THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL
Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver
- Wedstrijd van: Theatertainment
- Categorie: Logo & Huisstijl
- Totaal budget: € 349.00
- Datum start : 11-07-2013 12:50
- Datum einde : 25-07-2013 12:48
- Status : Beëindigd
- Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
- Relevante bestanden: Geen
- Beschikbare talen:
- Aantal inzendingen: 82
-
Respons opdrachtgever:
laag hoog
Behoefte:
Merknaam voor logo: DE KOMEDIE COMPAGNIE
Slogan (al dan niet verwerken in logo – dit beslissen we a.d.h.v. de ontwerpen): “Je leeft als je lacht”
Graag deze zaken verwerken op briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.
Om mee te nemen in het achterhoofd:
Bedoeling is ook om het nieuw logo en de vernieuwde huisstijl te integreren op al onze affiches van toekomstige komedies. Hou er rekening mee dat we met het nieuwe materiaal een soort ‘passe partout’ affiche kunnen maken die de basis zal vormen voor al onze theaterproducties. Daarop is het belangrijk dat de info in een duidelijk lettertype vermeld staat en goed zichtbaar opvalt met een vaste header en footer. Deze ‘passe partout’ affiche is steeds in dezelfde kleur met vastgelegde fonts en vertrekt vanuit de nieuwe look & feel van het bedrijf.
Op deze ‘passe partout’ komt enkel de volgende basisinfo:
1. NIEUW LOGO
2. SLOGAN
3. THEATER ELCKERLYC – ANTWERPEN
4. 070/691.002.
5. 18/10 – 17/11 (als voorbeeld)
6. www.dekomediecompagnie.be (al dan niet vermelden met www ervoor)
De verschillende komedies krijgen dan een eigen look & feel, afhankelijk van de titel, inhoud, enz… Dit noemen we dan het promotiemateriaal per productie. Hoe sterker het nieuw logo en de nieuwe huisstijl, hoe minder we telkens opnieuw die producties afzonderlijk dienen te promoten. We werken hiermee duidelijk aan herkenbaarheid door herhaling.
Bedrijfsomschrijving:
De Komedie Compagnie brengt kwalitatieve, populaire komedieproducties, zoals volkse komedies, kluchten, blijspelen, satires, zwarte komedies, enz… We werken hiervoor samen met professionele acteurs.
De Compagnie is mee verantwoordelijk voor de professionele ontwikkeling van komedie en we verheven dit genre tot een evidente professionele theatervorm. De geboden kwaliteit maken we toegankelijk voor een breed en gevarieerd publiek.
Doelgroep:
Gevarieerd publiek tussen 9 en 99 jaar. Mensen die graag lachen, levenslustig zijn en houden van volks theater op professioneel niveau.
Onze klanten zijn arbeiders, werklozen maar ook notarissen, bedrijfsleiders, theaterliefhebbers, bekende mediafiguren en politici.
Gemiddelde leeftijd ligt momenteel boven de 45 jaar. We willen met de nieuwe stijl ook jongere mensen warm maken en aantrekken.
Kleuren, favoriete logo's, must haves
Hebben geen voorkeur qua kleur zolang het warm, aantrekkelijk en stijlvol is. Belangrijk is dat het geheel een professionele, kwalitatieve uitstraling heeft en uitnodigend is.
Alles dient er op te wijzen dat de mensen bij ons van een ‘rijke’ theaterbeleving zullen genieten.
Wij opteren ook voor een ‘zie’ logo en veel minder voor een ‘lees’ logo (wat het nu is), dit om de herkenbaarheid te vergroten die dan weer aanzet tot kopen. Het is ook belangrijk dat onze core business ‘komedie & theater’ verwerkt zit in het logo.
Tjeerd van der Velde vormgeving
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste opdrachtgever, op de valreep toch nog een logovoorstel. Een eigenwijs uniek logobeeld, speciaal voor de komedie compagnie.
Ik hoop u hiermee te inspireren, i.i.g. veel succes met het maken van de juiste keuze!
