Geen commentaar
Ontwerp 'n logo en huisstijl
- Wedstrijd van: Marijke Dekker
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 03-02-2014
Datum einde: 08-02-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Hi Nico,
Ik vind het er te strak uit zien (niet veel beweging) en ook niet mooi uitgelijnd ...
Heb echter al 'n winnaar gekozen, dus ik stop de wedstrijd, zodat ontwerpers geen onnodige energie gebruiken. Dank voor je bijdrage!
Marijke

Geen commentaar
Hi Nico, is niet echt 'n logo naar mijn idee....
Om het simpel te zeggen: een logo is een plaatje dat een bedrijf of organisatie vertegenwoordigt. Soms is het logo zelfs alleen de naam die op een bepaalde manier geschreven is.
Als bedrijf is het vaak wenselijk dat de omgeving weet dat je bestaat. In het geval van een bedrijf wil je bekend zijn zodat een klant als hij een product wil aanschaffen aan jou zal denken en het bij jou koopt. Maar om een bedrijf te kennen of onthouden heb je in ieder geval een naam nodig. En als je er ook nog een plaatje bij hebt, wordt het nog een stuk gemakkelijker.
Een logo kun je beter onthouden als er iets opmerkelijks of onverwachts in gebeurt. Maar misschien ook een verrassende vorm of een afwijkende letter. Soms hebben logo's ook een overload aan creativiteit. Allerlei gekke kleuren en details. In de wereld van logo's geldt meer dan elders: overdaad schaadt of om het positiever te formuleren gebruik de kracht van eenvoud.
Elke naam en elk plaatje straalt iets uit. Op gevoelsniveau vertelt het een verhaal(tje). Dus: een logo moet een gevoel geven dat aansluit bij het product en de identiteit van een bedrijf.
Ik begrijp dat je deze vorm, een 'M' en een 'D' in een vloeiende beweging met veel snelheid geen 'echt' logo vind.
Er kan natuurlijk nog aan de vorm worden gesleuteld, maar als het begin er niet is, zou dat zonde van de tijd zijn. Marijke, ik ga wat anders voor je maken. Binnenkort meer.
groeten, Nico
--
Hallo nico,
Dat weet ik allemaal hoor. Ik heb Marketing en Comms van de Corporate University in mijn prtefeulli gehad. Benieuwd naar de volgende voorstel...