Sprankelend logo en huisstijl voor onze start-up

Datum start: 20-12-2014

Datum einde: 02-01-2015

Totaal budget: € 200.00
Nieuwste inzending
Book cover
Y-graphic design

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


In januari starten wij met onze brand-new startup 'Twentytwo'. Om goed voor de dag te kunnen komen hebben we natuurlijk een mooi logo en goede huisstijl nodig, die we kunnen gebruiken op visitekaartjes, briefpapier, website, auto's, etc.

Maar daarnaast willen wij ook graag dat onze concepten Coffee Club, Huddling Hallway, Lazy Library, Sparkling Space en Whoopy Workplace een zelfstandig plekje krijgen in de huisstijl, zodat deze ook los gepositioneerd kunnen worden.

Bedrijfsomschrijving


Twentytwo is dagelijks bezig met het bedenken, creëren en tot leven brengen van ideeën voor ruimtes om merken en mensen te verbinden.

Oftewel wij proberen door middel van 'workplace branding' (het visueel vertalen van de identiteit van bedrijven naar de werkomgeving) medewerkers te verbinden aan het bedrijf waarvoor zij werken.

Dat doen wij o.a. door het bedenken van visuele storytelling concepten die wij via glasfolies, paneeldoeken in aluminium frames, (vinyl)wandbekleding, inspirerende wandteksten en iconische elementen uitrollen in de werkomgeving.

Maar ook door het creëren van informele ontmoetingsruimtes en sprankelende vergaderruimtes, die de cultuur van de organisatie ondersteunen. Hiervoor hebben wij vijf concepten ontwikkeld:
1. De Coffee Club; betreft een volledig gerenoveerd en branded receptie, kantine of coffee corner.
2. De lazy Library; is het kantoorgedeelte waar men rustig aan een project kan werken, denk hierbij aan een omgebouwde vergaderruimte.
3. Sparkling Space; is een vergaderruimte die omgetoverd is tot een ware beleving. Een multifunctionele, lounge en/of staand vergaderen.
4. Huddling Hallway; is een spetterende gang waar gecommuniceerd wordt door middel van iconische elementen, frame panels en overige elementen.
5. Whoopy Workplace; ook in het werkgedeelte kan er gecommuniceerd worden. Hierbij denken wij aan foto frame panels, folies op ramen, kunst, etc.

Doelgroep


Wij richten ons voornamelijk op bedrijven tussen de 150 en 500 medewerkers die hun medewerkers als het hart van hun bedrijf zien, zich realiseren dat de werkomgeving van strategische waarde is voor het behalen van resultaten en geloven in 'living the brand'.

Kleuren, favoriete logo's, must haves


In de aanloop zijn we zelf al een beetje aan het freubelen geweest. Zie hiervoor de bijgevoegde bestanden. Zie ook bijgevoegde presentatie om een beter beeld te krijgen van wat wij onder 'workplace branding' verstaan.

Verhaal achter het logo
We zijn erg nieuwsgierig naar het ontstaan en het verhaal achter het logo, huisstijl etc. die door jullie gemaakt wordt.

Kleuren
Tot nu toe hebben we een basis van zwart-wit gehanteerd, maar we staan open voor elke suggestie die ten goede komt aan de uitstraling van ons merk. Delta Lloyd blauw, paars, combinatie oranje en rood hebben we zelf weinig mee.

Vormen
We hebben een voorkeur voor ronde vormen, omdat dit symbool staat voor samenwerking. Dit is voor ons belangrijk, omdat wij veel in co-creatie met de klant doen.

Uitstraling
We zijn een energievolle, tikkeltje rebelse jonge onderneming. Een klassiek logo past minder in onze uitstraling. Waar we naar streven is een logo en een icoon die onafhankelijk van elkaar kunnen gebruiken.

Lettertype
Voor onze communicatie hebben wij inmiddels het lettertype Colaborate (van Carrois Type Design) gekozen. Maar we staan open voor een andere lettertype als dit ten goede komt aan het design.

Designer: Y-graphic design Y-graphic design
logo_huisstijl-y-graphic-design-qX2FqT56

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-y-graphic-design-LNRLmE6a

Geen commentaar

Y-graphic designY-graphic design

Hier kun je de cirkel uit het logo steeds vervangen voor de categorie! mvg

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-y-graphic-design-7mRS4vYW

Y-graphic designY-graphic design

Hierbij een nieuwe speelse vrolijke variant. Mvg

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-y-graphic-design-PVPmO0H2

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-y-graphic-design-LnVRYjx2

Geen commentaar

patrickits22patrickits22

Dank voor je aanpassingen. De dubbel t als beeldmerk is voor ons te voor de hand liggend, te letterlijk :) Het mag van ons wat creatiever.

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-y-graphic-design-LBBikrZ2

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-y-graphic-design-G0hgcWA4

Y-graphic designY-graphic design

Een nieuwe variant. Mvg

patrickits22patrickits22

Beste Y-Graphic,

Bedankt voor je nieuwe inzending. De iconen vallen zeker in de smaak. Ter inspiratie: deze stijl vinden wij ook mooi: www.streamlineicons.com

Het nieuwe ontwerp voor het logo spreekt ons echter minder aan, omdat we de iconen voor onze concepten los van het logo willen gebruiken. Leuk grapje om de boeken en koffie erin te verwerken, maar we zien de concepten wel echt los van ons logo. Zoals je dat ook in je eerdere ontwerpen goed hebt verwerkt :) We zoeken de samenhang dus op een andere manier.

Zou jij de kleuren voor ons aan kunnen passen naar Douglas groen/blauw met goud/brons en zwart? Wellicht zijn Douglas groen/blauw met zwart hoofdkleuren en zouden we goud/brons als bij kleur kunnen gebruiken. We zijn geïnspireerd geraakt door de kleuren van Douglas en daardoor benieuwd hoe dat eruit zou zien.

Hopelijk kan je er iets mee

Hartelijke groet,
Twentytwo

Y-graphic designY-graphic design

Bedankt weer, ik ga er mee aan de slag! Mvg

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-y-graphic-design-SG447r4i

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
logo_huisstijl-y-graphic-design-RdkLJygi

Y-graphic designY-graphic design

Beste, hierbij mijn logovoorstel. Het beeldmerk zijn 2 T's van Twenty en Two. Tevens vormen zij het leesteken voor numeriek. iets wat samenhangt met uw ondernemingsnaam, maar ook werk gerelateerd (workspace). Tevens heb ik iconen gemaakt voor uw losse concepten, die goed samengaan met het 'hoofdlogo'. U zou zelfs in het hooglogo steeds het icoon en de ondertitel kunne vervangen voor de subiconen/namen. Graag hoor ik uw feedback. Qua kleur is alles mogelijk, maar ook in zwart wit is het sterk. mvg

patrickits22patrickits22

Beste Y-graphic design,

Bedankt voor je bijdrage. Je hebt onze vraag voor losse iconen en een logo goed begrepen. We missen in het gecombineerd gebruik van logo en bedrijfsnaam de samenhang. Hoewel we het icoon en de naam los van elkaar willen kunnen gebruiken, missen we de context. Kijk bijvoorbeeld naar hoe Nike de swoosh combineert met hun naam of hoe Chanel dit doet.

Het lettertype is wat ons betreft een tikkeltje te klassiek.


Hopelijk kun je iets met deze feedback.

Gr. Twentytwo

Y-graphic designY-graphic design

Bedankt voor de heldere feedback. Ik laat het even bezinken en ga er spoedig mee aan de slag. Mvg

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.