Beste J. Jongsma,
Hier bij het logo in de huisstijl verwerkt.
Van links naar rechts;
• briefhoofd
• briefhoofd achterkant (optioneel)
• visitekaartje voorkant
• visitekaartje achterkant
• Enveloppe
Mvg Duncan
Ontwerp logo en huisstijl voor The CFO Company
- Wedstrijd van: j.jongsma
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
- Bestanden: Bestand 1
Datum start: 03-03-2011
Datum einde: 11-03-2011
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Beste J. Jongsma,
Ik heb hier wat kleur en effect variaties gemaakt.
De linker kolom heeft onder de tekst een schaduw en de onderste 4 hebben op het kleurvlak een klein reliëf + schaduw.
Wat betreft de kleurstelling. Bij heet eerste voorstel boven, afgaande op uw briefing wilde ik deze sober houden waar door de zakelijkheid benadrukt wordt.
Bij het 2 reeks optie speel ik wat meer met kleur en een tikje meer modern als ingredient.
Als voorbeeld zodat u kunt zien hoe kleur kan communiceren, de blauwe versies zijn strak en zakelijk. De paarse versie (2e kolom, nr.3) is een kleur die niet vaak gebruikt wordt en geeft daardoor een meer unieke look and feel. Door het paars toch vrij donker te houden blijft het statig. Door gebruik van effecten wordt het minder strak en meer modern.
Als ik nu bijvoorbeeld ga naar de groen versie daaronder (kolom2, nr.4) dan kunt u zien dat een lichtere kleur groen het karakter juist meer open en toegankelijker maakt, en minder zakelijk is dan de versie daarboven.
Meestal adviseer ik voor kleurgebruik de kleur te kiezen die bij de uitstraling past die u met uw bedrijf wilt communiceren, en niet zo zeer te gaan voor de kleuren die u persoonlijk mooi vind.
Wederom is het de bedoeling dat u 1 van de opties kiest of een combinatie maakt.
Ik hoop dat ik het zo gemakkelijk hebt gemaakt en niet moeilijker. Heeft u andere suggestie die u graag wilt zien dan hoor ik dat graag.
Mvg Duncan
Wij vinden hem in gedempt paars het mooist.

Beste J. Jongsma,
Hierbij mijn voorstel voor \"The CFO Company\".
Ik heb vooral proberen de focus te leggen op betrouwbaarheid, transparantie, kracht en klasse. Daarnaast wilde ik het logo strak en simpel houden om die vier elementen te versterken en de naam van het bedrijf \"The CFO Company\" te laten spreken.
Ik hoop dat het logo in de smaak valt en zie uw reactie graag te gemoed.
Met vriendelijke groeten,
Duncan Baumbach
Leuke layout. Rechtsonder het leukst. Kleuren spreken niet echt.
Is het de bedoeling dat het 4 vakjes blijven, of moet er een uit gekozen worden?
Hallo J. Jongsma,
het is inderdaad de bedoeling om de juiste kleurstelling te vinden. Ik meen uit uw vorige bericht te halen dat u graag wat hardere kleuren wilt?
Vind u het lettertype goed, of zal ik daar ook meerdere opties voor maken?
Mvg Duncan
Lettertype is OK. De tegel mag m.i. iets sprekender zijn. Bijvoorbeeld door de kleur aan te passen.
heeft u een voorkeur voor bepaalde kleuren?
Nee, niet direct.