Professioneel en herkenbaar logo en huisstijl voor een enthousiaste startende onderneming in de energiebranche

Datum start: 07-08-2013

Datum einde: 21-08-2013

Totaal budget: € 349.00
Nieuwste inzending
Book cover
4+

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Wij hebben een behoefte aan een logo en huisstijl om onze startende onderneming een herkenbaar “gezicht” te geven. Die herkenbaarheid moet niet alleen naar voren komen in het logo en het eerste blad van een offerte, brief, etc. maar ook heel subtiel op de vervolgbladen van die documenten.

Alle inzendingen zullen door ons worden beoordeeld op:
• Strak uiterlijk
• Herkenbaarheid
• Professionele uitstraling
• Eenvoud
• Originaliteit
• Subtiele herkenbaarheid in huisstijl (ook vervolgbladen)

Bij minimaal 20 SERIEUZE inzendingen kiezen wij GEGARANDEERD een winnaar. (Brandsupply adverteert met gemiddeld 62 inzendingen per wedstrijd).

Bedrijfsomschrijving


Het bedrijf heet “DHC Holland”, DHC staat voor District Heating & Cooling, en is een technisch georiënteerd bedrijf dat consultancy, service en diensten levert op het gebied van onderhoud en beheer van warmte- en koudedistributienetten. Een dergelijk distributienet kenmerkt zich door geïsoleerde leidingen die in de grond liggen en waardoor water naar huizen wordt getransporteerd. In die huizen wordt energie in de vorm van warmte of koude afgestaan middels de radiatoren e.d. Het afgekoelde water gaat daarna weer via het leidingenstelsel terug naar de centrale die het water weer opwarmt. In de bijlagen wordt e.e.a. geïllustreerd, en nadere uitleg is te vinden via http://www.youtube.com/watch?v=wqUpzvfXGNc

Doelgroep


De doelgroep is heel breed: (lokale) overheden, (duurzame en lokale)energiebedrijven, aannemers, adviesbureaus en toeleveringsbedrijven

Kleuren, favoriete logo's, must haves


De kleuren rood en blauw zijn middels de naam “Holland” voor de hand liggend maar ook omdat vanwege “heat”, rood, en “cool”, blauw. Dit is echter voor ons geen logisch gevolg. De inzendingen zullen worden beoordeeld op de eerder genoemde criteria.
Verder heeft ons bedrijf als subtitel: Utility Services & Mainteneering. Ook het gebruik van deze subtitel is optioneel maar geen must.

Verras ons, zouden we willen zeggen en heel veel succes.

Designer: JeanKuit JeanKuit
logo_huisstijl-jeankuit-EUXSZxhY

JeanKuitJeanKuit

Hierbij een gedeelte van de huisstijl uitgewerkt in het visitekaartje. Ik lees graag uw mening.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-jeankuit-DsDjm5JY

JeanKuitJeanKuit

Hierbij een aangepaste versie van het logo, ik heb diverse uitvoeringen gemaakt en daarbij gespeeld met de typografie. de pay-off staat er nog bij want die staat los van het onderschrift van het logo. Ik ben benieuwd naar u mening.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-jeankuit-bWkPkdvs

JeanKuitJeanKuit

Hierbij het logo los, met daaronder de pay-off, ik hoop dat het voldoet aan jullie wens.

DHCHollandDHCHolland

Dag Jean,

We waarderen je pay-off en het is een goede aanvulling, alhoewel het in ons geval niet de lading dekt van de bedrijfsactiviteiten.

Het logo staat ons erg aan, vooral de opbouw van de vlam met verschillende "leidingen" :-) Het blauwe deel valt wel iets weg t.o.v. de rode. Idee om dat strakker en meer onderscheidend te maken?

JeanKuitJeanKuit

(leidingen die in een vlam opgaan) dat kan zeker kan qua kleur makkelijk aangepast worden, we kunnen dit verder uitwerken mocht daar interessen in zijn. dat doen we veelal als de wedstrijd is afgelopen en de keuze ook daadwerkelijk op ons is gevallen.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-jeankuit-ZfnFL0ls

JeanKuitJeanKuit

Beste DHC, hierbij mijn inzending waarbij ik een intergratie gemaakt tussen Heathing en Cooling, daarbij heb ik ook een pay-off bedacht, waarbij jullie dienst nog beter naar voren komt. Ik heb gekozen om de gehele huisstijl te maken. Ik heb er met veel liefde aan gewerkt, zo doen we dat bij KEK.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,


Jean Kuit

DHCHollandDHCHolland

We zijn gecharmeerd van de herkenbaarheid in de huisstijl. Daarmee heeft KEK zeker een streepje voor, dank je wel.

JeanKuitJeanKuit

Dank u wel. Graag gedaan, we gaan voor de wauw factor en klant tevredenheid

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.