischer\" uitstraling aan te geven? Wellicht het tekstvlak wat verkleinen? Of andere ideeen?

Groeten,
Kyrill

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.