Stijlvol logo en huisstijl voor HR en juridische dienstverlening
Wedstrijd gegevens:
Pakket brons
- Wedstrijd van: NL
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 249.00
- Datum start : 06-02-2013 15:59
- Datum einde : 23-02-2013 15:54
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 61
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
De initialen van de oprichter/eigenaar NL moeten in het logo. NL heeft dus niets te maken met Nederland an sich.
Bedrijfsomschrijving:
Het betreft een adviseur die een nieuwe vorm van dienstverlening biedt, in samenwerking met anderen. Ik richt me met name op MKB, non profit, kunst- en cultuursector en particulieren.
Credo is: "goed advies hoeft niet duur te zijn" / Goed advies voorkomt (extra) kosten".
Dit zonder afbreuk te doen aan kwaliteit en professionaliteit.
Laagdrempelig, informeel, toegankelijk en praktisch.
We leveren op uurbasis of via abonnementsvorm flexibel advies tegen concurrende tarieven.
Kom bij de klant aan de zaak/huis, maar kan ook puur telefonisch en via mail/skype adviseren. Raad en dienstverlening op maat. Geen posh kantoor of pluche, maar ook zeker geen low budget of low profile.
Doelgroep:
MKB, non profit, goede doelen, kunst- en cultuur, ZZP'ers en particulieren.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Kleur:
In volgorde van voorkeur: Paars, Groen (tussen flessengroen en appelgroen), grijs, blauw en rood
Vooral niet:
Geen juridische weegschalen of andere zaken (uilen, zwaarden toga's) die verwijzen naar juridisch.
Vooral wel:
De nadruk ligt op de combi met Human Resources. Een grafische uitdrukking dat het om "mensen" gaat is gewenst, zonder dat er expliciet een "poppetje" hoeft op te staan.
Andere aspecten:
zaken van verschillende kanten kunnen bekijken
streven naar gezamenelijke oplossing
Zakelijk en laagdrempelig, flexibel
Het zou fraai zijn als er nog ruimte is om ook een specifieke produktnaam op te nemen/ subtitel te creëren.
Ronde vormen zijn welkom, afgewisseld met een paar strakke lijnen.
Iedere andere prikkelende suggestie ook welkom.
Logo's die me aanspreken zijn:
Grapedistrict
Transavia
No Man's land (kledingmerk)
Chanel
tykill
-
-
Toelichting van de designer tykill:
Een andere variant met uw favoriete kleuren.
Graag ontvang ik feedback.
Groeten Tycho -
NL zegt :
Dag Tycho,
Ik word iedere dag weer verrast door zoveel creativiteit. De toevoeging van het profiel vind ik heel subtiel. De kleurstellin is ook prima, het rondje komt wel gevaarlijk dicht bij het logo van Transavia. Het zwart-wit profiel is ook een mooi uitgangspunt, ik ga daar nog wat suggesties bij zetten. -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer tykill:
Beste NL,
Een mooi grafisch symbool voor advies toegevoegd met een nieuw lettertype.
Tycho -
NL zegt :
Moeilijker dan ik dacht om ideeen/suggesties te beschrijven. Hoe zou deze eruit zien als er sprake is van bijv. een licht paarse of groene achtergrond of wellicht de hele tekst gekaderd in een kleur, met ronde hoeken. Kun je wellicht eens een suggestie geven met wat kleur en kadering. Wat is jouw idee over of Legal zo moet blijven of wellicht ook volledig in hoofdletters geplaatst moet worden? -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer tykill:
Dit is een wat strakker logo. Hip, spontaan en van deze tijd.
Graag hoor ik uw mening.
Groeten Tycho -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer tykill:
Beste klant,
Dit is een sterk en krachtig logo waarvan ik denk dat het goed bij uw omschrijving past. HR komt er niet grafisch in terug maar deze wil ik toch aan u laten zien. Graag hoor ik wat u er van vindt. Dan kan ik met die feedback een nog beter voorstel maken.
Groeten Tycho -
NL zegt :
Idem als vorige ontwerp, hoewel ik de letters NL al wat vriendelijker vind.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-