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
Theatertainment zegt :
Beste Tjeerd,
Mijn excuses voor de late reactie. Ik ben er een paar dagen tussenuit geweest. Bedankt voor de ontwerpen. Het zal inderdaad een lastige keuze worden. Gelukkig zijn er een aantal mensen die kunnen mee beslissen. Jou ontwerpen staan zeker op de lijst van mogelijke opties... IK hou je snel verder op de hoogte. Mijn persoonlijke voorkeur gaat echter uit naar je voorlaatste ontwerp met de oogjes in het masker ipv de sterretjes.
Bedankt en tot binnenkort,
Dirk VV -
Tjeerd van der Velde vormgeving zegt
Dit logo is natuurlijk ook nog aan te passen naar wens, ook eventueel na sluiting van de wedstrijd, graag gedaan
Tjeerd van der Velde -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Een uitgewerkte huisstijl, met een luxe zachte tint..
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
een uitwerking om te laten zien hoe het logo werkt op beeld, fotografie. Ook voor toekomstige uitingen, posters, autoreclame etc..
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
een aantal nieuwe voorstellen...
-
Theatertainment zegt :
Bedankt voor deze nieuwe voorstellen. De grijze ontwerpen bovenaan zijn qua compositie het duidelijkst. Het ontwerp linksonder met de wimpel is nogal zwaar en druk. We houden jou voorstel in beraad. Groet, Dirk VV
-
Tjeerd van der Velde vormgeving zegt
ik zal het voorkeurslogo uitwerken als huisstijl, zodat u kan zien hoe het logo werkt..
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
En een versie in 1 kleur, door de merknaam op deze manier te plaatsen, is de naam ook in vorm van een glimlach.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste opdrachtgever,
Bedankt voor uw snelle feedback, ik ben er meteen mee aan de slag gegaan en tot het volgende beeldmerk gekomen, een meer iconisch logo... -
Theatertainment zegt :
Feit dat de woorden opgenomen zijn in het icoon is zeker een meerwaarde. Maar op afstand vervallen die dan weer volledig. Ons logo komt bijvoorbeeld ook op de achterruit van een auto en dan valt enkel het maskertje op en vallen de woorden volledig weg. Suggestie: de woorden wel verwerken in het icoon maar groter plaatsen en deels uit het icoon laten komen...? Groet Dirk VV
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Mijn 2e concept, waarbij het theater als geheel in het logo verwerkt is, om de te bereiken marktniche de juiste sfeer mee te geven. Door het 2 kleurengebruik is het logo goed toepasbaar. De optische diepte wordt bereikt door de overlapping van het gordijn en masker. Verder een eigenwijs en uniek lettertype om het logo zijn eigen stijl te geven.
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
Theatertainment zegt :
Bedankt ook voor deze inzending. Het is alleen te kinderlijk en doet ons denken aan poppenkast of zoiets... Daardoor is het ook minder geschikt om een 'breed' en gevarieerd publiek aan te spreken. Wel een goeie poging binnen onze core business.
-
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-
-
-
Toelichting van de designer Tjeerd van der Velde vormgeving:
Beste opdrachtgever,
Hierbij mijn eerste deelname, de visie achter het logo is het visueel weergeven van theater en in plaats van het iconische vrolijke en droevige masker, alleen lachende maskers. Dit gestoken in een modern jasje.
Ik hoop u te kunnen inspireren met mijn ontwerpen!
Met een vriendelijke groet,
Tjeerd van der Velde -
Theatertainment zegt :
Bedankt voor je deelname. We kunnen ons vinden in jou visie omtrent de maskers. We vrezen alleen dat het te weinig opvalt dat het 2 lachende gezichten zijn, waardoor het idee aan de kijker voorbij gaat...
Zou je dit logo ook eens kunnen compacter verwerken? Voorbeeld de naam 'de komedie compagnie' verwerken in het ronde icoon (waardoor alles compacter wordt) en dan onder het icoon de slogan. Dit met als achterliggend idee om het logo meer 'zie' logo te maken en minder 'lees' logo. Bedankt alvast voor de moeite. Groet Dirk VV -
Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.
-