Restyle Logo FOLAT BV

Datum start: 21-10-2014

Datum einde: 20-11-2014

Totaal budget: € 419.00
Nieuwste inzending
Book cover
fj

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


Restyle logo
Nu wil Folat na 20 jaar haar logo aanpassen naar wat past in deze tijd. Een moderner en frisser logo die wel de herkenbaarheid van Folat behoud.

Wat wil Folat
Folat wil graag een moderner logo, dat past in deze tijd en nog steeds herkenbaar Folat is.
Het moet toepasbaar zijn op standaard huistdragers zoals; briefpapier ennveloppen enz. Maar ook op brochures, signing,
website enz.

Bedrijfsomschrijving


FOLAT werd opgericht in 1993 door Alex Adrichem en Marc Mulckhuyse.
Met een passie voor ballonnen en feest artikelen werd het eerste begin gemaakt vanuit een
garage van 50 m2. Eerst als distributeur voor merken zoals Anagram, Amscan en Qualatex, later werden daar eigen
producten aan toegevoegd. Met een innovatieve en frisse benadering van de markt, hebben ze het bedrijf opgebouwd tot een team van meer dan 46 personen in 5 landen en verkoop van producten in heel Europa.

Na meer dan twintig jaar ervaring als fabrikant van feest artikelen en distributeur van sterke merken en licenties, werkt Folat nu aan verdere groei. Folat is verantwoordelijk voor een sterke ontwikkeling van de catagorie “feest artikelen” in Europa. Als resultaat daarvan is Folat een van de top 3 leveranciers van feestartikelen in Europa.
Ter verwezenlijking hiervan, stelt het bedrijf hoge eisen aan de bedrijfsvoering en zorgt voor goede samenwerking met haar klanten en partners.

Folat is uitgegroeid tot een van de grootte spelers op de markt. Wij leveren aan feestwinkels, maar ook diverse grote ketens, o.a.: Albert Heijn, Kruidvat, Action, Hema, Bart Smit, Inter toys en anderen.

Doelgroep


Folat is uitgegroeid tot een van de grootte spelers op de markt. Wij leveren aan feestwinkels, maar ook diverse grote ketens, o.a.: Albert Heijn, Kruidvat, Action, Hema, Bart Smit, Inter toys en anderen.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


Belangrijk voor het nieuwe logo en huistijl:
- herkenbaarheid
- kleuren behouden
- Corporate uitstraling
- Betrouwbaarheid
- Internationaal

Designer: Tjeerd van der Velde vormgeving Tjeerd van der Velde vormgeving
logo_huisstijl-tjeerd-van-der-velde-vormgeving-Yb7SM3Oq

Tjeerd van der Velde vormgevingTjeerd van der Velde vormgeving

De visie achter mijn deelname komt voort vanuit het grondig bestuderen van de huidige en vorige media uitingen. Folat heeft een logo nodig dat goed toepasbaar is, ook op alle ondergronden. Ik ben begonnen met het ontwikkelen van een woordmerk, dat uniek is. Er zitten echter wel veel raakvlakken met het huidige woordmerk, maar heeft een moderne, persoonlijkere uitstraling (door subscript). Verder heeft het beeldmerk een flinke facelift gehad, en is het door een vorm eromheen een logo geworden, dat mee kan in de huidige media (zoals social media etc) Het logo wordt ook moderner door alleen volvlak kleuren te gebruiken en de omlijning te laten verdwijnen.

Ik hoop jullie te kunnen inspireren met mijn concept!

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.