Hallo Irene, hier nog een met houten paardje.
Proffesioneel maar speels logo met detail-paard
- Wedstrijd van: Ireneleusink
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 21-02-2014
Datum einde: 07-03-2014
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.



Beste Irene,
Hier een voorbeeld van een huisstijl. Ik weet natuurlijk niet wat je voorkeuren en wensen zijn, en welke en hoeveel tekst (adres e.d.) er op moet komen, maar dat is allemaal te bespreken natuurlijk, eventueel later.
kan het beige/bruin naar een houttint veranderd worden? dat spreekt me wel aan!

Hier variaties met een zwarte achtergrond. En dan kan ik ook nog een blauwe of een bruine achtergrond kiezen. Blijkbaar is het logo heel variabel toepasbaar en dat is een pré. Ik kan ik je in ieder geval elke gewensde versie leveren.

Ben ik weer. Ik heb de kleuren wat donkerdaer gemaakt. Hier wat variaties. Maar alweer blijf ik bij mijn oorspronkelijke idee, hoewel ik het logo rechtsonder ook niet verkeerd vind.
'Donkerder'. De donkerder kleur vind ik ook mooi, en 'communicatie' leest wat beter.

Voor ik verder ga aan de huisstijl nog even de byline erbij. Welke heeft je voorkeur?
Het aardige van deze oplossing is dat het PRO (nog meer) wordt uitgelicht, en je er ook 'pro communicatie' in kunt lezen.
ik ga voor het woord communicatie in blauw. vind het bovenste logo wat donkerder,klopt dat? dat vind ik mooier.
Nee, de kleur is dezelfde. Maar dat heb ik ook met mijn scherm: iets bovenin ziet er donkerder uit (tot je het naar beneden scrollt).
Ik zal het echter een puntje donkerder maken. Roep maar hoor, als je nog een aanpassing kunt verzinnen.
Weer wat geleerd, thanks.
Zoals het nu is vind ik het erg tof. Je mag het logo ook in wit-blauw-creme aanleveren als dat mogelijk is.
Misschien is het woordje ZO in blauw ook mooi, ipv mo.
Okee, ik neem het allemaal mee als ik er aan doorwerk.

Vele, vele versies geprobeerd, dit vond ik de beste. Hoewel ik het eerst ingezonden logo nog steeds het sterkst vind.
Ik ben het met je eens Anneke.
Je eerste ontwerp begint me steeds meer te boeien.
Het is anders, omdat het niet het standaard paardenhoofdje in een letter heeft. (Vele bedrijven in de sector hebben dat eigenlijk al).
Ik ben blij dat je dat vind. Als designer vind ik dat een bedrijf zich met een logo moet onderscheiden, en niet 'aansluiten' bij de de rest. Voor mij natuurlijk ook een veel leukere uitdaging :)
Ik ga aan de huisttijl werken.

Beste Irene Leusink,
Hier mijn voorstel voor het logo. Zou u willen reageren als het u bevalt?
Met vriendelijke groet,
Anneke Auer
Hoi Anneke,
een erg leuk logo! Ook een beetje anders als de rest en dat spreekt me enorm aan. Ik twijfel of het paardenteken gezien zal worden als &. is daar een oplossing voor?
Bedankt voor je enthousiaste reactie Irene! Ik heb gekozen voor het paard uit een schaakspel, omdat schaken gaat om strategie, en die is ook nodig bij communicatie- en promotieprojecten. Om het paard niet te hoog te laten uittorenen boven de tekst heb ik het bovenste gedeelte van het schaakstuk gebruikt.
Zelf maak ik me geen zorgen over de '&': wanneer men een teken of symbool ziet voor het woord ZO, is toch de eerste associatie toch 'EN ZO' of '& ZO'. Misschien kun je het logo laten zien aan mensen die de naam van je bedrijf niet kennen en vragen wat ze lezen? Zo krijg je inzicht in of het ook echt werkt.
Ik zal echter nog wat proberen...