Ontwerp een strak/modern LOGO en HUISSTIJL voor een installatiebedrijf
Wedstrijd gegevens:
Pakket goud
- Wedstrijd van: axiss
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 589.00
- Datum start : 28-10-2016 20:10
- Datum einde : 11-11-2016 20:08
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 146
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Van origine is www.JACOPS.be een installatiebedrijf actief in de openbare sector. In hoofdzaak op elektriciteitswerken, actieve wegsignalisatie, Telcom installaties, aanleg van nutsleidingen, ... Door een recente groei zijn we onze activiteiten nog aan het uitbreiden met Software ontwikkeling, Design & Engineering, ...
Samengevat, tijd voor een nieuw LOGO en HUISSTIJL.
Wat ik nog wil meegeven:
* het logo dient op 300-tal voertuigen te komen, deze zijn voornamelijk wit als basiskleur
* ROOD is een kleur die historisch reeds gebruikt werd (en ook mooi opvalt)
* JACOPS heeft verschillende zusterbedrijven (met een ander naam) die we graag in hetzelfde jasje steken. Ideaal hebben we een soort typerend icon/stijl/patroon zodat bij het zien ervan (ondanks de andere naam) de herkenbaarheid en link naar JACOPS er is...
* in bijlage kan u informatief ons huidige bestaande LOGO vinden
Bedrijfsomschrijving:
Doelgroep:
Kleuren, favoriete logo's, must haves
DeOntwerper
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
DeOntwerper zegt
Dat valt mij tegen. Ik ben zelf meer enthousiast. Ik laat het hierbij.
Bedankt.
Het was een leuke uitdaging.
DeOntwerper -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
axiss zegt :
Dit logo daarentegen zit goed.
Kan je hiermee al eens een huisstijl uitwerken ?
Thx
-
factor zegt
Dear,
This is not ok. You use my concept, stole my idea, to create "YOUR" logo. arrow on end, and cube in begin. This is same logo like mine only bold and different font. be original and crate something yours.
http://www.brandsupply.nl/wedstrijden/logo_huisstijl/ontwerp-een-strakmodern-logo-en-huisstijl-voor-een-installatiebedrijf-25527/ontwerpen/42606 -
axiss zegt :
@DeOntwerper, she does have a point.
-
DeOntwerper zegt
Dan mag niemand anders een pijl of accolade gebruiken... bij een hooggewaardeerde inzending zoals Factor.
Mijn logo is anders en bevat daarbij een heel belangrijk detail waarbij ik een uitleg al eerder heb gegeven.
U kiest het best doordachte en mooiste logo voor uw bedrijf.
DeOntwerper -
DeOntwerper zegt
Beste opdrachtgever,
Als ontwerper van dit logo hecht ik veel waarde aan alleen uw beoordeling over mijn werk en vraag bij deze om bevestiging of u nog behoefte heeft aan een verdere uitwerking van mijn logo.
Ik respecteer bij voorbaat uw uitspraak.
Met vriendelijke groet,
DeOntwerper -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer DeOntwerper:
Beste Axiss,
Even terug naar de basis met daarbij de informatie die tot heden is verstrekt in het algemeen en aan designers persoonlijk, concludeer ik dat naast de bestaande huisstijlkleuren rood en zwart een duidelijk herkenbaar icoon wenselijk is in combinatie met de naam JACOPS in een duidelijk leesbaar en modern lettertype.
Icoon:
Het icoon / beeldmerk bij deze inzending verwijst als pijlvorm enerzijds naar beweging en anderzijds door aanwezige fragmentatie / blokjes naar techniek.
Het zijn zes witte blokjes als verwijzing naar de verschillende activiteiten.
Typografie:
De keuze voor een bepaald lettertype bepaalt voor een groot gedeelte de psychologie achter een beeldmerk.
Bij deze inzending is het lettertype Futura Bold gebruikt voor de naam JACOBS omdat het een stabiel en krachtige uitstraling heeft. Door verbreden van de letterspatiëring is "samenvloeien" voorkomen bij het lezen op afstand.
De drie disciplines onder de naam zijn gezet in het lettertype Futura Medium met eveneens verbrede letterspatiëring.
Indien gewenst licht ik graag mijn gedachte achter deze inzending mondeling toe.
Tel. 0031 6 3967 4015
Met vriendelijke groet,
DeOntwerper
vraag@deontwerper.com -
axiss zegt :
zoals ik eerder meegaf, de pijl is niet echt mijn ding...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
DeOntwerper zegt
Een krachtig font met een 3D pijl / accolades.
