THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL

Wedstrijd gegevens:
Pakket zilver

  • Wedstrijd van: Theatertainment
  • Categorie: Logo & Huisstijl
  • Totaal budget: € 349.00
  • Datum start : 11-07-2013 12:50
  • Datum einde : 25-07-2013 12:48
  • Status : Beëindigd
  • Benodigde formaten: jpg,psd,ai,pdf
  • Relevante bestanden: Geen
  • Beschikbare talen:
  • Aantal inzendingen: 82
  • Respons opdrachtgever:
    laag hoog

Behoefte:

‘De Komedie Compagnie’ is een commercieel theaterbedrijf, actief in Vlaanderen en Nederland, en bestaat binnenkort 5 jaar. Daarom willen we onze look & feel volledig vernieuwen.
Merknaam voor logo: DE KOMEDIE COMPAGNIE
Slogan (al dan niet verwerken in logo – dit beslissen we a.d.h.v. de ontwerpen): “Je leeft als je lacht”

Graag deze zaken verwerken op briefpapier, enveloppen en visitekaartjes.

Om mee te nemen in het achterhoofd:
Bedoeling is ook om het nieuw logo en de vernieuwde huisstijl te integreren op al onze affiches van toekomstige komedies. Hou er rekening mee dat we met het nieuwe materiaal een soort ‘passe partout’ affiche kunnen maken die de basis zal vormen voor al onze theaterproducties. Daarop is het belangrijk dat de info in een duidelijk lettertype vermeld staat en goed zichtbaar opvalt met een vaste header en footer. Deze ‘passe partout’ affiche is steeds in dezelfde kleur met vastgelegde fonts en vertrekt vanuit de nieuwe look & feel van het bedrijf.
Op deze ‘passe partout’ komt enkel de volgende basisinfo:
1. NIEUW LOGO
2. SLOGAN
3. THEATER ELCKERLYC – ANTWERPEN
4. 070/691.002.
5. 18/10 – 17/11 (als voorbeeld)
6. www.dekomediecompagnie.be (al dan niet vermelden met www ervoor)

De verschillende komedies krijgen dan een eigen look & feel, afhankelijk van de titel, inhoud, enz… Dit noemen we dan het promotiemateriaal per productie. Hoe sterker het nieuw logo en de nieuwe huisstijl, hoe minder we telkens opnieuw die producties afzonderlijk dienen te promoten. We werken hiermee duidelijk aan herkenbaarheid door herhaling.

Bedrijfsomschrijving:

De Komedie Compagnie brengt kwalitatieve, populaire komedieproducties, zoals volkse komedies, kluchten, blijspelen, satires, zwarte komedies, enz… We werken hiervoor samen met professionele acteurs.

De Compagnie is mee verantwoordelijk voor de professionele ontwikkeling van komedie en we verheven dit genre tot een evidente professionele theatervorm. De geboden kwaliteit maken we toegankelijk voor een breed en gevarieerd publiek.

Doelgroep:

Gevarieerd publiek tussen 9 en 99 jaar. Mensen die graag lachen, levenslustig zijn en houden van volks theater op professioneel niveau.

Onze klanten zijn arbeiders, werklozen maar ook notarissen, bedrijfsleiders, theaterliefhebbers, bekende mediafiguren en politici.

Gemiddelde leeftijd ligt momenteel boven de 45 jaar. We willen met de nieuwe stijl ook jongere mensen warm maken en aantrekken.

Kleuren, favoriete logo's, must haves

Hebben geen voorkeur qua kleur zolang het warm, aantrekkelijk en stijlvol is. Belangrijk is dat het geheel een professionele, kwalitatieve uitstraling heeft en uitnodigend is.

Alles dient er op te wijzen dat de mensen bij ons van een ‘rijke’ theaterbeleving zullen genieten.

Wij opteren ook voor een ‘zie’ logo en veel minder voor een ‘lees’ logo (wat het nu is), dit om de herkenbaarheid te vergroten die dan weer aanzet tot kopen. Het is ook belangrijk dat onze core business ‘komedie & theater’ verwerkt zit in het logo.

