Toch nog maar een logo gemaakt die meer kenmerkend is voor Floris van Bommel.
Opticien
- Wedstrijd van: UM
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 30-08-2010
Datum einde: 18-09-2010
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Beste,
Hier mijn inzending voor uw pitch.
Logo
Handgeschreven HaikopTiek. Inspiratiebron was Floris van Bommel, maar geen exact kopie. Het is wel mogelijk om meer richting dit logo te gaan als dit de wens is van de klant.
Website, home pagina
Bovenin het logo van het bedrijf. Rechts uitgelijnd de belangrijke info. Daaronder de menu balk. Een banner die in principe altijd een andere afbeelding kan laten zien, dit zijn SXC stock foto's. Daaronder 2 kolommen voor tekst en een kolom voor afbeeldingen. Bijvoorbeeld om de producten te promoten.
Website, subpagina
Een mogelijke subpagina voor de website. Zelfde opbouw, echter zijn twee kolommen samengevoegd om meer mogelijkheid te geven voor informatie.
Visitekaartje
Een kaart met een witte rand, zodat de kaart niet per sé gedrukt hoeft te worden bij een drukker. Achtergrond kan in principe veranderd worden naar dezelfde achtergrond als de website. Voor de rest de belangrijke info (aanpasbaar) en een mogelijkheid voor een persoonlijke boodschap.
Briefpapier
Het briefpapier is officieel, zonder effecten. Is wel mogelijk, maar ik raad het u niet aan.
Graag feedback over mijn pitch.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd
Bedankt voor je inzending. Heb klant om definitieve keuze gevraagd tussen ontwerpen. Ik laat het je weten.

Een verbeterde versie van de website.
Graag feedback.

Graag uw mening over het logo.
Een inspiratie op het logo van Floris van Bommel, echter geen 'rip-off'.
Is het logo positief bevonden, dan ga ik door met de overige vraag en uiteraard het finaliseren van het logo.
Graag dus feedback.

Beste ,
Hierbij een preview naar aanleiding van uw briefing.
Hier ziet u de Home pagina van de website. Bovenin vind u het logo, Haikoptiek met de slogan erbij. Daaronder vind u het menu, niet het volledige menu wat in de briefing stond, deze kunnen namelijk in de drie onderliggende kolommen geplaatst worden. De banner kan uiteraard per pagina verschillen met afbeeldingen. Deze komen nu van Google.
Dit is een preview, hou hier rekening mee. De briefing is niet heel uitgebreid, dus het begin vinden was erg moeilijk.
Ik zou graag uw mening over dit ontwerp horen met eventuele aanpassingen naar uw wensen.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd de Bruijne
Eyes and more.
Goh waar hebben we dat eerder gezien?
niet echt origineel Sjoerd.
Beste Books,
Dit heeft de opdrachtgever zelf erbij toegevoegd. Voor bevestiging zie 'Kleuren, favoriete logo's, must haves'.
Groet,
Sjoerd
Sloop eyes and more er maar uit
Ziet er netjes uit. Heb de klant voorgesteld maar zou graag het onderstaande zien:
- Logo moest zoiets worden als die van Foris van Bommel.
- Lettertype moest handgeschreven zijn
- Achtergrond moest licht(grijs) zijn
- Letters moesten donker(grijs) zijn
- De H en de T moesten met een hoofdletter (H staat voor zijn voornaam en de T voor zijn achternaam, ofzo)
MVG
UM