Sprankelend logo en huisstijl voor onze start-up

Datum start: 20-12-2014

Datum einde: 02-01-2015

Totaal budget: € 200.00
Nieuwste inzending
Book cover
Y-graphic design

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


In januari starten wij met onze brand-new startup 'Twentytwo'. Om goed voor de dag te kunnen komen hebben we natuurlijk een mooi logo en goede huisstijl nodig, die we kunnen gebruiken op visitekaartjes, briefpapier, website, auto's, etc.

Maar daarnaast willen wij ook graag dat onze concepten Coffee Club, Huddling Hallway, Lazy Library, Sparkling Space en Whoopy Workplace een zelfstandig plekje krijgen in de huisstijl, zodat deze ook los gepositioneerd kunnen worden.

Bedrijfsomschrijving


Twentytwo is dagelijks bezig met het bedenken, creëren en tot leven brengen van ideeën voor ruimtes om merken en mensen te verbinden.

Oftewel wij proberen door middel van 'workplace branding' (het visueel vertalen van de identiteit van bedrijven naar de werkomgeving) medewerkers te verbinden aan het bedrijf waarvoor zij werken.

Dat doen wij o.a. door het bedenken van visuele storytelling concepten die wij via glasfolies, paneeldoeken in aluminium frames, (vinyl)wandbekleding, inspirerende wandteksten en iconische elementen uitrollen in de werkomgeving.

Maar ook door het creëren van informele ontmoetingsruimtes en sprankelende vergaderruimtes, die de cultuur van de organisatie ondersteunen. Hiervoor hebben wij vijf concepten ontwikkeld:
1. De Coffee Club; betreft een volledig gerenoveerd en branded receptie, kantine of coffee corner.
2. De lazy Library; is het kantoorgedeelte waar men rustig aan een project kan werken, denk hierbij aan een omgebouwde vergaderruimte.
3. Sparkling Space; is een vergaderruimte die omgetoverd is tot een ware beleving. Een multifunctionele, lounge en/of staand vergaderen.
4. Huddling Hallway; is een spetterende gang waar gecommuniceerd wordt door middel van iconische elementen, frame panels en overige elementen.
5. Whoopy Workplace; ook in het werkgedeelte kan er gecommuniceerd worden. Hierbij denken wij aan foto frame panels, folies op ramen, kunst, etc.

Doelgroep


Wij richten ons voornamelijk op bedrijven tussen de 150 en 500 medewerkers die hun medewerkers als het hart van hun bedrijf zien, zich realiseren dat de werkomgeving van strategische waarde is voor het behalen van resultaten en geloven in 'living the brand'.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


In de aanloop zijn we zelf al een beetje aan het freubelen geweest. Zie hiervoor de bijgevoegde bestanden. Zie ook bijgevoegde presentatie om een beter beeld te krijgen van wat wij onder 'workplace branding' verstaan.

Verhaal achter het logo
We zijn erg nieuwsgierig naar het ontstaan en het verhaal achter het logo, huisstijl etc. die door jullie gemaakt wordt.

Kleuren
Tot nu toe hebben we een basis van zwart-wit gehanteerd, maar we staan open voor elke suggestie die ten goede komt aan de uitstraling van ons merk. Delta Lloyd blauw, paars, combinatie oranje en rood hebben we zelf weinig mee.

Vormen
We hebben een voorkeur voor ronde vormen, omdat dit symbool staat voor samenwerking. Dit is voor ons belangrijk, omdat wij veel in co-creatie met de klant doen.

Uitstraling
We zijn een energievolle, tikkeltje rebelse jonge onderneming. Een klassiek logo past minder in onze uitstraling. Waar we naar streven is een logo en een icoon die onafhankelijk van elkaar kunnen gebruiken.

Lettertype
Voor onze communicatie hebben wij inmiddels het lettertype Colaborate (van Carrois Type Design) gekozen. Maar we staan open voor een andere lettertype als dit ten goede komt aan het design.

Designer: Graffity Software Graffity Software
logo_huisstijl-graffity-software-Mc0tutOa

Graffity SoftwareGraffity Software

Of een veel strakker logo.

patrickits22patrickits22

Beste Rob,

Dit is inderdaad veel strakker, maar voor ons gevoel wel iets te :)

Zie ook de vorige comment.

Hartelijke groet,
Twentytwo

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-graffity-software-jFqNz1Vo

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-graffity-software-idWfB97o

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-graffity-software-Zz4Xurfk

Graffity SoftwareGraffity Software

Hierbij mijn voorstel voor uw logo.
Ik veneem graag uw mening.
mvg,
Rob

Graffity SoftwareGraffity Software

oeps.
Ik verneem graag uw mening.

patrickits22patrickits22

Beste Rob,

Dank voor je inzendingen. Je hebt ons een aantal frisse ontwerpen laten zien, die appelleren aan het rebelse karakter van ons bedrijf. Door de bedrijfsnaam tot icoon te maken, wordt het voor ons gevoel wel een beetje schreeuwerig.

De oplossing die je bedacht hebt voor onze concepten vinden we absoluut origineel, maar je kunt je voorstellen dat door het gecombineerd gebruik met icoon/bedrijfsnaam het schreeuwerige voor ons alleen maar toeneemt.

Kortom we zijn op zoek naar iets minder heftigs.

Wellicht kun je hier iets mee.

Hartelijke groet,
Twentytwo

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.