Dit is een andere variant op het Thuis logo. Hierbij heb ik meer de nadruk gelegd op de patisserie. Toch heb ik ervoor gekozen om het geen patisserie te noemen, maar een gebakshuis zodat ook deze twee woorden op elkaar rijmen.
Patersserie/luxe koffiezaak in in Amsterdam
- Wedstrijd van: guenbour
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 22-01-2015
Datum einde: 30-03-2015
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Dit logo is een wat moderner uitziend logo. Het huisje geeft een huiselijk gevoel en ik heb deze half ingekleurd met een soort golfje om de koffie te benadrukken. De naam Thuis, koffiehuis lijkt mij een leuke naam omdat dit rijmt en je mensen uitnodigt om 'thuis' een koffie of gebakje te nemen. Over kleuren valt natuurlijk nog te praten!

Het sierlijke, doch oud uitziende lettertype geeft de ambachtelijke sfeer weer samen met de gezellige uitstraling van het dakje vormt dit het thuisgevoel die jullie uit willen stralen. Ook heb ik in dit voorstel gekozen om het woord 'thuis' op een ouderwetse manier te schrijven (het is een voorbeeld hoe je het uit zou moeten spreken) zodat dit nog meer een ambachtsgevoel geeft.