The Modern Tea Brand: minimalistisch, modern, sociaal theemerk

Datum start: 01-05-2018

Datum einde: 15-05-2018

Totaal budget: € 125.00
Nieuwste inzending
Book cover
MilTod

Het begon allemaal met een idee...

Een korte, interactieve gids hielp hen hun ontwerpstijl te ontdekken en legde precies vast wat ze nodig hadden.

Behoefte


We willen graag een heel minimalistisch logo en huisstijl die de waarden van ons “moderne” merk reflecteert. Daarnaast willen we “Straightforward” (recht door zee) en “Quality-oriented” (focus op kwaliteit) in onze merkpersoonlijkheid laten zien. Minimalisme voert overigens wat ons betreft de boventoon.

We hebben ons theemerk sowieso “T” genoemd, de meest minimalistische naam voor thee die we konden bedenken, met als “titel” The Modern Tea Brand gegeven de waarden die we willen uitstralen.

We willen graag dat je een logo en huisstijl voor ons ontwerpt.

Extra informatie:

Onze merkwaarden: Verantwoordelijk, Nuchter, Transparant, Excellerend en Innovatief.

In onze vorige ontwerpen waren we heel blij met de letter “T” als het logo, met een rechthoek eromheen en een streep erboven, die samen op een minimalistische manier een theezakje laten zien. We vinden dit een fijn startpunt, maar we staan open voor anderen ideeën!

Ik heb een achtergrond als Brand Strategist en heb ervaring met grafisch ontwerp, en ben van plan dagelijks feedback te geven op alle ontwerpen.

Bedrijfsomschrijving


Wij zijn een theemerk aan het opzetten om biologische en handgeplukte thee te verkopen in Nederland. Onze thee wordt in Nepal geproduceerd, waar we samenwerken met een heel aantal kleinschalige boeren. We betalen goede prijzen voor de “orthodoxe” en hoge kwaliteitsthee en willen de boeren op de langere termijn een vaste afzetmarkt garanderen. Momenteel werken we aan een promotie-video zodat onze klanten een beter beeld hebben van onze boeren, de theepluk en het thee-verwerkingsproces.

Wat ons betreft houdt een modern merk zich bezig met zowel economische als sociale waarden. Ons theemerk is daarom gestoeld op het idee dat een modern merk zich niet alleen op (hoge) kwaliteit van producten focust, maar ook maatschappelijk verantwoorde beslissingen neemt. Vandaar ook een vaste afzetmarkt en een goede compensatie voor de boeren. Onze thee is qua kwaliteit niet te vergelijken met de thee die je in de Nederlandse supermarkt vindt.

We hebben een groot assortiment in thee. We hebben onze twee ‘beste’ theesoorten, die niet het gehele jaar beschikbaar zijn en behoorlijk exclusief zijn. Die heten Golden Needles en Silver Needles.

Daarnaast hebben we Black tea (golden tips), White tea, Premium Green tea, Pearl Green Tea, Green Oolong tea, Masala tea, Green Sencha tea, Bancha Green tea, Roasted Green Tea, Classic green tea, Autumn Black Tea, Himalayan Gold Tea, Himalayan Longyin Tea, Black Tea Delight. Op onze verpakkingen willen we graag het type thee (groen/wit/zwart) en oogstjaar vermelden. Net als met wijn: verschillende jaren leveren verschillende kwaliteiten.

Doelgroep


Kleuren, favoriete logo's, must haves


Een idee van vorige experimenten wat we fijn vonden is om elke theesoort een andere kleur verpakking te geven.

We gaan de thee in blikken verkopen.

Designer: anejngo anejngo
logo_stationery-anejngo-G7lU8iWG

Geen commentaar

Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.