Ontwerp een logo en huisstijl voor Philius, een nieuw concept in business events
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: Philius
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 22-08-2013 16:25
- Datum einde : 12-09-2013 16:22
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 54
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Philius brengt top- en hoger management van organisaties en leveranciers van oplossingen met elkaar in contact door het organiseren van kleinschalige, 'high profile' en 'high targeted' business events. Denk hierbij aan business diners en strategie visie-sessies. Executives worden uitgenodigd voor evenementen die exact aansluiten op een bepaald businessprobleem waar men mee worstelt (bijv. optimalisatie van bedrijfsprocessen, realiseren van besparingen, implementatie van cultuurverandering etc.). Leveranciers faciliteren deze avond en laten een executive van een klant aan het woord om aan te geven hoe hij het bedrijfsprobleem heeft opgelost waar de overige gasten nog mee worstelen. Door de specifieke opzet en inhoud die aan de events wordt gegeven en door het zeer scherp targetten van de doelgroep leveren de evenementen een veel hoger rendement dan bijv. seminars, roundtables, speeddates en beurzen.
Doelgroep:
Doelgroep zijn enerzijds executives (CEO, COO, CFO, CMO, CCO, CPO, CIO etc.) en de hogere managementfuncties van (middel)grote organisaties. Anderzijds zijn dat commercieel directeuren van leveranciers van oplossingen (produkten en/of diensten).
Kleuren, favoriete logo's, must haves
In principe is het aan de ontwerper om zijn/haar creativiteit de vrije loop te laten. Om toch enige richting te geven: het geheel mag een exclusieve uitstraling krijgen,'less is more'(lees: voorstander van het beperken tot de absolute essentie), zwart-wit mag. Een prachtig lettertype in dat kader is dat van de nieuwe taxi-dienst Uber (voorbeeld bijgevoegd).
Evt. wordt aan de naam nog de pay-off "Connecting businesses" toegevoegd, maar daar is nog niet definitief over besloten.
Co
-
-
Toelichting van de designer Co:
Het logo kan zowel dia-positief als positief gebruikt worden. Waarbij de blauwtinten én de krachtige vorm van de P voor herkenning zorgen. Een combinatie van beide in de huisstijl is zeer wel mogelijk.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Co:
Bij het beeldmerk ben ik uitgegaan van een zo exclusief mogelijke en herkenbare P met een stijlvolle uitstraling. Opgebouwd uit verschillende facetten die elkaar overlappen; zoals verschillende bedrijven met dezelfde intenties. Helder en transparant als in de informatieoverdracht tussen de bedrijven.
Ik ben benieuwd naar uw reactie.
Met vriendelijk groet Co
-
Philius zegt :
Beste Co,
Dank voor je inzending. Je beste tot nu toe kan ik wel zeggen. Ik vind het tegen de donkerblauwe achtergrond mooi uitkomen, mijn vraag is echter wat er van dit logo / beeldmerk overblijft wanneer het tegen een lichte achtergrond wordt afgebeeld.
Kun je mij dat nog eens laten zien? -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Co:
Versie2
-
Philius zegt :
Dit ontwerp is stukken beter wat mij betreft. Zowel het lettertype als de naam volledig in kapitalen blijft mij het meest aanspreken. De opmerking over het beeldmerk blijft zoals ik bij het eerste ontwerp al heb gegeven.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Co:
Hierbij mijn idee hoe het logo eruit zou kunnen zien. De P is helemaal terug gebracht tot, zoals u het zelf al noemt de absolute essentie. De naam is in kapitaal/onderkast wat minder statisch maakt dan alleen kapitaal. De solide body van het lettertype geeft weer een krachtige uitstraling. Het oranje vlakje geeft juist dát accent om het geheel levendig te maken.
Dit is een logo waarbij de vorm de hoofdrol speelt maar uiteraard kunnen de kleuren aangepast worden
Toch ook een 2de versie in een strak kapitaal lettertype
.
De payoff is er een met een 'omweg.' Het zijn namelijk de visies/ideeën van de door u bij elkaar gebrachte management en leveranciers wat dan resulteert in oplossingen en/of producten die leiden tot succes. Maar het kan ook jullie visie zijn om juist op jullie unieke manier bedrijven tot elkaar te brengen wat zal leiden tot succesvolle samenwerking en succes voor die bedrijven.
Met vriendelijke groet Co -
Philius zegt :
Beste Co, ook jij bedankt voor je inzending. T.a.v. deze inzending het volgende: deze spreekt me in mindere mate aan. Heeft te maken met gekozen lettertype, maar ook met de combinatie kapitaal / onderkast De kleurstelling kan me ook niet bekoren. Sowieso doet het logo me op de een of andere manier denken aan het Schoevers logo; komt misschien door de 2 kleuren in het beeldmerk.
Dank voor het meedenken over de pay-off, maar die blijft zoals we zelf hebben bedacht. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-