Beste Kim,
Hierbij logo voorstel 4
Ontwerp >|IM 3.0 logo en huisstijl
- Wedstrijd van: Kim30
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1, Bestand 2, Bestand 3
Datum start: 29-10-2011
Datum einde: 12-11-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Beste Kim,
Hierbij logo voorstel 3

Beste Kim,
Hierbij logo voorstel 2

DIGITALE MEDIA

CORRESPONDENTIESSET

NOTITIEBOEKJE EN PEN

LOGO + ENDORSEMENTS
Beste Kim ik begrijp dat je een link wilt houden met je bedrijfsnaam Kim Advisory. Eigenlijk heb je al een heel directe letterlijke link naar je bedrijfsnaam door naar je website www.kimadvisory te gaan. Ik zou het alleen niet adviseren dit in je hoofdmerk onder te brengen. Dit komt dan op elke drager terug en dat wil je niet altijd.
Slimmer is het om er een zogenaamd endorsement logo van te maken.
Bij een endorsement staat de organisatie toe dat dochterondernemingen onder een eigen naam en visuele identiteit naar buiten treden. Eventueel kan een visueel element aanduiden dat de organisaties bij elkaar horen, of door een onder-schrift dat duidelijk maakt dat ze onderdeel zijn van een groter geheel. Voorbeelden zijn General Motors en ING.
Wil je dat het endorsement logo een visuele herkenbare link moet hebben met je hoofdmerk dan zal dit endorsement logo hier enigzins op moeten lijken met als tekstuele toevoeging bijv: By Kim Advisory, of zoals jezelf al doet bij je contactgegevens > I IM is onderdeel van Kim Advisory. (is part of …)
Verder kun je in de toekomst nog denken aan je verschillende endorsement logo\'s, als je andere activiteiten binnen het merk uitvoert. Denk dan bijv. aan FUNDED BY, IN PARTNERSHIP WITH, CO-FUNDED BY, SUPPORTED BY etc.
Daarnaast kun je nadenken welk logo je voert bij een Co-branding situatie. Dit is je eigen merk naast of onder het merk van een ander bedrijf.

CONCEPT
Voor de identiteit van > | IM 3.0 heb ik als uitgangspunt gekozen voor het typografische haakje (>), dit haakje is al in de schrijfwijze van het nieuwe merk opgenomen.
Soms worden de wiskundige symbolen voor ‘kleiner dan’ (<) en ‘groter dan’ (>) als haakjes gebruikt.
Van het haakje in de schrijfwijze van het logo (>) heb ik een grafisch patroon gemaakt. Naast de harde en hoog contrastrijke vorm en kleuren rood en zwart is er een warm grey gekozen om het patroon chiquer en iets zachter te maken.
Het patroon is vervolgens verwerkt in de letter IM van het logo en als horizontaal aflopend grafisch element wat de richting >>>>> extra benadrukt.
Hoi Flyn,
Dank voor je inzending.
Goed doordacht. Het doet me aan iets denken. Ik wil wel >|Im 3.0 als logo voeren.
Ik vind het zeker wat hebben, al scoort deze niet het hoogste.
Dank en groet,
Kim