Dag Axxiss,
dank voor de zeer mooie beoordeling van het 2e voorstel :-)
Zoals beloofd, ter vergelijk, ook een strakke/grafische vorm. Hetzelfde concept maar toch een totaal ander beeld. De grootte van de letter is zodanig gekozen dat alle mogelijke letters passen binnen dezelfde cirkel. Door vervolgens op basis van de horizontale en/of verticale 'lijnen' van de letters de cirkel (deze staat voor de organisatie) te doorsnijden, ontstaan er verschillende vlakken en kleuren/tinten. Deze geven de verschillende diensten binnen het bedrijf weer. Dit zijn ook elementen waarmee in presentaties e.d. 'gespeeld' kan worden.
Feedback is welkom,
groet, Wim
WIM design
Ontwerp een strak/modern LOGO en HUISSTIJL voor een installatiebedrijf
- Wedstrijd van: axiss
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 28-10-2016
Datum einde: 11-11-2016
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Het lettertype is echt een moderne letter van deze tijd. Door de ronde vormen van de g en j e.d. ook opvallend.
Het concept zit goed.
Kan je qua lettertype nog met enkele varianten spelen ?

Dag Axxiss.
bedankt voor je aanwijzing. Ik heb het eerste concept gehandhaafd. Een letter in een vorm als herkenning voor alle business units en voor de groep. Door de vierkante vorm rond te maken en de letter meer in een vloeiende vorm kan het een oplossing zijn voor elk bedrijf en zeer herkenbaar. Bovendien toont het zeer dynamisch mede door mogelijk verschillende kleurstellingen.
Ik werk nog aan een strakke letter, maar wil oppassen dat het niet te statisch wordt gezien de verschillende diensten die jullie leveren.
Ik lees graag jullie feedback,
groet, Wim Nijenkamp
WIM design
(ik zie dat er inmiddels meer designers mijn concept, letter in een vlak, hebben overgenomen. Daar ben ik uiteraard niet zo blij mee)
Ziet er zeker veelbelovend uit! We zien uit naar je strakker ontwerp.
WIMdesign, misschien wat vroeg maar ik feliciteer je toch al met het behalen van de hoogste score. Het is je gegunt.
@axiss als ik de ronde vorm en duidelijke letter j zie vraag ik mij af in hoeverre de eerdere briefing serieus te noemen is.zie opmerking bij mijn eerste inzending. Maarja.. blijft altijd een questie van smaak. Die heb ik vergeefs proberen te achterhalen.
WIMdesign gefeliciteerd!

Dag Axiss,
mijn voorstel is gebaseerd op een directe weergave van het maken/leggen van verbindingen door gebruik te maken van de gebogen vorm van de letter J. De J verbindt linksonder met rechtsboven..., dus een opwaartse en positieve richting. Door de J uit te sparen uit een vierkant vlak - als weergave van een sterke organisatie - bevat het beeldmerk gen onnodige toevoegingen. Het beeldmerk is als 'stand alone' bovendien ook zeer herkenbaar en ook sterk verkleind en/of van afstand ook duidelijk herkenbaar.
Feedback is uiteraard zeer welkom,
groet, Wim Nijenkamp
WIM design
beste,
Neem graag ook eens mijn vorige commentaren door bij andere inzendingen. We zitten ook met zusterbedrijven die evengoed met een andere naam (niet met de J) moeten passen in het logo. Ook moet het icoon/symbool deel uitmaken van het logo maar niet de tekst vervangen.
Ik zie uit naar nog extra van je creativiteit.