Opwaarts consulting zoekt logo en huisstijl

Datum start: 25-06-2015

Datum einde: 09-07-2015

Totaal budget: € 319.00
Nieuwste inzending
Book cover
JCA

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Het logo en de huisstijl laten de visie van Opwaarts consulting zien. Beweging, groeien vanuit de kern, het zachte van menselijke sensitiviteit in combinatie met het strakke van bedrijfsvoering. Uitgebeeld in een treffende en moderne stijl.

Bedrijfsomschrijving


Opwaarts consulting staat voor beweging van goed naar beter. Het inspireert bedrijven te redeneren vanuit de kernvragen over hun bestaansrecht. Wie zijn onze klanten en wat willen zij? Wat hebben onze medewerkers nodig om dat te kunnen leveren?
Opwaarts consulting ziet 'het bedrijf' als hybride systeem van mens (met intuïtie) en organisatie (met regels). Inzicht en sensitiviteit zijn de code voor succesvol veranderen, klantgerichtheid en integraliteit voor succesvol organiseren.

Doelgroep


1. Startups. Het aanbod voor startups bestaat uit diverse coaching modules. Deze zijn kort en intensief, gericht op het neerzetten van een duurzame onderneming.

2. Gevestigde bedrijven. Het aanbod voor gevestigde bedrijven bestaat uit advies gericht op procesoptimalisatie (zo efficiënt mogelijk werken) en optimalisatie van het organisatiebewustzijn (waarom bestaan we en hoe geven we daar vorm aan?).

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Lichte kleuren die een frisse indruk geven, golvende vormen lijkt meer voor de hand liggend dan hoekige (maar alle goede ideeën zijn welkom).

Er zijn twee documenten toegevoegd met voorbeeldlogo's. Met name het natuurthema is een pre bij de ontwerpen voor Opwaarts consulting, gezien mijn eigen persoonlijke interesse daarvoor.

Veel succes met ontwerpen!

Designer: Janneman Janneman
logo_huisstijl-janneman-rK7CORGK

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-janneman-pTA1yo4G

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-janneman-i3LMKHOC

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-janneman-fwhQ4Gjw

Geen commentaar

Opwaarts consultingOpwaarts consulting

Hallo janneman,

Bedankt voor dit nieuwe voorstel. In de categorie 'bomen/mensen' vroeg ik mij of het ook mogelijk is om een logo te bedenken waarbij niet 1 persoon maar meerdere verwerkt zijn in het logo.
In de zin van: een organisatie ben je niet als 1 mens, maar als groep.
Die ene mens in een logo heeft zogezegd een meer therapeutische connotatie, en zo zou ik coaching en organisatieadvies niet direct willen verkopen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-janneman-y0c4eseu

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-janneman-9MDRMuRs

Geen commentaar

Opwaarts consultingOpwaarts consulting

Beste Janneman,

Bedankt voor de inzending. Een korte reactie:
- De symboliek van de pijl met daarin het gezicht verwerkt is mooi gevonden.
- Wat meer verwerkt kan worden in het logo is de connectie mens/organisatie.
- Ik vraag mij af, gezien de voorkeur voor lichte kleuren, of het gezicht in de praktijk niet teveel weg zou vallen tegen de achtergrond van wit papier.
- Ik voeg een paar voorbeeldlogo's toe bij wijzen van denkrichting.

JannemanJanneman

Goedenavond
Kunt u mij duidelijker maken wat u bedoelt met de connectie mens/organisatie? De kleur van de pijl kan natuurlijk worden aangepast. Welke kleur heeft uw voorkeur?
Groet,
Janneman

Opwaarts consultingOpwaarts consulting

Ik heb twee voorbeeldlogo's toegevoegd die de connectie mens/organisatie meer verbeeldend uitleggen;
- de 'boom' laat in mijn optiek goed zien hoe individuele mensen samen een grotere organisatie kunnen maken. De keuze voor een boom geeft daarin m.i. mooi de suggestie van groei. De individuele mensen zijn dan ook allemaal 'opwaarts' gericht; ze kijken omhoog, ook dat beeldt groei uit.
- De 'trap' focust meer op de individuele mens en zijn weg omhoog; je zou de organisatie daar kunnen zien als ondersteunend aan de ontwikkeling van de mens.

Ik ben zelf een natuur liefhebber, dus daar heb ik in principe meer mee dan met het tweede logo. Maar het thema natuur verwerken zou een pre zijn.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, hoewel het natuurlijk altijd ook een gevoelskwestie blijft.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.