Het logo kan zowel dia-positief als positief gebruikt worden. Waarbij de blauwtinten én de krachtige vorm van de P voor herkenning zorgen. Een combinatie van beide in de huisstijl is zeer wel mogelijk.
Ontwerp een logo en huisstijl voor Philius, een nieuw concept in business events
- Wedstrijd van: Philius
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 22-08-2013
Datum einde: 12-09-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Bij het beeldmerk ben ik uitgegaan van een zo exclusief mogelijke en herkenbare P met een stijlvolle uitstraling. Opgebouwd uit verschillende facetten die elkaar overlappen; zoals verschillende bedrijven met dezelfde intenties. Helder en transparant als in de informatieoverdracht tussen de bedrijven.
Ik ben benieuwd naar uw reactie.
Met vriendelijk groet Co
Beste Co,
Dank voor je inzending. Je beste tot nu toe kan ik wel zeggen. Ik vind het tegen de donkerblauwe achtergrond mooi uitkomen, mijn vraag is echter wat er van dit logo / beeldmerk overblijft wanneer het tegen een lichte achtergrond wordt afgebeeld.
Kun je mij dat nog eens laten zien?

Versie2
Dit ontwerp is stukken beter wat mij betreft. Zowel het lettertype als de naam volledig in kapitalen blijft mij het meest aanspreken. De opmerking over het beeldmerk blijft zoals ik bij het eerste ontwerp al heb gegeven.

Hierbij mijn idee hoe het logo eruit zou kunnen zien. De P is helemaal terug gebracht tot, zoals u het zelf al noemt de absolute essentie. De naam is in kapitaal/onderkast wat minder statisch maakt dan alleen kapitaal. De solide body van het lettertype geeft weer een krachtige uitstraling. Het oranje vlakje geeft juist dát accent om het geheel levendig te maken.
Dit is een logo waarbij de vorm de hoofdrol speelt maar uiteraard kunnen de kleuren aangepast worden
Toch ook een 2de versie in een strak kapitaal lettertype
.
De payoff is er een met een 'omweg.' Het zijn namelijk de visies/ideeën van de door u bij elkaar gebrachte management en leveranciers wat dan resulteert in oplossingen en/of producten die leiden tot succes. Maar het kan ook jullie visie zijn om juist op jullie unieke manier bedrijven tot elkaar te brengen wat zal leiden tot succesvolle samenwerking en succes voor die bedrijven.
Met vriendelijke groet Co
Beste Co, ook jij bedankt voor je inzending. T.a.v. deze inzending het volgende: deze spreekt me in mindere mate aan. Heeft te maken met gekozen lettertype, maar ook met de combinatie kapitaal / onderkast De kleurstelling kan me ook niet bekoren. Sowieso doet het logo me op de een of andere manier denken aan het Schoevers logo; komt misschien door de 2 kleuren in het beeldmerk.
Dank voor het meedenken over de pay-off, maar die blijft zoals we zelf hebben bedacht.