Ontwerp een nieuw dynamisch logo en huisstijl voor bestaande fysiotherapie praktijk.

Wedstrijd gegevens:
Pakket goud

  • Wedstrijd van: MCN
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 449.00
  • Datum start : 28-03-2013 11:04
  • Datum einde : 02-05-2013 10:57
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 186
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

Het logo moet op een abstracte, niet-figuratieve, wijze uitstralen waar wij als praktijk voor staan. Logo en huisstijl worden voor zowel drukwerk (briefpapier, visitekaartjes, afsprakenkaarten en folders) gebruikt en ook voor onze digitale communicatie.

Bedrijfsomschrijving:

MCN heeft fysiotherapiepraktijken verspreid over Amsterdam Noord. MCN biedt alle gespecialiseerde fysiotherapeutische zorg op het hoogste niveau. Ons doel is om rekening houdend met de verschillende aspecten waardoor mensen klachten kunnen krijgen, samen met de patiënt en in nauwe samenwerking met de collega's en verwijzende artsen, de patiënt naar beterschap te begeleiden. Kernwoorden van MCN: "in de beste handen", persoonlijk, warm, passie voor het vak, hoog kennisniveau en aandacht voor de patiënt.

Doelgroep:

-de patient (van alle leeftijden, beide geslachten, meerdere nationaliteiten en met alle met fysiotherapie te behandelen klachten) die op zoek is naar een praktijk die topzorg op warme wijze levert.
-professionals in de zorg (huisartsen, specialisten, tandartsen etc.)

Kleuren, favoriete logo's, must haves

MCN en fysiotherapie moeten in de logo voorkomen. Het logo moet de dynamiek en de losse elementen van ons behandelproces die samenvloeien tot een krachtig geheel, abstract uitbeelden:
Voorbeeld van de elementen:

1 de patiënt met zijn klacht die beïnvloed wordt door verschillende factoren
2 de samenwerking tussen de patient en de fysiotherapeut
3 de kennis en ervaring van de behandelend therapeuten
4 nauwe samenwerking tussen onze therapeuten onderling

Uiteindelijk vloeien al deze elementen samen tot een krachtig en stabiel herstel. "Methode MCN"
Wij hebben geen voorkeur voor een bepaalde kleur.

Wij willen geen beelden van handen, juichende mensen, lichaamsfiguren etc. die veel gebruikt worden in logo's van fysiotherapeuten.

CBM
  • Logo & Huisstijl # 186004 voor Ontwerp een nieuw dynamisch logo en huisstijl voor bestaande fysiotherapie praktijk.  wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer CBM:

      Beste Opdrachtgever,
      Ik heb voor u een modern en fleurig, opvallend logo gemaakt waarbij ik goed gekeken heb naar uw wensen. Ik heb mijn best gedaan zoveel mogelijk van de onderdelen die u wenst in het logo terug te zien er in te verwerken.
      Zo laat dit logo goed de band/samenwerking tussen patiënt en therapeut zien maar ook dat van de therapeuten onderling. Zo is het hart vorm daar omheen de overkoepelende vorm die staat voor de zorg in het algemeen en de blaadjes voor het bewuste, de invloeden van buitenaf maar ook het 'verbeteren, opbloeien.'. Het is dus een logo met veel 'gezichten' en ieder persoon die er naar kijkt zal er weer iets anders in zien.

      Heb gekozen voor rood (warmte), blauw (rust) en groen (bewust) Alles kan altijd aangepast worden ook de kleuren.

      Hoor graag wat u er van vindt en of u nog aanpassingen wenst.

      Met vriendelijke groet,
      Melissa | CBM

    2. MCN zegt :

      Dank voor uw input. Wij vinden uw kleurgebruik mooi en krachtig. Het idee achter uw logo spreekt ons zeer aan alleen de figuren zijn toch niet onze bedoeling.
      Met vriendelijk groet,
      Bas

    3. CBM zegt

      Beste Bas,
      Dank voor u reactie! Ik zie de twee sterren als een motivatie om nog meer ontwerpen te gaan maken. U zegt dat de figuren niet de bedoeling is.. kunt u aangeven wat u wel leuk vindt als beeldmerk?

      groetjes,
      Melissa | CBM

    4. MCN zegt :

      Beste Melissa,
      We zijn op zoek naar een beeldmerk waarbij lossen elementen samenvloeien tot een krachtig geheel. Misschien zelf wel tot het woord MCN. We zijn erg benieuwd naar uw idee.

    5. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network