Beste Jan,
Bedankt voor uw feedback en score ;)
Hierbij het logo in nog 3 andere kleuren! Als u zelf ook wat op het oog heeft hoor ik dat graag.
Aan de hand van dit logo ontwerp ik graag voor u een huisstijl. Mits u met deze verder wilt.
Vriendelijke groet,
HArmen Dijkhuis
pixicon.nl
Spring van de klassieke oudheid naar de moderne tijd
- Wedstrijd van: chionis
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Status: Beëindigd
Datum start: 20-04-2012
Datum einde: 01-05-2012
Het begon allemaal met een idee...
Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.
Brandsupply is een platform waar creatieve professionals en bedrijven samenwerken aan unieke projecten en ontwerpen.
Klanten die bijvoorbeeld een nieuw logo of een huisstijl zoeken, geven een beschrijving van hun wensen. Daarna kunnen ontwerpers via Brandsupply deelnemen aan het project door één of meerdere ontwerpen in te sturen. Uiteindelijk kiest de klant het ontwerp dat zij het beste vinden.
De kosten variëren per type project, van €169 voor een bedrijfs- of projectnaam tot €539 voor een volledige website. De klant bepaalt zelf hoeveel hij of zij voor het gehele project wil betalen.


Beste Jan,
Excuus voor de communicatie die onderstaand is opgetreden.
Dit hoor echter bij deze wereld waar veel designers zich richten op een wedstrijd en willen winnen.
Mijn excuus…
Ik hoop dat u, uw keuze kunt maken tussen de 4 kleuren? Als u meer opties wilt zal ik die voor u maken.
Vriendelijke groet,
Harmen Dijkhuis
Pixicon.nl
Beste Harmen (en Amir),
Jammer dat er wat onenigheid is over de authenticiteit van ontwerpen. Ik kan me voorstellen dat er wel eens wat gejat wordt maar ook dat vergelijkbare ideeën op verschillende momenten en bij verschillende personen opborrelen. Met Harmen deel ik de opvatting dat jullie ontwerpen niet heel rechtstreeks in elkaars verlengde liggen. De wedstrijd is inmiddels gesloten. Ik laat de aaadigste ontwerpen nog een beetje op me inwerken en hak binnenkort een knoop door.
dag,
Jan
Beste Jan,
Ik zie uw keuze graag tegemoet!
Succes en zodra u weet met welk ontwerp u verder wilt zal ik er alles aan doen om uw huisstijl het zelfde gevoel mee te geven als het ontworpen logo.
Gr HArmen

Beste Opdrachtgever,
Hierbij mijn concept ontwerp voor uw logo...abstract niet gekunsteld en beeld duidelijk door kleur en vorm de sprong van vroeger naar nu...
Vriendelijke groet,
Harmen Dijkhuis
pixicon.nl
ps klik op de afbeelding voor waar formaat en kleur
Beste Harmen,
Dank voor je ontwerp. Tot nu toe de meest geslaagde poging. Zou je misschien ook een paar andere kleurcombinaties kunnen laten zien?
Jan
Mooi afgekeken Harmen!!!
Beste Amir design,
Eerlijk gezegd vindt ik het verschil heel groot! En mijn logo beeld meer de sprong van oud naar nieuw uit met echt verbinding aan het woord door de lijn uit de c te laten lopen. Dit wordt ook nog versterkt door het kleur gebruik!
Met dat gezegd zou ik je graag willen herinneren aan andere wedstrijden waarbij die van jou ook leek op die van anderen. (voorbeeld; Dutch acute medicine)
Hoe komt dit? Klant heeft wensen en daar springen wij massaal op in. Dan krijg je dat!
Succes!
Gr Harmen
Beste Harmen,
Je kan me niet wijsmaken dat zonder mijn logo gezien te hebben je zelf op dit idee was gekomen daar gaat het om.
Binnen mijn ontwerp zijn en verschillende varianten die ik kan maken waaronder ook die van jou. Maar nu kom jij er min of meer mee en dat is gewoon afgeleid van mijn ontwerp.
Kom zelf met een totaal nieuw ontwerp maar ga niet een ontwerp overnemen met een kleine aanpassing.
Dat van DAM is iets anders. Daar deed jij precies hetzelfde maar mijn reden was dat YourCreation Design ook zoals jij nu de neiging heeft om andermans ideeën te jatten en zo had hij 1 wedstrijd gewonnen door mijn idee te stelen en aan te passen.
En dit was hoe ik hem/haar een koekje van eigen deeg wilde laten zien wat er gebeurt als iedereen dat gaat doen.
Ik kan hier zo woedend om worden. Maar het heeft allemaal geen zin. Lang leven de besloten wedstrijden.
Ja jij ook succes...
Beste AmirDesigns,
Ik ben zonder gekheid niet door jouw logo op het idee gebracht voor dit ontwerp. Ik had al eerder een logo gemaakt met een zelfde gedachtegang die toen niet door ging. Die inspiratie heb ik opgepakt, verbeterd, uitgebreid en omgezet in dit logo. Tuurlijk is die link er tussen beide designs. Maar desondanks ik het echt met je eens ben over de overige zaken waar ik zo op in ga, ben ik niet van mening dat onze logos zeer veel van elkaar weg hebben.
Dit word natuurlijk versterkt door de overige inzendingen die (bijna) allemaal gebruik maken van lijnen, etc. om de sprong van oud naar nieuw te symboliseren. Ik heb dat enkel iets verder doorgetrokken in een sprekend logo. Vandaar kan de link tussen die van jou en mij niet zien.
Bij DAM heeft eerst Your Creation mijn ontwerp overgenomen in de grote lijnen (slangen, staaf ,tulpen, letters, punten) en toen inderdaad jij (wat mij toen al opviel ;) ).
Je verhaal hierachter snap ik nu. Ik heb dit ook eerder meegemaakt met Your Creation design dat zij logo’s etc van andere ontwerpers zonder schaamte overnemen. Ik snap nu terecht jou bedoelingen in die wedstrijd.
Zelf ben ik hier ook al enkele keren de dupe van geworden. Je kunt hier echter niet veel aan doen behalve zelf origineel blijven, Doorzetten en zorgen dat je duidelijk kan uitleggen hoe jij op het logo komt. Want opdrachtgever zijn soms zeer specifiek en hierdoor komt het vaak zo uit dat dingen gevraagd op elkaar gaan lijken. En zeker Besloten wedstrijden zijn fijn!
Kortom, beste Amir, succes met je wedstrijden en no hard feelings…