Spring van de klassieke oudheid naar de moderne tijd
Wedstrijd gegevens:
- Wedstrijd van: chionis
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 300.00
- Datum start : 20-04-2012 16:44
- Datum einde : 01-05-2012 16:40
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 32
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Bedrijfsomschrijving:
Chionis (van Sparta) is een mythologische held uit de Griekse oudheid. Hij leefde zes à zeven eeuwen voor Christus en was volgens overlevering een geweldige sportman. Hij heeft prestaties geleverd o.a. in het verspringen die vandaag de dag niet worden geëvenaard. Chionis heeft ook nog een andere betekenis (familie van ijsvogels) maar die is niet relevant in relatie tot mijn bedrijf.
Chionis, is de naam van het bedrijf dat ik naast mijn functie als lector Sportbusiness Development aan de Hogeschool van Amsterdam heb. Het bedrijf fungeert als paraplu voor werkzaamheden in opdracht én eigen initiatieven hoofdzakelijk op het gebied van sport, maar soms ook op het vlak van cultuur, openbaar bestuur en media. De activiteiten zijn ook naar hun aard zeer uiteenlopend. Het gaat om onderzoek, advies, organisatie, training, communicatie en publicatie (samenstelling en uitgave boeken).
Doelgroep:
De doelgroep van mijn diensten is eveneens gevarieerd. Het gaat meestal om overheden, instellingen, en bedrijven, maar soms ook om consumenten.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Het ideale logo en de bijpassende huisstijl stralen klasse en kwaliteit uit. Originaliteit wordt op prijs gesteld. Liever strak dan gekunsteld. Liever abstract dan figuratief.
estoy
-
-
estoy zegt
Het ontwerp van het visitekaartje is een eerste voorzet voor de huisstijl. Uiteraard zijn aanpassingen geen enkel probleem!
-
chionis zegt :
dank je Estoy, maar dit gaat het niet worden. Het is wel netjes maar ook nietszegend vind ik.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
estoy zegt
Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn ontwerpvoorstel met alvast een uitwerking naar het visitekaartje, zodat de mogelijkheden van het logo direct duidelijk worden.
Het beeldmerk is een abstracte vertaling van het verspringen. Op de foto is de beweging van het lichaam tijden het verspringen weergegeven. Te zien is dat het van een rechtopstaand lichaam langzaam transformeert naar een zo klein mogelijke vorm (dubbel vouwen). Deze beweging komt terug in het beeldmerk. Daarbij is ook de boog meegenomen.
Ten tweede refereert het aan de spartaanse helm. De elementen vormen een borstel die als het ware past op de vorm van de C. Hierdoor vormen het beeldmerk en de bedrijfsnaam een mooi geheel.
Qua kleur heb ik voor een overgang van blauwtinten gekozen. Dit versterkt de springende beweging nogmaals. Het donker blauwe staat voor zakelijkheid en degelijkheid (misschien wel een soort oudheid?) dat overgaat in fris blauw (jonge en moderne tijd).
Hopelijk sluit het aan bij uw wensen en smaak. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar uw reactie!
mvg,
estoy -
estoy zegt
P.S. Waarschijnlijk overbodig om te vermelden; de gebruikte foto is puur ter ondersteuning van het concept en maakt geen deel uit van het ontwerp.
-
chionis zegt :
Dank Estoy, met deze uitleg krijgt het ontwerp wel wat mee betekenis, maar ik word er niet echt warm van.
Jan -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-