Hierbij presenteer ik u mijn ontwerp voor het logo van het NFFI. Handelsnaam van de stichting in combinatie met een krachtig beeldmerk. Dit beeldmerk is opgebouwd uit twee F-en die samen een eenheid vormen en staan voor de kernwoorden van de stichting; Financieel en Forensisch. Het beeldmerk is natuurlijk als onderdeel van het logo te gebruiken, maar kan ook los ingezet worden.
Door gebruik te maken van strakke diagonale lijnen krijgt het logo meteen een modern en krachtig karakter. Het kleurenpalet van paars en oranje heeft daarbij zijn eigen betekenis. De kleur paars roept associaties op met kracht, wijsheid en welvaart. Oranje staat daarnaast voor energie, optimisme en geeft het logo natuurlijk een Nederlands tintje. Er is gekozen voor een onverzadigde toepassing van de kleuren voor een serieuze en professionele uitstraling. Andere kleurcombinaties zijn natuurlijk ook mogelijk.
Het logo is uiteraard geschikt voor drukwerk*, online en is door zijn 'eenvoud' zowel klein als groot toepasbaar.
Graag hoor ik van u of dit ontwerp voldoet aan uw eisen, wensen en behoeftes.
Vriendelijke groet,
Jan
* kleur, grijswaarden én zwart-wit
Ontwerp een strak logo voor een serieuze Stichting
- Wedstrijd van: NFFI
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 30-10-2013
Datum einde: 06-11-2013
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Hierbij presenteer ik u mijn ontwerp voor het logo van het NFFI. Handelsnaam van de stichting in combinatie met een krachtig beeldmerk. Dit beeldmerk is opgebouwd uit twee F-en die samen een eenheid vormen en staan voor de kernwoorden van de stichting; Financieel en Forensisch. Het beeldmerk is natuurlijk als onderdeel van het logo te gebruiken, maar kan ook los ingezet worden.
Door gebruik te maken van strakke diagonale lijnen krijgt het logo meteen een modern en krachtig karakter. Het kleurenpalet van paars en oranje heeft daarbij zijn eigen betekenis. De kleur paars roept associaties op met kracht, wijsheid en welvaart. Oranje staat daarnaast voor energie, optimisme en geeft het logo natuurlijk een Nederlands tintje. Er is gekozen voor een onverzadigde toepassing van de kleuren voor een serieuze en professionele uitstraling. Andere kleurcombinaties zijn natuurlijk ook mogelijk.
Het logo is uiteraard geschikt voor drukwerk*, online en is door zijn 'eenvoud' zowel klein als groot toepasbaar.
Graag hoor ik van u of dit ontwerp voldoet aan uw eisen, wensen en behoeftes.
Vriendelijke groet,
Jan
* kleur, grijswaarden én zwart-wit