Daaronder voorbeelden met "fakenamen" voor de zusterbedrijven om weer te geven hoe de herkenbaarheid behouden blijft.
Graag reactie.
Met vriendelijke groet,
DeOntwerper
-
axiss zegt :
De pijl is niet echt mijn ding...
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
DeOntwerper zegt
Beste Axxis,
Graag zou ik willen weten wat de reden is van afname aantal sterren.
Ik kan nog veel varianten maken maar heb het gevoel dat ik dan
met hagel schiet om uw wens te raken.
Ik houdt van doelgericht te werk gaan en wens dan ook
het gevoel te hebben een door mij gecreerde basis te hebben gelegd om van daaruit een en ander uit te werken tot het gewenste resultaat.
In afwachting van uw reactie zal ik even wachten met nieuwe inzendingen.
Met vriendelijke groet,
DeOntwerper
-
axiss zegt :
Van twee naar drie sterren lijkt me eerder een toename... ;-)
De mannelijkheid en stoerheid zit zeker al beter. De toepassing van de accolades is niet mis, maar heb ik ook niet onmiddellijk het DAT-IS-HET gevoel. De accolades boven en onder voel ik al meer iets voor, alleen kreeg ik daarop intern de reactie 'als we nu ook al met dakwerken zouden starten'.
Ik heb zelf ook niet de gouden tip hoe ons logo er moet gaan uitzien, anders deed ik hier geen beroep op jullie creativiteit. Maar op basis van de scores die ik aan andere ontwerpen toeken kan je een idee vormen van de richting.
Ik hoop zeker nog een aantal van je ideeën te mogen zien, qua professionaliteit steek je in ieder geval uit boven een aantal anderen !
Alvast dank.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Geen commentaar
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer DeOntwerper:
Geachte opdrachtgever Axxis,
U heeft zojuist mijn ontwerp ontvangen van uw mogelijk nieuwe signature.
Het logo bevat niet alleen de letter J van Jacops maar ook de verschillende disciplines zijn uitgebeeld in de vorm van het witte lijnenspel.
Het logo is modern, straalt flexibiliteit en veelzijdigheid uit.
De naam JACOPS heb ik in hetzelfde bekende lettertype laten staan voor herkenbaarheid waarbij een enkel rode verticale lijn een extra accent legt op de omvang van het bedrijf.
Graag uw beoordeling.
Met een creatieve groet,
DeOntwerper -
axiss zegt :
Beste, dit betreft zeker een mooi ontwerp mocht het enkel voor JACOPS moeten dienen.
Ik mis de integratie van andere bedrijven (die niet met een J starten), zie opdracht:
"JACOPS heeft verschillende zusterbedrijven (met een ander naam) die we graag in hetzelfde jasje steken. Ideaal hebben we een soort typerend icon/stijl/patroon zodat bij het zien ervan (ondanks de andere naam) de herkenbaarheid en link naar JACOPS er is..."
-
axiss zegt :
Ideaal is het symbool geen losstaand onderdeel van het logo, maar zit dit mee geïntegreerd. Zie het ontwerp van designer Factor met het soort accolade.
-
DeOntwerper zegt
Geachte Axxis,
Een bedrijf zoals Jacops met zo'n omvang en veelzijdigheid aan disciplines blijf ik van mening dat de uitstraling van dit logo alles omvat zoals ik al eerder heb toegelicht.
De "J" is op een dusdanige subtiele manier in het logo verwerkt dat het geen overwicht zal hebben op de verschillende namen van de zusterbedrijven maar welzeker een typerend icoon is die bij ieder andere naam sterk verwijst naar Jacops.
Ik sta achter de kracht van dit logo en vindt het jammer dat u die mening niet deelt.
Een accolade vindt ik te simpel voor een bedrijf als Jacops.
Voor een bank of vergelijkbare instelling zou dat zeker een goede grafische vertaling zijn maar vindt dat een technisch breed georiënteerd bedrijf meer verdiend.
Wees trost en straal dat uit. Kracht-flexibel-veelzijdig.
Met een creatieve groet,
DeOntwerper -
axiss zegt :
Beste, Uw ontwerp is idd grafisch sterk, en je creatieve vastberadenheid siert je alleen maar. Echter mis ik iets, is het "wauw effect" er niet...
Ik bekeek ook je vorige ontwerpen, ik ben er van overtuigd dat je me nog kan verrassen !
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-