Huis van Maartje
  • Logo & Huisstijl # 234086 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Huis van Maartje:

      Bij deze even een hele snelle eerste schets van hoe een poster er uit zou kunnen zien.

    2. Huis van Maartje zegt

      Deze is niet volledig zoals u ziet, maar is puur om een indruk te geven van de mogelijkheden en stijl.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 233858 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Huis van Maartje:

      En nog even een eerste aanzet voor een mogelijke huisstijl. Natuurlijk kunnen we deze ook na de wedstrijd nog verder uitwerken met o.a. de juiste gegevens.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 233826 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Huis van Maartje:

      Beste opdrachtgever,
      Bij deze het voorgaande concedpt verder uitgewerkt en gestyleerd tot een sterker en eigen beeldtaal. Deze is makkelijk en duidelijk inzetbaar, ook voor verschillende theaterproductie's/groepen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk iedere groep/productie weer een eigen kleur te geven, maar blijft de overkoepelende beeldtaal van de theatercompanie toch overeind en duidelijk herkenbaar.
      Natuurlijk zijn aanpassingen nog mogelijk, ook na de wedstrijd, aangezien het einde bijna nadert.
      Met vriendelijke groet, Maartje Janssen,
      Huis van Maartje

    2. Theatertainment zegt :

      Beste Maartje,

      Bedankt voor deze suggesties. Ze zijn zeker bruikbaar. De schuine lijnen die een spot symboliseren vinden we echter sterker. Maar dat kunnen we ons binnen jou concept makkelijk voorstellen. De verschillende kleuren zijn voor ons niet echt bruikbaar. Denk dat we beter 1 herkenbaar beeld en kleur kiezen. Einde nadert en zal inderdaad niet makkelijk worden voor ons...

      Groet,

      Dirk

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 231823 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Huis van Maartje:

      komedie met een glimlach

    2. Huis van Maartje zegt

      Om de boodschap te versterken heb ik gekozen om de essentie van uw bedrijf in minimalistische, maar daardoor sterke logo's te verwerken.

    3. Theatertainment zegt :

      Maartje,

      Ook dit vinden we leuk gevonden... De lach in het woord steken adhv 1 letter. Ook hier de 'de' niet vergeten.

      Bedankt,

      Dirk VV

    4. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 231822 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Huis van Maartje:

      Speelsheid (alles kan in het theater) met een lach (de e)

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 231820 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Huis van Maartje:

      Als beeldmerk de k en c verwerkt tot een gestileerde `lach`.

    2. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

  • Logo & Huisstijl # 231817 voor THEATERBEDRIJF GESPECIALISEERD IN KOMEDIE BESTAAT 5 JAAR, TIJD VOOR NIEUWE LOOK & FEEL wedstrijd Klacht indienen
    1. Toelichting van de designer Huis van Maartje:

      Beste komedie company;

      Bij deze een eerste concept. Het spreekt voor zich denk ik. Het gordijn, de spotlight, en de 'acteur'. Voor alle concepten geldt dat aanpassingen ntuurlijk gedaan kunnen worden, bijvoorbeeld in kleur, lettertype. Ik hoop dat mijn ontwerpen aansluiten bij uw vraag/idee. Mocht dit het geval zijn, ga ik graag aan de slag om de huisstijl verderr voor u uit te werken. Feedback is van harte welkom. Met vriendelijke groet,

      Maartje Janssen, Huis van Maartje

    2. Theatertainment zegt :

      Beste Maartje,

      Bedankt voor je ontwerpen en sorry voor mijn late reactie (was even op vakantie).

      Dit is qua klasse héél sterk! Er zitten drie elementen in die gelinkt kunnen worden aan theater, spot, acteur en gordijn (al is het gordijn en de spot bijna één geheel). Met een puntje op de 'i' zou je nog meer een mannetje kunnen typeren...? Eventueel met een schaduw onderaan? Zijn maar suggestie en zeker geen must.

      Zal geen makkelijke keuze zijn...

      Alvast bedankt en groet,

      Dirk VV

      De 'de' maakt wel deel uit van onze naam. Zeker niet vergeten. Zijn benieuwd hoe je dit in een huisstijl verwerkt.

    3. Deze wedstrijd is gesloten. Commentaar geven is niet meer mogelijk.

Social Network