Ontwerp logo en huisstijl voor The CFO Company
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: j.jongsma
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 300.00
- Datum start : 03-03-2011 14:03
- Datum einde : 11-03-2011 14:32
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,lc
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 62
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
The CFO Company detacheert voor langere termijn, op part-time basis, zeer zware financiële krachten bij MKB ondernemingen.
Doelgroep:
- Grotere MKB ondernemingen, die een zeer professionele invulling van de financiële functie van belang vinden.
- Zeer ervaren en hoog opgeleide financiële krachten als mogelijk te plaatsen kandidaten
Kleuren, favoriete logo's, must haves
(nog) geen voorkeur
Duncan Baumbach
-
-
Toelichting van de designer Duncan Baumbach:
Beste J. Jongsma,
Hier bij het logo in de huisstijl verwerkt.
Van links naar rechts;
• briefhoofd
• briefhoofd achterkant (optioneel)
• visitekaartje voorkant
• visitekaartje achterkant
• Enveloppe
Mvg Duncan -
j.jongsma zegt :
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Duncan Baumbach:
Beste J. Jongsma,
Ik heb hier wat kleur en effect variaties gemaakt.
De linker kolom heeft onder de tekst een schaduw en de onderste 4 hebben op het kleurvlak een klein reliëf + schaduw.
Wat betreft de kleurstelling. Bij heet eerste voorstel boven, afgaande op uw briefing wilde ik deze sober houden waar door de zakelijkheid benadrukt wordt.
Bij het 2 reeks optie speel ik wat meer met kleur en een tikje meer modern als ingredient.
Als voorbeeld zodat u kunt zien hoe kleur kan communiceren, de blauwe versies zijn strak en zakelijk. De paarse versie (2e kolom, nr.3) is een kleur die niet vaak gebruikt wordt en geeft daardoor een meer unieke look and feel. Door het paars toch vrij donker te houden blijft het statig. Door gebruik van effecten wordt het minder strak en meer modern.
Als ik nu bijvoorbeeld ga naar de groen versie daaronder (kolom2, nr.4) dan kunt u zien dat een lichtere kleur groen het karakter juist meer open en toegankelijker maakt, en minder zakelijk is dan de versie daarboven.
Meestal adviseer ik voor kleurgebruik de kleur te kiezen die bij de uitstraling past die u met uw bedrijf wilt communiceren, en niet zo zeer te gaan voor de kleuren die u persoonlijk mooi vind.
Wederom is het de bedoeling dat u 1 van de opties kiest of een combinatie maakt.
Ik hoop dat ik het zo gemakkelijk hebt gemaakt en niet moeilijker. Heeft u andere suggestie die u graag wilt zien dan hoor ik dat graag.
Mvg Duncan -
j.jongsma zegt :
Wij vinden hem in gedempt paars het mooist.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Duncan Baumbach:
Beste J. Jongsma,
Hierbij mijn voorstel voor "The CFO Company".
Ik heb vooral proberen de focus te leggen op betrouwbaarheid, transparantie, kracht en klasse. Daarnaast wilde ik het logo strak en simpel houden om die vier elementen te versterken en de naam van het bedrijf "The CFO Company" te laten spreken.
Ik hoop dat het logo in de smaak valt en zie uw reactie graag te gemoed.
Met vriendelijke groeten,
Duncan Baumbach
-
j.jongsma zegt :
Leuke layout. Rechtsonder het leukst. Kleuren spreken niet echt.
-
j.jongsma zegt :
Is het de bedoeling dat het 4 vakjes blijven, of moet er een uit gekozen worden?
-
Duncan Baumbach zegt
Hallo J. Jongsma,
het is inderdaad de bedoeling om de juiste kleurstelling te vinden. Ik meen uit uw vorige bericht te halen dat u graag wat hardere kleuren wilt?
Vind u het lettertype goed, of zal ik daar ook meerdere opties voor maken?
Mvg Duncan -
j.jongsma zegt :
Lettertype is OK. De tegel mag m.i. iets sprekender zijn. Bijvoorbeeld door de kleur aan te passen.
-
Duncan Baumbach zegt
heeft u een voorkeur voor bepaalde kleuren?
-
j.jongsma zegt :
Nee, niet direct.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-