ontwerp een pakkende originele logo en huisstijl voor Fashion On Demand...

Datum start: 15-08-2013

Datum einde: 02-09-2013

Totaal budget: € 249.00
Nieuwste inzending
Book cover
RDB-Design

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


we willen met Fashion on Demand een professionele start maken met dames/heren/kids kleding met name uit Bangladesh en Turkije. We willen iedereen kunnen bedienen van de lage aanbieders als Zeeman/Bristol tot aan de duurdere brands als bvb Scotch&Soda. gaat ons om grote aanbieders en dus zeker niet de kleine winkeliers. we aimen op de europesche markt en altijd op mode op de trend, dus niet mode volgend en ook niet mode vooruitstrevend
we zijn een jong klein team met een berg aan ervaring en willen uitstralen dat we alles aan kunnen.
op onze visitekaartjes willen we meteen q-reader verwijzing e.d. om gebruik te maken van alle nieuwe media e.d.

Bedrijfsomschrijving


we zijn een team van 4 mensen die ieder uit een andere discipline van de mode komen en elkaar hebben gevonden in een net nieuw opgezet bedrijf.
we zijn razend enthousiast en plannen 1 oktober van start te gaan.
in september willen we onze collecties en showroom in orde maken zodat we onze klanten kunnen gaan wow-en!!
daarvoor willen we graag een origineel professioneel catchy logo.
de naam kun je al alle kanten mee uit:
Fashion on Demand, of Fashion OD of FOD, we denken dat alles al goed klinkt..

Doelgroep


onze doelgroep zijn het grootwinkelbedrijf in NL en europa.
deze doelgroep is van laag in de markt: denk Lidl/Zeeman/Bristol aan de onderkant en verder via Etam/Promiss/TheSting/V&D in het midden naar hoog als in labels van Bijekorf/Scotch&Soda/SissyBoy.
we doen dames/heren kleding: geweven broekjes/bloesjes en veel truien/vesten/sweats uit Bangladesh: hartstikke op de mode en snel geleverd tegen zeer goeie prijzen
dit is een deel van de markt dat nog niet bediend wordt

Kleuren, favoriete logo's, must haves


beetje vintage Ralph Lauren meets nieuw Scotch&Soda... beetje rauw en edgy
natural look van bruin kaftpapier....
toegankelijk leesbaar en zeker met gebruik van alle nieuwe technologie als verwijzing door q-reader ed...
kleuren niet te schreeuwerig, rustig en tijdloos vintage

Designer: den is vormgever den is vormgever
logo_huisstijl-den-is-vormgever-9GgB5gps

den is vormgeverden is vormgever

Deze variant met een accent kleurtje.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-den-is-vormgever-8eMSHoRs

den is vormgeverden is vormgever

Een logo waarbij de afkorting een beeldmerk vormt. Een wat strakkere vintage logo.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-den-is-vormgever-1EXmdHlo

den is vormgeverden is vormgever

Mijn persoonlijk voorkeur gaat uit naar de afkorting FOD. Voluit geschreven maakt het moeilijker om daarmee een krachtige merkbeleving te creëren. Zeker omdat Fashion al een algemeen begrip is en in de oren niet direct als een merk klinkt. Hierdoor zal er te veel aandacht op "on demand" komen te liggen. Mijn advies zou zijn om voor een korte maar makkelijk te onthouden begrip te gaan. Om ervoor te zorgen dat het niet raar wordt uitgesproken moeten de letters niet als één geheel gelezen worden. Je kunt er punten tussen zetten, maar heb in mijn voorstel voor een creatievere oplossing gekozen waardoor gelijk ook het vintage gevoel erin wordt gelegd. Ik ben benieuwd wat u van mijn voorstel vind.

maswmasw

hi, dank je wel voor je input en je comments.. fijn dat je er zo over na hebt gedacht! we gaan hier over na denken... hartelijke groet monique

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.