Ontwerp logo en huisstijl voor bouwonderneming met doelgroep hoger segment

Datum start: 04-10-2011

Datum einde: 18-10-2011

Totaal budget: € 575.00
Nieuwste inzending
Book cover
DN-Design

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Een logo en huisstijl dat kwaliteit, klasse, rust en tijdloosheid uitstraalt. Het mag duidelijk zijn dat voornamelijk met hout als "levend" materiaal gewerkt wordt. De bedrijfsnaam is Goutsmits. De bedrijfsnaam c.q. het bouwbedrijf is officieel in 1921 ingeschreven in de KvK maar al eeuwen bekend als timmermansnaam. De naam is de afgelopen paar jaar niet actief gebruikt. Er mag eventueel een slogan c.q. onderschift bij dat duidelijk maakt wat de consument mag verwachten.

Bedrijfsomschrijving


Goutsmits (BV) is een bouwonderneming, die gespecialiseerd is in het bouwen van thuiskantoren, bijgebouwen, poolhouses, aanbouwen en bijzondere objecten. De basis van de bouw is een fraaie vorm van houtskeletbouw, waarbij de binnen- en buitenafwerking van hout is (bv. potdekselwerk buitengevels). Dit kan zowel in landelijke stijl met rieten dak of een modern gebouw met strakke lijnen, hoge ramen en plat dak. Kwalitatief hoogstaand, met de nieuwste snufjes op bouwfysisch gebied en installaties. Mogelijkheid tot passief bouwen: energiezuinigheid d.m.v. isolatie, warmtepompen, warmteterugwinsystemen, intelligente ventilatiesystemen, etc. Een high-tech gebouw in een uiterst fraai jasje.

Doelgroep


De doelgroep is het hogere segment: mensen/bedrijven die klasse waarderen, willen betalen voor kwaliteit en uitstraling, mensen/bedrijven die fullservice zoeken en ontzorgd willen worden. Dit kunnen bv. mensen zijn die thuis werken en een stijlvolle werkplek willen laten bouwen. Ook de kunstenaar, die een fraai atelier wenst, behoort tot de doelgroep. Daarnaast kan het type gebouw prima gebruikt worden als poolhouse, tuinhuis, buitenverblijf, tuinkeuken, etc.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Ik laat me graag verrassen.

Iemand heeft een logo bedacht met een huisje en een boompje, waar ik positief op gereageerd heb. Nu is echter iedereen aan de slag gegaan met een huisje en een boompje, terwijl ik juist open sta voor nieuwe ideeen. Ik laat me dus graag verrassen door andere ontwerpen.

Designer: RedDesignOntwerp RedDesignOntwerp
logo_huisstijl-reddesignontwerp-2u3ebpc8

RedDesignOntwerpRedDesignOntwerp

Hallo Jan
Hier is het logo met beeldmerk links.
Ik vind dan de bovenste het mooist.
Als ik de naam evengroot doe als het beeldmerk dan raakt het uit balans, het beeldmerk lijkt dan kleiner. Het is beter om de punt van het dak boven de naam uit te laten steken. groeten Inge

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-reddesignontwerp-NherfG1w

RedDesignOntwerpRedDesignOntwerp

Hallo Jan
Hier is een opzetje voor de huisstijl.
Uitgaande van je woorden: klasse, rust en tijdloosheid wil ik voorstellen om het zo simpel mogelijk te houden.
Aanpassingen natuurlijk altijd mogelijk.
(Ben nu even uitgegaan van logo rechtsonderaan)
Groeten Inge

janjan

Beste Inge,

Ik vind dit nog steeds een mooi ontwerp.
Over het ontwerp van het logo heb ik een vraag: stel dat je het beeldmerk links zou zetten, daarnaast een verticale dunne streep (of misschien ook niet) en daarnaast de naam in dezelfde hoogte als het beeldmerk. Zou je dat eens willen laten zien en zeggen wat je daar zelf van vindt?

Alvast bedankt.

Groeten, Jan.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-reddesignontwerp-yrzrcGX2

RedDesignOntwerpRedDesignOntwerp

Hallo Jan
Ja, kleuren verschillen per beeldscherm. Ook een vol vlak of tekst verschilt in beleving. De kleuren in het beeldmerk zijn een percentage zodat het zachter overkomt + iets speelser.
Ik heb ze nu even bij elkaar gezet voor een goed overzicht.

Het eerste voorstel (bovenaan links) is taupe en het tweede PMS 7518 (bovenaan rechts)
Daaronder staan nog 2 varianten waarvan rechts een wat meer grijzere.

Voor het onderschrift zou ik wel houbouw vermelden om zoals je zelf al aangeeft, het duidelijker te maken. Met alleen: “houtbouw sinds 1921” suggereer je dat jullie al sinds 1921 aan houtbouw doen maar ik begrijp dat het eerst timmerwerkzaamheden waren en dan klopt dat dus eigenlijk niet. Bij “passie voor houtbouw sinds 1921” klopt het wel.

Lastig he :-)

Ik ben bezig met voorstellen voor de huisstijl dus die ontvang je straks ook nog van me.
Groeten Inge

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-reddesignontwerp-nIO0i2QC

RedDesignOntwerpRedDesignOntwerp

Beste Jan
Hier is het logo met een sterkere kleur letters en wat varianten in schrijfwijze pay-off.
Groeten Inge

janjan

De kleuren komen op mijn scherm niet duidelijk over. Kun je de kleur benoemen? Is het eerste ontwerp grijs en het tweede ontwerp bruin? Of taupe?
Wat vind je van de pay-off: passie voor hout sinds 1921
Ik twijfel, omdat dan niet voldoende blijkt dat ik bouw met hout (ik zou net zo goed een houtleverancier kunnen zijn). Kun je daarin meedenken?
Ik heb veel gevoel voor hout, kom uit een timmermansfamilie, maar heb ook de intentie om te BOUWEN met hout.
Het logo vind ik nog steeds erg leuk, ik zie dat anderen het idee snel hebben overgenomen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-reddesignontwerp-xNDVMYls

RedDesignOntwerpRedDesignOntwerp

Beste opdrachtgever
Hier zijn 2 opzetjes voor uw logo.
Graag verneem uw reactie zodat ik het kan aanpassen of verder kan gaan met voorstellen voor de huisstijl. Groeten Inge

janjan

Dag Inge,

Bedankt voor je creativiteit. Ik ben erg blij met het logo (de bovenste: het boompje/huisje). Het lettertype is goed. Zou je ook een voorbeeld kunnen maken met een wat sterkere kleur letters?
De onderregel ... daar zou ik graag iets anders zien. Ik weet zelf niet zo goed wat. Het woord houtskeletbouw vind ik niet passend (daar hebben mensen een ander beeld bij). Ik zou eigenlijk iets willen zien dat hout, kwaliteit, klasse, duurzaamheid en eerlijkheid uitstraalt. Kun je daar nog eens over nadenken?
Alvast hartelijk dank tot nu toe.
Vr.gr. Jan

RedDesignOntwerpRedDesignOntwerp

Hallo Jan
Fijn, dat het logo bevalt !
De aanpassingen volgen maar hier zijn alvast enkele ideeën voor de pay-off.

- NATUURLIJK BOUWEN

- EXCLUSIEVE HOUTBOUW
- SPECIALIST IN HOUTBOUW
- HOUT BOUWONDERNEMING
- PASSIE VOOR HOUTBOUW
- VERTROUWD I INNOVATIEF I DUURZAAM

Groeten Inge

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.